GameColl Systeem

  • tja eigenlijk gaan we nu wel offtopic


    Citaat

    Zelfs dit laaste hoeft niet meer, hier is tegenwoordig een appart systeem voor,

    Tjonge er gebeurt veel de laatste tijd.


    Citaat

    Ik heb dit topic gestart, omdat ik (persoonlijk) er achter wil komen waarom jullie hier het systeem zo haten, en wat we er dus nog aan kunnen verbeteren.

    Wel eigenlijk wil ik dat ook wel weten.
    Zijn jullie gehersenspoeld ofzo??

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Tieske begin dan eerst even dit topic te verplaatsen naar offtopic.
    Aangezien je er een check van hebt gemaakt terwijl je een mening wilt weten van dit en het meer een offtopic dan wordt.


    Maar ik vind het persoonlijk een iritant systeem, het is mooi bedacht.
    Maar als je bijvoorbeeld inlogd op worldwar dan wordt je ook doorgestuurd naar gamecoll en dat hoeft van mij allemaal niet.
    Weet niet of het nu nog steeds is.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Citaat

    Maar als je bijvoorbeeld inlogd op worldwar dan wordt je ook doorgestuurd naar gamecoll en dat hoeft van mij allemaal niet.

    Daar heeft ie wel een punt ik vind op eerlijk te zijn dat er toch een andere login moet komen, geen systeem maar een ander script


    Citaat

    Kan op zich wel hoor Neem aan dat het hier om gamecoll gaat

    Jij bent paranoia

  • Citaat

    De oorzaak dat ze het hier haten zal wel zijn dat ze Criminalspoint gewoon normaal willen houden zonder een of ander systeem.


    Dit vind ik persoonlijk een zwakke reden, want het systeem staat volledig los van CP,
    en zoals al vaker hierboven genoemt, en zoals we hebben aangegeven bij het over nemen van de site,
    Het systeem zal er niet op komen.


    Edit:
    NielsB,
    het systeem zoals op WorldWar toegepast vind ik persoonlijk ook echt niet fijn werken (met de popup)
    vandaar dat ik op mijn eigen site, ook nog steeds de oude vertrouwde api gebruik,
    maar het nadeel bij deze is dat webmasters dus wel achter je wachtwoord zouden kunnen komen,


    Misschien dat er voor de nieuwe api (welke al lang op de planing staat)
    het oude systeem zou kunnen terug komen, maar dat er toch iets is waardoor de webmaster niet aan het wachtwoord zou komen.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Tieske waarom werk jij dat niet aan een verbetere api?
    Want zoals je zegt kunnen wij dus achter wachtwoorden komen van jou leden?


    Ieder geval dat zeg je zelf.


    En het punt is dat iedereen het meerdere dingen haat is kwam denk door al dat gezeik toen met yourcrime dat er een patent op zat.
    Hierdoor zijn er ook heel veel mensen die toen dachten rot toch op met die gamecoll.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • wel dat is bij de oude als je goed leest en dat is alleen bij hem en ik moet zeggen Tieske is een van de medewerkers van gamecoll dus ik denk niet dat hij leden zou hacken...


    Waarom zou er nu in godsnaam een patent yourcrime staan???? Er zijn duizenden van die sites :S

  • Nee niemand kan achter de wachtwoorden komen,


    Enkel sommige webmasters binnen GC hebben de loginform op hun site staan waardoor zij wachtwoorden op zouden kunnen slaan. Maar deze sites zijn projecten van Gamecoll en koen houdt streng in de gaten of er wachtwoorden opgeslagen worden.

  • Misschien omdat het vaak werd wijsgemaakt door koen dat hij een patent op yourcrime had gezet;)

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • NielsB je begrijpt me verkeerd (kan door me verwoording komen)
    Maar ik kan nu als ik wil achter de wachtwoorden van me leden komen,
    Als ik dit zou willen, maar dit doe ik niet.


    Met de nieuwe api gaat dit niet, want je vult je wachtwoord niet in op de site waarop je inlogd.
    En het systeem geeft dan een seintje aan de website, van login in combinatie met het wachtwoord klopt, geef hem toegang, onder dit login.


    op mijn site vul jij je login + wachtwoord in, en dan geeft mijn site deze door aan de GC server en deze beantwoord met correct of niet, (en nog wat andere errors)


    het is dus niet mogenlijk voor jan en alleman om aan de wachtwoorden van de leden tekomen,
    En mocht er via een lek in mijn site in de db gekomen worden,
    dan kan men nog niet aan de wachtwoorden van de leden want deze staan hier niet opgeslagen.


    En het tweede wat je zegt, (het gemuggezift over de patenten op YC) zou inderdaat een oorzaak kunnen zijn van de GameColl haat hier.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Citaat

    Daar heeft ie wel een punt ik vind op eerlijk te zijn dat er toch een andere login moet komen, geen systeem maar een ander script


    Jij bent paranoia


    Fijn dat ik weer afgezeken wordt zonder dat er wat tegen gedaan wordt. Melden heeft toch geen zin.


    Je zou POST requests toch echt kunnen pakken he. Een simpele phishing truc zal al een deur openen.


    "wel ik vind het raar dat iedereen hier dan gamecoll haat en dat gamecoll nergens anders gehaat word"
    Vraag op wmcity dan bijvoorbeeld wat ze ervan vinden.

  • Citaat

    Vraag op wmcity dan bijvoorbeeld wat ze ervan vinden.

    Oke


    Citaat

    Fijn dat ik weer afgezeken wordt zonder dat er wat tegen gedaan wordt. Melden heeft toch geen zin.

    1. Das net zoals ik zou zeggen dat bij jou site dat iedereen simpel iemand anders password kan zien.


    2. Hoe weet jij nu dat er niets aan word gedaan?? Heb je dan misschien al eens iets gemeld?

  • Mijn peroonlijke mening, Ik vind het systeem van GameColl zeer praktisch en zeer handig omdat je je gewoon niet telkens moet aanmelden voor elke website. het betaalsysteem weet ik niets vanaf omdat ik daar nog geen gebruik van heb gemaakt. Ik denk dat de "haat" op GameColl komt door het YourCrime gedoe 2 jaar geleden? ( Denk vorig jaar mja ).


    Veel mensen geven een mening dat ze het een bagger systeem vinden maar die zelf niet egbruik van maken, die mensen gaan ook uit van een mening van een ander. Ik persoonlijk ken GameColl ook alleen via YourCrime maar ik weet nu wel dat het heelwat uitgebrijder is.


    Conclusie is dat GameColl gewoon een prima systeem is dat gewoon onderschat word. Mischien dat Gamecoll hier en daar wat kan perfectioneren maar voor de rest is het prima.


    MIJN mening dus.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!