Welke PC is geschikt!

• Hallo,

Ben van plan binnen een aantal weken een nieuwe pc aan te schaffe, maar aangezien ik niet zo super veel verstand heb van pc's zelf vraag ik het hier maar!

Weten jullie een goede pc voor mij!

Ik design dus veel, ga in de toekomst proberen websites te maken, Wil lekker kunnen downloaden! Budget is 500 tot 650 euro! Compleet systeem, muis, monitor etc.

Eisen:

Min 4096 intern geheugen
    Min 320 Harde schijf!

Ik hoor het wel,

Alvast bedankt
    SvenB

• aantal vragen:

Wil je ook goed kunnen gamen? zoja welke games? (aangezien van grafische kaart)

Als je veel wilt downloaden waarom wil je dan maar 320 gb haardeschijf die is dan toch zo vol??

Wat is je budget?

Wil je een kant en klare pc of kan het ook samengesteld zijn?

Wil je pakket inclusief beeldscherm of exclusief?

• Minimaal 4 gb? Is ook meteen het maximale, tenzij je van plan bent Linux/Mac erop te zetten, of 64-bit. Volgens mij word er daarvan al een gb gebruikt voor je videokaart, maar dat weet ik niet zeker.
    Misschien een idee om zelf een pc in elkaar te bouwen? Ben je denk ik wel duurder uit, maar met een guide op internet/vrienden/whatever leer je er ook eens wat van ;)

• Jannick: het zelf bouwen van een computer is goedkoper dan een kant-en-klare computer te kopen.

en 4 gb is helemaal niet het maximale bij windows. als je gewoon 64-bit installeert en dat moet je eigelijk ook al doen als je 3 gb hebt, want 32-bit ondersteunt maar 3gb.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met daar wordt 1 gb afgetrokken voor videokaart :S

• diestro Waarom denk je dan ook dat ik zeg "of 64-bit". Juist, omdat ik ook 64-bit bedoel. -_-" Ligt eraan hoeveel mb/gb je videokaart is, maar daarvan word dus ook je gewone geheugen gebruikt, meen ik me te herinneren. Je begrijpt me nogal verkeerd, want ik suggereer al dat het slimmer is om zelf te bouwen, ligt eraan wat je doet.

• videokaart wordt er bij opgeteld niet afgetrokken ;) dus als jij een werkgeheugen hebt van 4gb en videokaart van 1gb dan heb je totaal geheugen van 5gb en dan is t dus zeker handig om 64-bit te hebben anders heb je namelijk allemaal ongebruikt geheugen ;)

• SkyNet
    AMD is niet bagger, kwa prijs is amd veel goedkoper dan intel.
    AMD is qua grafisch opzicht vele maten beter dan intel.

Ik wil intel niet afkraken.

SvenB

Kijk op sites zoals http://zercom.eu/, http://alternate.nl/

En zoek dan op processors.
    Een tip:

Kijk bij de processor cache Hoe meer cache, deste sneller je processor de gegevens kan wegschrijven.
    Neem nog geen quad-core, een dual-core Of je moet programma's gebruiken die quad-core ondersteunen.

Ik zelf beveel een AMD athlon dual-core aan, is snel genoeg.
    En dan AM3 moederbordje met 4GB DDR3 geheugen.
    En een hardeschijf van 1TB.

Met intel ben je mischien 2 keer zo duur uit als met amd.
    Bij de amd's zijn de cache wel veel minder, maar als je photoshop enzo gebruik snel genoeg :)

• Apple werkt zwaar lekker! Pff geen gerotzooi blijven altijd snel heerlijk systeem. Natuurlijk zal je er even aan moeten wennen.

Maar apple is zeker een stap voor windows de mensen die beweren dat dat niet waar is zullen er waarschijnlijk niet zo heel veel ervaring mee hebben. Of het geld er niet voor hebben :sst:.

• als je een snel genoege Windows PC hebt, dan hoef je geen Apple te hebben.

En ik heb adobe master collection. Draait perfect als ik photoshop, after efects en dreamweaver open heb staan.

En Mac is een unix besturings systeen dus niet zo bijzonder.
    Alleen de layout (thema) vind ik geweldig.

• Citaat van SkyNet

Ik ken een aantal mensen die het hebben hoor stan ;)

Maar zoals ik al zei moet je er even aan wennen 1 uur erop gezeten te hebben is niet genoeg je moet echt een maand hem gebruiken eer je het doorhebt.

• Ik heb ook een Apple, hebben we van school gekregen omdat we een laptop onderwijs hebben. Ze werken opzich wel lekker, voor Adobe is het helemaal perfect. Maar er zijn geen games, weinig programma's en dan moet je allemaal van die andere rotzooi downloaden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!