XAMPP

  • Weet iemand toevallig hoe XAMPP werkt? Ik heb dit een tijdje geleden gebruikt, maar ben zelfs al weer vergeten hoe je hier scripts op runt. Ik heb al een index.php gemaakt in de htdocs folder, maar waar moet ik dan naar toe gaan? Als ik naar http://localhost/ ga krijg ik namelijk alleen een witte pagina, en nee het ligt niet aan mijn script. Kent iemand misschien een betere alternatief voor XAMPP?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Sorry ik zie net dat ik het niet goed uitgelegd heb. Ik wil eerst een antwoord op mijn vraag weten en als ik daar niet uitkom of jij het antwoord niet weet, wil ik een alternatief.

  • Dat is onnodig moeilijk...
    Download de Server installatie voor Ubuntu.
    Geen opties aanvinken ( ook lamp niet, dit doen we zelf ^^ ).
    nadat je hem hebt opgestart


    "sudo apt-get install lxde" invoeren.
    Hierna opstarten met de grafische omgeving ( deze verbruikt weinig tot geen CPU en neemt minder dan 40mb ram in beslag ).
    met synaptic alles installeren wat je nodig hebt of gewoon even op internet kijken dmv de grafische omgeving.
    Dit zorgt ook dat alles makkelijker te managen is ipv een terminal only.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Je hebt toch wel wat in je public_html folder (of verwante) gezet ?

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Heb je 'm toevallig in je Program Files folder gezet? Kon (een tijd geleden tenminste) weleens problemen opleveren. Ik heb 'm zelf in C:/xampp/htdocs staan, misschien werkt het als je het daar in zet :)

  • Je hebt het toch over xampp? Dan hoort het in de htdocs te staan, waar die www vanaan komt is mij nu onbekend :P En het ging me erom of je het in de standaard locatie (C:/Program Files) had geinstalleerd of wat anders. XP en Vista deden/doen daar moeilijk over namelijk, kan een oorzaak zijn van het probleem.

  • in "C:\program files\" zit namelijk een spatie, houden dat soort dingen als apache niet van.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Standaard als je naar de Htdocs folder gaat staat er een index.php met daarin een script die hem doorlinkt naar de xampp folder die erbij in staat.
    Wat heb je gedaan met die bestanden ?
    Hoe ziet je htdocs folder eruit?
    Als je htdocs folder leeg is en je plaatst er bestanden in moet het namelijk gewoon werken!

    Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

  • Ik heb al eerder gezegd, www is de map voor wampp die ik heb geprobeerd. In Xampp heb je inderdaad de map htdocs, zo achterlijk ben ik nou ook weer niet. Maargoed, ik probeer nu een installatie in de standaard mappen

  • @crimepatrol
    Waarom niet hier zodat iedereen gelijk voor de volgende keer weet?
    Nu help je niet het topic maar de persoon met het probleem.
    Gevolgen zijn dan in de toekomst dat je weer zulke topics krijgt.
    Niet echt een goeie aanpak van problemen lijkt mij ;)


    @Malliet
    Heb je de installatie gevolgd zoals je moet instellen en waar bestanden moeten?
    Meeste fouten worden gemaakt door een foutieve configuratie :cheer:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!