Hyves pagina systeem

• Beste CP-leden,

Ik heb een vraag over het pagina systeem van bijvoorbeeld Hyves. In eerste instantie zoek ik altijd eerst op zoeksites als Google, maar ik heb geen idee hoe dit heet, vandaar dat ik het vraag via dit topic.

Ik zou graag willen weten hoe ik simpel subdomeinen kan laten maken via een php script die doorlinken naar een bepaald php-script op mijn site (zelfde idee dus als hyves; bijvoorbeeld 'hierjenaam.hyves.nl').

Kan iemand mij hier wat over uitleggen?

Groeten, Joker.

CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator

Sinds Crime-Scripters een Crime-developer.

• Dus wat jij precies wilt, is een php script die ervoor zorgt dat mensen doormiddel van het registreren een eigen subdomein krijgt?
    Voor watvoor doel wil je het gebruiken ?
    Profielen site?
    Met of zonder ftp?
    Met / zonder mysql voor de aangemelde leden enz ?

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Nou, niet zozeer helemaal een eigen map, maar wel dat het lijkt alsof je dat hebt (net als bij hyves dus). Ik heb al eerder gehoord dat dit via htacess kan, maar ik heb geen idee hoe.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator

• Zoiets als dit ?

• Ik ken de commando's niet, maar als ik het goed begrijp dan is dit wat ik zoek ja. Komt dit in mij httacces te staan of in een php script? Indien dit in de htaccess komt te staan (waar ik wel van uit ga), kan ik hier dan ook regels uit een database halen en gebruiken hiervoor?

CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator

• Ik heb het nog een keer doorgelezen en dit is nog steeds niet wat ik bedoel. Ik wil de naam van mijn user uit de database halen (Bijvoorbeeld 'pietje'), en deze dan gebruiken voor een site adres als 'pietje.mijnsite.nl'.

Wat ik dus wil is dit (ongeveer): deze link, http://www.mijnsite.nl/leden/index.php?naam=pietje, omzetten naar pietje.mijnsite.nl.

Hiermee moet iemand die pietje.mijnsite.nl intypt, doorgelinkt worden naar http://www.mijnsite.nl/leden/index.php?naam=pietje.

CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator

• ah.. jij bedoelt dus dat een lid een subdomein krijgt zonder map voor een eigen site.. maar juist voor de redirect van pietje.mijnspel.nl naar mijnspel.nl/index.php?user=pietje?

• wildcard dns

is het als je dit wil moet je kijken of je host het wel ondersteunt
    want anders kan je er niks mee

PHP
    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_HOST} !www.site.com$ [NC]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?([a-z0-9-]+).site.com [NC]
    RewriteRule (.*) index.php?p=%2 [NC,QSA]

vergeet ook niet een wildcard DNS A record te maken in je domein beheer anders werkt het niet

e als e een eige server heb dan moet je mij maar een pb stuuren dan help ik je wel

• @ Niels
    Tot nu toe heb ik nog niks volledig voorgekauwd gekregen, dus ik weet niet tegen wie je het hebt. Daarbij vroeg ik duidelijk om uitleg, niet om een kant en klaar script.

@ alle anderen
    Bedankt voor jullie help, ik ben al een stuk verder nu en hoop het zo direct af te kunnen krijgen.

CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator

• Citaat

In eerste instantie zoek ik altijd eerst op zoeksites als Google, maar ik heb geen idee hoe dit heet, vandaar dat ik het vraag via dit topic.

Letterlijke quote uit mijn main-topic. Eerst goed lezen, dan oordelen. Ik kan niet iets googelen als ik niet weet hoe het heet.

CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!