Hey ik heb een korte vraag,
Ik heb 2 domeinen domein.nl & domein.com
Kan ik met bepaalde dns instellingen beide domeinen koppelen aan 1 hosting zodat beide domeinen functioneren als je naar
domein.nl/shop gaat of domein.com/shop gaat
Alvast bedankt
Hey ik heb een korte vraag,
Ik heb 2 domeinen domein.nl & domein.com
Kan ik met bepaalde dns instellingen beide domeinen koppelen aan 1 hosting zodat beide domeinen functioneren als je naar
domein.nl/shop gaat of domein.com/shop gaat
Alvast bedankt
waarom zou je dat willen? Zit je met dubbele content.
Nee het gaat om een webshop ik heb 2 domeinen, alleen wil op beide domeinen de site runnen.
maar lijkt mij toch wel dat het mogelijk moet zijn? De website staat op 1 hosting. Kan ik niet beide domeinen koppelen aan die hosting?
En het is voor mij niet efficiënt om 2 websites te maken omdat ik dan op 2 plekken orders moet gaan verwerken.. Dat is niet handig.
Je kan kiezen om de site door te sturen of een cname aan te maken. Dat zou de oplossing kunnen zijn...
Je zou dit middels een domein alias kunnen doen, let wel dat je software ook zodanig ingericht moet zijn om beide urls te kunnen bedienen. Daarnaast moet je het correct in je SEO verwerken zodat ook Google weet waarom er dubbele content staat.
301 redirect? Alles van NL naar de COM of andersom..
Ja heb momenteel alles op me .nl domein gemaakt maar het zou me enorm schelen als nou bijvoorbeeld ook het .com domein gewoon werkt onder de zelfde website.
Ben ook best bereid om iemand te betalen om dit even te fixen want ik zou zelf echt niet weten hoe ik dit op moet lossen.
Worst case; upload de site op beide domeinen. Connect ze op dezelfde database. Niet de beste oplossing, maar moet wel lukken.
Worst case; upload de site op beide domeinen. Connect ze op dezelfde database. Niet de beste oplossing, maar moet wel lukken.
Dit is denk ik wel een goede en makkelijke oplossing, vraag me alleen af. Want de website is in wordpress gemaakt met de plugin elementor. Als ik daar een aanpassing in maak zou dan de aanpassing op beide domeinen zijn?
aah, het is Wordpress. This will solve the case.
https://myjeeva.com/mapping-mu…nstance-of-wordpress.html
heb je de domeinnamen ook op zelfde hosting zitten? zo ja dan kan je gewoon een redirect instellen. Anders domein verhuizen naar 1 hosting en dan redirecten
heb je de domeinnamen ook op zelfde hosting zitten? zo ja dan kan je gewoon een redirect instellen. Anders domein verhuizen naar 1 hosting en dan redirecten
als je had gelezen wist je het antwoord hierop al.
als je IIS gebruikt kan je gewoon allebij toevoegen en dan op de zelfde map instellen, alleen als je rewrite gebruikt even bij alle 2 toevoegen.
Voor apache zou je dit in de apache config kunnen doen via ServerAlias in je virtualhost config toe te voegen:
<VirtualHost *:80>
ServerName www.example.com
ServerAlias example.nl
DocumentRoot "/www/domain"
</VirtualHost>
Indien je server draait op nginx dan kun je het bij in de server_name zetten:
Verder zou ik inderdaad aanraden om een website altijd maar op 1 domeinnaam per taal te zetten, juist voor google.
De .nl en .be versie op nederlands en de .com op bv engels.
Indien je wordpress gebruikt kun je deze plugin gebruiken om de taal per domeinnaam in te stellen.
Super handige meertaligheidsplugin.
Oplossing al gevonden ondertussen? Sorry als dit antwoord veel te laat komt!
Zoals eerder werd vermeld dit zal je wat strafpunten bezorgen op SEO vlak omwille van duplicate content maar een oplossing is zo simpel als:
- Je primaire domein die reeds gelinkt is aan je public_html/www laten zoals het is.
- Je extra domein DNS/nameserver instellingen correct laten verwijzen naar je webserver waar' dus je primaire domein zonder problemen naar gelinkt zou moeten zijn.
- Onder dat hosting pakket een addon domein toevoegen met een verwijzing naar diezelfde public_html als je primaire domein. Verwijzing naar folder en dus geen redirect!
- Mogelijks moet je de root .htaccess file van je web app bewerken om beide domeinen te laten werken zonder doorverwijzingen (zoals je wenst?)
Als je website zelf bv 2 talen bevat engels en nederlands dan kan het onderscheiden van beide talen naar je domeinen .nl en .com best wel handig zijn en zo behoud je je 2 websites onder hun betreffende domein zonder duplicate content strafpunten
In het andere geval zou ik toch opteren voor de oplossing van John Spijker, een 301 redirect van je addon naar je primaire domein om alles SEO vriendelijk te houden.
Wat ook zou kunnen is een blind redirect van je addon naar primaire domein zo blijft het addon domein ook zichtbaar in de adresbalk echter wel geredirect! maar niet alle domeinproviders bieden dat aan, succes!
Dat zou moeten kunnen
Je kant dat doen d.m.v. je Vhosts op je server goed in te stellen.
En anders kan je een forwarder gebruiken als je bijv. Directadmin of Plesk gebruikt.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!