Mooie beelden met een drone

  • Ik zag gister een filmpje wat ik echt mooi vond, en niet voor jullie neus voorbij kon laten gaan.


    Zoals sommige misschien wel weten was er een vulkaan uitbarsting in Tanna Island. Deze is gefilmd met een Drone.


    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    Vind dit mooie beelden en een mooi gebruik van de drones. Super uitvinden die drones!

  • Zeker mooie beelden, heel erg mooi om het van dichtbij te zien i.p.v. as wolken vanuit de verte.
    Die drones zijn inderdaad in dit soort gevallen een mooie uitvinding.( Helaas worden ze ook gebruikt voor militaire aanvallen )

  • Reza Helaas? In sommige gevallen is het juist goed, aangezien je veilig een omgeving kan verkennen. Je brengt zo geen mensen in gevaar.


    Zelf vraag ik me af hoe dit mogelijk is. Een tijdje terug heeft al het vliegverkeer rond Ijsland stil gelegen door een aswolken. Kunnen die drones daar wel tegen?

  • @Jeffrey/topic,
    Erg mooie beelden! Als we dit eens hadden gehad tijdens de watersnoodramp dan hadden we het misschien zelfs kunnen voorkomen door de drones :p.



    Edit ICTscripters:
    Om voor een goede sfeer te zorgen binnen ICTS en alles naar orde te handhaven is een deel van deze reactie verwijderd door het ICTScripters team. ICTSripters distantieert zich van de eerder gedane uitspraken in dit bericht. Er is intern binnen ICTScripters een waarschuwing gegeven aan het desbetreffende lid met het verzoek de eigen mening altijd zo objectief mogelijk te staven.

  • Ik stel me ook de vraag bij die infrarood functie van die drones.
    Als ik naar toilet ga, of ga douchen, ze kunnen me altijd wel zien.


    Niet echt leuk als je weet dat die mogelijkheid bestaat.
    Privacy heb je nu al niet zo veel, als ze dan nog meteen ga kunnen zien als je met je vriendin/vrouw in bed ligt...
    Ik weet niet hoor, maar stel me er veel vragen bij, en maak me toch wel ongerust voor de privacy van mezelf van elke andere burger op de wereld.

  • Dat er drones ingezet worden met Infra rood vindt ik niet zo zorgelijk.
    Aangezien nu kan politie en justitie veel makkelijker / goedkoper hun drugs vluchten doen.


    Dit gebeurt nu namelijk ook met 'normale' helicopters. Echter door dit een drone te laten doen kunnen zij dus veel vaker en goedkoper deze vluchten maken.
    Oftewel makkelijker/sneller drugs telers pakken en lagere kosten voor de belastingbetaler.



    En ja tuurlijk zijn er ook negatieve kanten aan de drone m.b.t. privacy!

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • OMG, geluid in de trams wordt opgenomen en (mis)gebruikt in rechtzaken.
    Dat is echt freaky.
    Niet alleen gezichtherkenning in de camera's, maar ook nog eens alle gesprekken opnemen? :wacko:


    En worden alle psychologische afwijkingen echt naar de overheid gestuurd in Nederland?
    En zelfs naar je verzekering??? Omg...


    Dat gaat er zwaar over, ik denk niet dat dit nu al het geval is in België...
    Hier zou er net iets meer protest komen (hoop ik).

  • thjeu,


    Om op je quote te reageren: er is een verschil tussen intieme privé informatie en normale privé informatie en tussen directe bekenden en onbekenden. M.a.w. iemand hoeft niet te zien hoe ik er naakt uit zie of wat ik allemaal thuis aan het doen ben. Wat ik post op FB, Whatsapp, welk OV ik neem of waar ik allemaal geweest ben in de stad mogen ze van mij part best weten. Gordijnen hangen er daarnaast ook tegen inbraak en voor het maskeren van dierbare of kostbare bezettingen. Die vergelijking gaat in mijn geval dus zeker niet op.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!