PokeTrainer [DESIGN]

• Hey leden,

Gister avond niet gewerkt aan Avitar, omdat dit in me opkwam.. heb het ook gelijk gesliced. Heb er maar een printscreen van genomen omdat ik het live nog niet wil laten zien, zal wel een deze dagen komen met gelijk een ingame die totaal anders is als de outgame maar wel kan zien dat het bij elkaar hoort!

De layout :
    http://www.imgdumper.nl/upload…014-01-06_om_07.33.53.png

Graag jullie mening weer!

• Weet wel dat als je hier op enige manier winst mee gaat maken en de site word bekend (mocht je dit verder willen zetten) je heel veel last kan krijgen van Nintendo.
    Deze zijn namelijk niet zo gediend van websites die hun spullen gebruiken met een winstoogmerk.

• Zal niet zo erg zijn, als je 500 euro per 2 maanden verdient of 1.

Nintendo zelf verdient miljoenen, gaan ze daar moeilijk over doen?

Verder leuk design!

• hicham, Nintendo zal hier zeker moeilijk over gaan doen. Aangezien het gewoon pure copyright schending is. Dit is ook logisch, want als ze er één niet aanpakken zullen er vele volgen. Dan zul je dus een sneeuwbal effect krijgen en zal het niet 1 website zijn die 500 euro per 2 maanden verdient maar tientallen, honderdtallen oid. Nja, reken maar uit; een honderdtal x 250 p/maand is toch een redelijk bedrag ;).

Het design ziet er leuk uit, maar toch mis ik wat. Een paar punten die mij opvallen:

- Ik vind de kleur van het content vak er niet bij passen, geel / groen is niet echt een mooie kleurencombinatie (Komt snel amateuristisch over)
    - De hoogte van het inlog vak in vergelijking tot de content sluit net niet op elkaar aan. Nu is het zo dat als de content veel langer is, dit geen probleem is. Maar nu lijkt het net alsof dit slecht is afgewerkt.
    - De advertentie staat nogal rommelig in beeld. Hij is wel gecentreerd met de content, maar totaal niet met de lay-out. Hierdoor krijg je een rare symmetrie.
    - Je hebt in je header een wit vak met wat tekst erin. Nu heb je overal in je lay-out wat leuke effecten gebruikt, maar hier niet. Heb je daar bewust voor gekozen? Ik denk namelijk dat wanneer je dezelfde effecten hierop toepast het zeker een aanvulling zal zijn.
    - Verder gebruik je veel groen. Nu is dat opzich niet verkeerd, maar groen is een hele moeilijke kleur als je deze veel gebruikt. Misschien kun je een wat makkelijkere kleur gebruiken in plaats van het groen. Denk daarbij aan het less is more principe.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Let op: Dit zijn slechts feedback opmerkingen, vat ze dus niet negatief op! Keep up the good work! :thumbup:

• @Tjheu
    Tuurlijk pak ik dit niet negatief op, het liefst zie ik bij elk design dat ik hier post z'n uitgebreid verslag op detail puntjes!! Ook al mag de layout er soms goed uit zien het kan ALTIJD beter!!!
    Dus heel erg bedankt dat je even de tijd nam om mijn layout kritisch te beoordelen!!

De rest ook bedankt voor de reacties!!..

Daarnaast, mag ik dus ook geen leden laten bellen voor credits o.i.d.?

• Zelf heb ik ook ooit een Pokemon spel gehad. Hier heb ik nooit gezeur mee gehad, maar heb het wel is nagevraagd bij Nintendo. Daarop kreeg ik de volgende reactie:

Citaat

Beste Jeffrey,

Bedankt voor je e-mail.
    Pokemon is een beschermde naam en mag in principe alleen gebruikt worden als daar toestemming voor is gegeven.

Mijn vraag daarna:

Citaat

Hallo,

Bedankt voor het antwoord, stel ik wil zo'n website. Mag ik dit dan indien jullie hier toestemming voor geven?

Met vriendelijke groet,
    Jeffrey Rijdes

Antwoord daarop:

Citaat

Beste Jeffrey,

In theorie ja al denken we eerlijk gezegd dat de voorwaarden streng zullen zijn en dat er niet snel toestemming voor gegeven zal worden.

Met vriendelijke groet,
    Het Nintendo Team

Vervolgens mijn laatste vraag:

Citaat

Hallo,

Oke, uit deze reactie neem ik aan dat je dit bij Pokemon zelf moet aanvragen?
    En wat zijn er voor gevolgen indien je dit niet aanvraagt, maar toch doet?

Met vriendelijke groet,
    Jeffrey Rijdes

De laatste reactie:

Citaat

Beste Jeffrey,

Ja dan moet je bij the Pokemon Company zijn. De gevolgen? echt geen idee.

Met vriendelijke groet,
    Het Nintendo Team

Ik heb toen verder niet meer Pokemon Company geïnformeerd. Maar ik weet bijna zeker dat hun maatregelen nemen zodra hun afweten van je website.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!