Volgende GSM

• Beste Collega's,

Ik ben van plan een nieuwe GSM te kopen.
    Budget maakt niet echt veel uit, enkel wil ik geen IPhone (hekel aan Apple)
    Ik vind opzich die Huawei ascent P6 wel zeer nice.
    Maar heb men twijfels er zowat over.

Maar hebben jullie misschien betere suggestie of mss een overtuigende uitleg waarom ik wel die Huawei zou kopen?
    Ik wilde graag jullie raad!

Ook geen S3 of 4 want die heb s4 heb nu, en 3 heb ik al gehad :s

• Nexus 5 ?
    Volgens geruchten zal die rond 31 oktober uitkomen, en LG heeft zelf 1 November een evenement dus wellicht is die ook snel in nederland te halen.

Weet al wel dat ik hem bestel op het adres van een klasgenoot die in duitsland woont :D

Info: http://www.gsmarena.com/lg_nexus_5-5705.php
    Niets is 100% zeker, aangezien de telefoon nog niet is aangekondigd, maar er is al veel uitgelekt.

Maar mag ik vragen waarom je wilt overstappen vanaf je S4?
    Want dat is toch nog een enorm goed toestel.

• Njaa kijk, ik ben die s4 gewoon beu.
    Beu gekeken, beu gebruikt, en wil een nieuw toestel.

///

Idd, die nexus 5 spreekt me ook wel aan.
    Maar ik wachten tot ik wat meer nieuwigheden heb gehoord of gezien.
    heb zowat veel site's afgegaan voor eens te kijken, en er zijn wel leuke toestellen bij.
    Maarja, het zijn er zoveel, dat ik nog niet echt kan kiezen :s

• En waarom zou je juist een andere smartphone willen? Ik bedoel namelijk elke telefoon is het zelfde, alleen de specs etc zijn anders. De S4 is toch wel één van de betere op het moment denk ik? Daarom weet ik niet wat jij helemaal verwacht van een andere Smartphone? Ik ben trouwens altijd tevreden geweest over de Xperia reeks.

• En waarom zou je juist een andere smartphone willen? Ik bedoel namelijk elke telefoon is het zelfde, alleen de specs etc zijn anders. De S4 is toch wel één van de betere op het moment denk ik? Daarom weet ik niet wat jij helemaal verwacht van een andere Smartphone? Ik ben trouwens altijd tevreden geweest over de Xperia reeks.

Ik ben deze gsm gewoon beu.
    Hij is heerlijk om mee te werken, maar ik wil gewoon iets anders.

• J. Hermans, ik heb hem online besteld in de playstore via een duitse proxy en op het adres van een klasgenoot die net over de grens woont (Bunde).
    Heb als betaalmethode een 3vcard.nl creditcard gebruikt (3 Vouchers gekocht en overgezet naar 1)

Koste totaal 408€ wat goedkoper is als de geruchten van 458€ voor de 16GB versie in nederland.

• J. Hermans, ik heb hem online besteld in de playstore via een duitse proxy en op het adres van een klasgenoot die net over de grens woont (Bunde).
    Heb als betaalmethode een 3vcard.nl creditcard gebruikt (3 Vouchers gekocht en overgezet naar 1)

Koste totaal 408€ wat goedkoper is als de geruchten van 458€ voor de 16GB versie in nederland.

Dat is wat TE technisch voor mij.
    Ik xwacht nog even tot die beschikbaar is hier in België.
    ik neem aan dat het geen maanden of mss wle geen weken meer zal duren.

Aangezien het al zeer positieve specs heeft, en positieve reactieds op enkele reviews die ik al heb bekenen.
    Maar laat me zeker je mening horen als je hem al hebt aub!

• Of de Sony Xperia Z1. Ik heb zelf de voorganger, de Xperia Z en die bevalt echt uitstekend! Vooral dat ze Sony Walkman® er terug in hebben gebracht vind ik heel erg fijn, het programma TrackID® werkt naar mijn mening ook stukken beter dan Shazam en Sony Music Unlimited® (kost een bepaald bedrag per maand) waardoor je onbeperkt muziek (legaal) kunt luisteren is een erg goede feature. Daarnaast werkt de telefoon snel en is bij mij nog nooit vastgelopen. De grootte interne opslag (16GB) en mogelijkheid tot SD uitbreiding is erg fijn en het feit dat alle aansluitingen achter klepjes zijn verwerkt maakt dat die ook niet zomaar vies kunnen worden of kapot kunnen gaan. Daar komt nog bij dat de telefoon waterdicht is tot 2 meter gedurende 30 minuten (zelf ook getest in een zwembad) en ook stofdicht is.

Kortom echt een telefoon waar je ú tegen zegt ;). De prijs is uiteraard niet super goedkoop maar daarvoor krijg je wel goede kwaliteit en service van Sony terug. Apple is naar mijn mening te weinig specs voor veel te veel geld en Samsung is bagger kwaliteit en service die echt niet bepaald goed te noemen is. Zelfde geldt eigenlijk voor LG maar dat was denk ik al duidelijk voor de meeste mensen. Dus dan blijven HTC, Nokia, Sony en Huawei over en dan kies ik toch echt voor Sony. Of je moet een Windows Phone willen hebben dan kun je ook voor een Nokia Lumia gaan want dat zijn ook relatief goede toestellen heb ik me laten vertellen.

Succes met je keuze!

• Enige minpunt wat ik kan verzinnen bij de Xperia Z is dat het scherm en de achterkant relatief wat sneller vies worden en dat de kijkhoek van het scherm wellicht niet 100% perfect is als je hem schuin gaat houden. Maar meestal kijk je recht tegen een scherm aan geloof ik dus dat mis ik totaal niet ;). Daar staat overigens wel tegenover dat het scherm erg duidelijk is qua kleurweergave (HD 1080P scherm) en dat er een erg goede camera op zit waarmee je dus ook onderwater opnames kunt maken. Andere nadelen als batterij snel leeg heb je bij elke smartphone, gewoon 's nachts opladen en dan kom ik altijd rond met mn accu.

• Gister me Nexus 5 binnen gekregen.
    Voelt goed aan, en het scherm is erg duidelijk (Is dan ook Full HD).

Alles reageert lekker snel en de telefoon ziet er goed uit.
    De achterkant voelt ook goed aan, en slijt niet snel uit je handen.

De camera is duidelijk, maar verder dan een paar simpele fotos ben ik nog niet gekomen, dus weet niet of de optische beeldstabilisatie goed is.

Het toestel haalt hoge punten in benchmarkt, en is eventueel over te clocken naar 2.5 - 2.6Ghz, en de videochip naar 450Mhz

Het toestel draait de nieuwste android, wat ook erg fijn werkt en minder geheugen zou gebruiken.
    De ART Runtime compiler lijkt echter niet altijd goed te werken, standaard draait hij op Dalvik wat is aan te passen in de developer opties, wat ik momenteel nog niet aanraad aangezien niet alle apps goed werken.

Ben er al met al erg tevreden over.
    Jammer dat Google mijn Nexus 5 niet naar duitsland wou versturen, dus moet het nu met de 16GB versie doen.

• Ik was zelf bij LG om het toestel te testen en ik was onder de indruk. Alles werkte snel, vloeiend en zag er goed uit. Wel hoorde ik van mensen die het toestel al langer in bezit hadden, dat de batterij matig is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!