Armeense Genocide

• Citaat van cwcw

ben je nou dom of lijk je dat ik zei moslims dooden alle christenen

en hitler dode alle joden dus dat is een hele grote vergelijking

Niet helemaal, het is wel een grote vergelijking. Maar je praat over een ras/volk en 1 persoon. Dat is t verschil!

En let een beetje op je interpunctie

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je moet je **** ;) FEIT
    Als jou voor ouders zo werden gemarteld was je nu anders aan het praaten ;) FEIT
    De meeste turken zijn nog steeds zo want ze zijn er torots op ;) FEIT

als jij niet weet waarover je praat hou dan je mond dicht

• Armeense genocide klopt niet helemaal.
    Er was wel massamoord gepleegd maar van een systematische uitmoording was niet 100% te spreken.

In lekentaal is het wel een genocide aangezien het uitmoorden van armeniërs was met daaropvolgende de onderdrukking van armenië.

( ga maar de japanse bezetting van korea na, was ook een genocide, maar was geen massale uitmoording van koreanen )

Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• Citaat van cwcw

jij bent ook dus een turk ;)

En dan als ik een Turk ben ?

Jij komt met "feiten", maar durft daarna een discussie niet aan.
    Je wilt ons informeren erover, maar doet het op zo een manier alsof je haat wilt overbrengen aan de leden hier. ( Dan heb ik erover dat je de leden hier de Turken wilt laten haten. )

Btw, ik zeg niet dat het niet waar is ;) Het zou best gebeurd kunnen zijn. Als het is gebeurd, ben ik er niet trots op.

• Citaat van Saliih

En dan als ik een Turk ben ?

Jij komt met "feiten", maar durft daarna een discussie niet aan.
    Je wilt ons informeren erover, maar doet het op zo een manier alsof je haat wilt overbrengen aan de leden hier. ( Dan heb ik erover dat je de leden hier de Turken wilt laten haten. )

Btw, ik zeg niet dat het niet waar is ;) Het zou best gebeurd kunnen zijn. Als het is gebeurd, ben ik er niet trots op.

Haat is er sowieso al.
    maar wat wil je er zelf mee bereiken.
    WAT DAN NOG ALS DE TURKEN DAT GEDAAN HEBBEN. ( als, het staat nog niet vast, maar ook niet het feit dat het niet gebeurt is ).

Willen we de huidige turken verantwoordelijk houden voor wat een vorige generatie gedaan heeft ?
    Dan moeten we alle duitsers ook haten vanwege de joden en 2de wereld oorlog.
    ( we mogen ze ook niet, maar dat komt omdat het gewoon arogante worstvreters zijn ^^ ).

Je loopt nu een beetje te klagen naar andere.

"MAAR WAT IS JOUW PUNT NU" ?
    waar maak jij deel van uit in deze discussie, je loopt eerder te klagen dan een bijdrage te leveren.

dus wat is je punt.

Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

• Moet ik jou nu snappen ?

Ik heb het over dat hij tegen Umut zegt dat hij dat alleen zegt omdat hij een Turk is. Ook tegen mij.

Daarna heb ik wel gewoon me mening erover gegeven ofniet ?

• Ten eerste ben ik voor deze discussies: Je moet tenslotte met elkaar kunnen praten, ook over minder makkelijke onderwerpen.

Ten tweede kan de helft hier niet discussi?ren, en zijn er ook nog een paar die niet iedereen gelijk stellen.

Als je hier loopt te zeggen: "Jij bent dus ook een turk", dan ben je mooi verkeerd bezig. Ook een turk mag hier mee discussi?ren, en zijn mening geven, ongeacht wat die mening is.

Inhoudelijke reactie op het topic:
    Ik wil voorstellen het niet meer over een genocide te hebben, aangezien het niet helemaal duidelijk is of het nu wel of niet een genocide was. Laten we het houden op: Een massa moord op de Armeniërs mogelijk met als doel etnische zuivering.
    Daarnaast moet je er rekening mee houden dat het zich in oorlogstijd afspeelt: De eerste wereld oorlog. De regels zijn dan nu eenmaal 'anders', al valt dit natuurlijk nog steeds onder strafbaar.

De groep die toen der tijd aan de macht was waren de Jonge Turken, door een staatsgreep (Nee, niet netjes gestemd dus). Deze groep heeft na de Eerste Wereldoorlog niet meer geregeerd. Je kunt dus niet stellen dat de turken nu over het algemeen voor zijn geweest. het verhaal dat er turken trots zijn op dit gebeuren ga ik niet eens op in, want dat is gegarandeerd op lucht gebaseerd.

Ik vind niet dat de massamoord als een argument mag gelden om Turkije te weren van de EU. Of Turkije bij de EU mag komen is een ander verhaal, maar dat valt buiten deze discussie.

Wil iedereen vragen zijn mening te beargumenteren, dat gebeurd veel te weinig.

• Iedereen die dit soort misdaden doet is fout, uit eindelijk zijn we allen famillie van elkaar en is er maar één god. Elk mens die praat over Mozes, God of Allah het is allemaal de zelfde persoon alleen zeggen ze een andere leefstijl over hem. Hitler vermoorde de joden omdat die zwak waren en volgens hem onbeschoft waren. Een makkelijk doelwit achteraf, wij kijken veel duitsers nu aan van 'schoft!' maar wat kunnen die genen er aan doen vele soldaten hebben meegevochten omdat ze anders een gruwlijke dood kregen. Nu gaan wij de turken beschuldigen van een daad en knopen we hun de das om. Één persoon heeft dit gedaan en heeft er ook uiteindelijk voor geboet en dan nog natuurlijk de mensen die daar vrijwillig aan mee hielpen. Dus sup, waar zeuren we over?

• @deathkill waar heb jij het dan over dood aan ziekte weet je wel waarover je praat dus in 2e wereld oorlog is iedereen ook doodgegaan aan ziekte nee!

MIJN PUNT IS dat de genocide erkend moet worden en ik aan mensen wil laten zien wat mij geraakt heeft als je niet wilt weten hou dan je *** dicht

• Citaat van cwcw

@deathkill waar heb jij het dan over dood aan ziekte weet je wel waarover je praat dus in 2e wereld oorlog is iedereen ook doodgegaan aan ziekte nee!

MIJN PUNT IS dat de genocide erkend moet worden en ik aan mensen wil laten zien wat mij geraakt heeft als je niet wilt weten hou dan je *** dicht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Assyrische_Genocide
    Lees en leer, ik zeg niet dat iedereen dood aan ziekte is gegaan, beter lezen vorkomt miscommunicatie

• Citaat van deathkill

Zoiezo als de Armeense Genocide word erkent, dan kan turkeijen zijn plek in de eu verliezen,

Dat gebeurd toch niet in de komende 10 jaar.

Als je nou eens vergeet wat bijna 100 jaar geleden gebeurd is. Het christendom heeft ook een einde gemaakt aan de Griekse mythologie. Ben ik daarom boos op de christenen. Niet echt nee, de griekse cultuur en hun geloof in goden spreekt mij meer dan de rest en vind het zelfs boeiend. Denk je dat al die bejaarden van nu die de 2de wereld oorlog echt mee hebben gemaakt niet "geraakt" zijn. Of alle donkere mensen die tijdens de slavernij aan het werk moesten voor blanke mongolen niet geraakt zijn ?

Ik ben een volbloed Nederlander maargoed als jij werkelijk vind dat je zoveel respect moet krijgen van de rest van de wereld kun je het beter ergens anders zoeken denk ik.

• Ja en daarom vind ik raar ales is erkend en de armeense genocide niet daarom vind ik dat die erkend moet worden ;)

zoals ik het als zei dit zou geen leugen zijn
    zoiets kun je gewoon niet verzinnen en de fransen hebben hun ogen geopend en die hebben het erkend nu de rest van europa en de vs nog dan pas zou armenie teminste hun land terug krijgen en de rest van de wereld ziet wat er gebeurt is ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!