Recht op een vergoeding of niet ?

• Hallo ,

Ik doe deze post tav mijn broertje , hij speelt nu al een aardig tijdje habbohotel. Hij had een account met meubels die erg lastig te krijgen zijn een vooral ook erg duur, het gaat om een gouden vuurdraak terwarde van 90 * 50 credits = 4500 credits volgens habbo is elke credit 14 cent waard dus dat kom neer op : 630 EURO - daarnaast zijn 3 typmachines zijn ook precies het zelfde waard.

Dus in het geheel samen 1260 euro. Wat is er gebeurt ? , mijn broertje had 2 accounts 1 was hij op verbannen wachtend op een unban wou hij zijn andere account recoveren via de helptool hij wist de gegevens niet meer. Daarvoor moet je het volgende formulier invullen dit heeft hij gedaan.

Voorbeeld

Dit heeft hij gedaan en dag erna word hun helptool gehackt ( mysql injectie ) of iets dergelijks en er word een dump van alle help tickets gemaakt en zo worden zijn gegevens gestolen, met die gegevens werd zijn account met de meubels twv 1260 euros werd door degene die die database van de helptool heeft gehackt heeft gewoon vrolijk die gegevens ingevuld en zijn compleete account overgenomen. Hij heeft meerdere keeren gemaild dat hij zijn ban wou verlengen en zijn account terug wou. Habbo reageert niet .

Heb ik nu het recht om hun aan te klagen of wat ? dit is gewoon mensen bestelen door eigen gelekte gegevens !

Als je via ingame een moderatie roept krijg je aleen maar stomzinnige antwoorden het duurt nu al weken voordat ik een antwoord op mijn tickets krijg en ze zeggen wij vergoeden niet ?

Dit staat in hun privacy verklaring :

PHP
    BEVEILIGING
    Wij beveiligen jouw Persoonlijke Informatie met veiligheidsmaatregelen, waaronder fysieke, organisatorische en technische maatregelen die bedoeld zijn om jouw Persoonlijke Informatie te beschermen tegen verlies, diefstal, ongeautoriseerde toegang, openbaarmaking, verveelvoudiging, gebruik of wijziging. Alle informatie die je door gebruik van de Website aan ons bekend maakt en alle Persoonlijke Informatie die door jouw account wordt verzameld (waaronder bijvoorbeeld credit card gegevens), wordt door middel van een code versleuteld. Deze code laat je browser automatisch de door jou ingevoerde gegevens versleutelen, voor je deze naar ons verstuurt. Transacties worden niet uitgevoerd als jouw browser de versleuteling niet accepteert. Alleen geautoriseerd personeel van Habbo NL of Gelieerde Ondernemingen kunnen de betreffende  informatie decoderen en zal dat alleen doen in overeenstemming met dit Privacybeleid.

Groeten.,

• Dit is eigenlijk best lastig, het is geheel wat hun AV verteld waar jij precies recht op zou moeten kunnen krijgen.
    Maakt het niet minder lastig aangezien je broertje hier waarschijnlijk heel veel tijd in gestoken heeft om zover te komen.

Garantie
    5.2 De Website en de Content worden beschikbaar gesteld in de staat waarin zij zich bevinden, zonder expliciete of impliciete garanties van welke aard dan ook. Habbo NL garandeert niet dat de Website of Content beschikbaar, ononderbroken of foutloos zijn, dat gebreken te allen tijde hersteld worden, of dat de Website of de server waarop die zich bevindt vrij zijn van virussen en andere besmettelijke en/of schadelijke bestanden. Je gaat er meer akkoord dat Habbo NL en de Gelieerde Ondernemingen niet aansprakelijk zijn voor verlies van of schade aan je computer, gegevens of computer- en telecommunicatiesystemen als gevolg van gebruik van de Website.

Ik denk zelf dat ze zich zullen beroepen op bovenstaande voorwaarde, maar dit weet ik natuurlijk niet met 100% zekerheid te vertellen.

Hoelang is het geleden dat jullie contact hebben gezocht na deze voorval ?

• Hallo,

Wat ik denk dat het beste is om te doen is even vrijblijvend contact opnemen met een advocaat.
    Deze kan dan even kijken of dit een goed doenbare zaak is, zo ja, dan kan je met hem allereerst een brief opstellen, waarna als er niks gebeurd een zaak starten.

Ik denk dat niemand hier de juiste juridische kennis bezit om hier ook maar enigszins een juiste uitspraak dan wel advies te geven over de kansen of acties die je moet of zou kunnen ondernemen.

Mvg,
    Tim

• Tim, een advocaat voor een spelletje?

@TS: Ik denk dat je broertje gewoon pech heeft en zich erbij moet neerleggen. Waarom zo veel moeite doen voor iets waar je geen geld aan uitgeeft (Ik lees in de beginpost dat hij veel geruild heeft) en zou ie er wel veel geld aan uitgeven dan zou ik ook zeggen dat ie dom bezig was, want een spelletje kan ophouden te bestaan, dan sta je ook niet in je recht en heb je ook gewoon pech.

Clue: neem je verlies, begin opnieuw of hou ermee op.

• Tim, een advocaat voor een spelletje?

@TS: Ik denk dat je broertje gewoon pech heeft en zich erbij moet neerleggen. Waarom zo veel moeite doen voor iets waar je geen geld aan uitgeeft (Ik lees in de beginpost dat hij veel geruild heeft) en zou ie er wel veel geld aan uitgeven dan zou ik ook zeggen dat ie dom bezig was, want een spelletje kan ophouden te bestaan, dan sta je ook niet in je recht en heb je ook gewoon pech.

Clue: neem je verlies, begin opnieuw of hou ermee op.

Hallo,

Heb je het bedrag gelezen waar het over gaat? Ja, daar kan je een advocaat voor inschakelen.

Mvg,
    Tim

• Als je de AV accepteert is het niet altijd het geval dat het ook klopt. Het kan onredelijk zijn en dan hoeft dat niet meer nageleefd te worden. Een advocaat er na laten kijken lijkt mij het beste.

Een AV wordt gedeponeerd en goedgekeurd, wil niet zeggen dat een AV boven de wet staat maar een AV is wel rechtsgeldig.
    Anders zou geen enkel bedrijf meer een AV maken, deze voorwaarden worden altijd gecontroleerd of ze wel redelijk zijn voor de consument.

• Even langsgaan bij Saluke, het moederbedrijf van ze denk ik, en verder zoals M.Remijn het al zegt. Het is een spel dus een advocaat zou ik er niet voor inschakelen het is een spel geen benadeling.

Hallo,

Volgens die redenering hoeft een spel ook geen AV te hebben, "want het is een spel".
    Het gaat om een niet klein bedrag wat mogelijk terug te halen is, maar dan ik vermoed wel met moeite, moeite dat niet gaat lukken zonder advocaat.

Mvg,
    Tim

• Sorry scarface

Ik zou gaan voor Tim ze mening advocaat

Als je praat over zoon bedrag ben je beter met advocaat verder dan niks te doen
    En je hebt zo grote bedrag verloren voor niks dus

Een spel?
    Voor jullie betekend het niks maar voor iemand anders wel
    IK weet 100% zeker dat er zoveel mensen dit doen echt mega veel dus hou op met nutteloos reacties!

Succes scarface

• Kijk eens aan vandaag weer een lek :

en beveiligingsprobleem in ons systeem heeft er helaas voor gezorgd dat van een aantal accounts het emailadres en geboortedatum publiek zijn gemaakt. We hebben het probleem inmiddels opgelost. Alle accounts zijn en blijven veilig omdat deze gegevens geen toegang verschaffen tot de accounts. Mocht je toch extra voorzorgmaatregelen willen nemen, kan je altijd je persoonlijke emailadres die aan je account is gelinkt wijzigen. Houd tevens zoals altijd je wachtwoord voor jezelf. Wij nemen de veiligheid en de beveiliging van de gegevens van onze gebruikers zeer serieus. Wij bieden onze oprechte excuses.

Dit is nu alweer de 2 de x in deze week dat hun gegevens worden gejat het begint nu wel een beetje onvertrouwbaar over te komen . !

Dit gebeurt om de haverklap , hun zijn gewoon niet te vertrouwen om jou gegevens .

• Beste ,

Ik zou id eens advies vragen bij een advocaat.
    Of bij een juridisch loket.

Ze zeggen namelijk in hun privacybeleid

"Habbo NL vindt het belangrijk om de door jou verstrekte gegevens en overige informatie die in overeenstemming met dit Privacybeleid wordt verkregen met alle zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid te behandelen. Daarom houdt Habbo NL zich zowel aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP), de Telecommunicatiewet (Tw) als aan de gedragscodes van de DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) en Emma (E-mailMarketing Associatie Nederland)."

En nu blijkt dat ze in 1 week 2 keer gehackt zijn. Ik denk dat je dan niet voldoet aan de eisen van wbp.
    Je kan dus ook contact opnemen met het wbp.

EDIT: Je kan ook contact op nemen met gamerecht.nl

Met vriendelijke groet,
    Rick

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!