Eerste criminals games

  • Hey allemaal,


    Ik heb een van de eerste versies van criminals terug gevonden op 1 van mijn oudste servers, welke nog steeds draait :)
    http://test.war4europe.com/index.php?v=1


    Ik was mee werkzaam bij de eerste criminals release :)


    In deze test versie heb ik onder andere volgende dingen gescript/gewijzigd:
    - de eerste oranje achtige achtergrond ingesteld,
    - het eerste bedrijven script geschreven
    - het eerste hoger-lager script, ook van mijn hand
    - de eerste wapens-overzicht toegevoegd in de profielen
    - mass message alle users
    - admin message naar 1 user
    - het eerste users logs script :)
    - het eerste admin doneer script (ja, toen was het nog veilig!) Nadien heeft men deze code gewijzigd en geïntegreerd in de bank. Vanaf toen kun je de 1111111 bug toepassen ;)


    Ach, dit waren zalige tijden.
    Ik kon toen nog geen PHP en heb het geleerd aan de hand van Criminals.


    Hoe heb jij leren programmeren en welk was jou eerste criminals game/site, met welke unieke codes? :thumbup:



    Altijd leuk om terug te zien. :D

  • Nu weten we wie schuldig was voor die bug :p
    Heb je een demo acc? :)


    Ik ben begonnen met de crimesource, ik had toen 1 tutorial gevolgd... Toen ben ik begonnen met overal de tekst en plaatjes aan te passen.
    Later ben ik wat bugs gaan fixen en gaan knutselen met scripts :p


    En nu ben ik pas echt begonnen net OOP en PDO :)

  • Komt me erg bekend voor inderdaad. Ik heb niet leren programmeren zoals anderen dit hebben geleerd via de criminals source. Ik begon me te interesseren in het bouwen van websites in 2007 n.a.v. een klasgenoot. Ik heb heel veel boeken gelezen en opdrachten gemaakt, tevens veel gevraagd op CriminalsPoint.com, MastaLine.com, Criminals Fanaat.nl en phphulp.nl en door eigen scripts te schrijven. En nu, 6 jaar later schrijf ik vloeiend PHP, SQL, HTML, JavaScript (en jQuery) en CSS. Daarnaast heb ik kennis van Linux en Windows servers beheren en van DirectAdmin / DNS.


    Maar zoals ik al eerder heb verteld, voor mij blijft dit puur een hobby, ik zoek mijn passie binnen het onderwijs.

  • Ha ha ha. Leuk om die herinneringen weer op te halen.
    Zelf ben ik ook hoe ironisch het mogen klinken met een economisch spel begonnen.


    Hier ben ik later mee verder gegaan.
    Maar na verloop van tijd had ik geen tijd meer voor de game en stier het uit. Het enigste wat ik hier nog van heb ik de oude code op schrift.

  • Ben in 2004 dacht ik ergens begonnen met Time2Kill source die helemaal uitgebreid was met verschillende mods.
    Daarna ben ik een lange tijd met de Vendetta source aan de haal geweest, maar die kent zoveel bugs dat dit vervelend begon te worden.


    Ben sindsdien me eigen codes gaan schrijven en verbeteren waar mogelijk was, dit sprak mij zo erg aan dat ik een onderneming ermee begonnen ben.
    Deze onderneming is alweer sinds oktober 2011 actief en druk met dagelijks nieuwe opdrachten, toch blijven de vragen me fascineren waardoor ik zo nu en dan hier nog eens kom kijken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!