webhosting pakket mening

• Hallo mensen.

Binnenkort wil ik nieuwe pakketten samenstellen voor mijn klanten.

Mijn eerste pakket bevat
    1 GB opslag ruimte.
    20 GB dataverkeer
    Onbeperkte MySQL database
    Onbeperkte mail adressen.
    Meerdere domeinen hosten.
    gebruik van installatron
    Dagelijks back-up

Kosten per jaar 5 euro inc btw

Wat vinden jullie van deze pakket? En de prijs ervan?

mvg steven

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Heb kvk en alle voorwaarden. Heb momenteel al 1 server draaien.

Nieuwe server komt een 2 core in en 2 gb ram. En max 100 klanten komen op de server. En zodra er meer dan 50 klanten zijn bereikt word de server nog weer extra uitgebreid.

• Heb kvk en alle voorwaarden. Heb momenteel al 1 server draaien.

Nieuwe server komt een 2 core in en 2 gb ram. En max 100 klanten komen op de server. En zodra er meer dan 50 klanten zijn bereikt word de server nog weer extra uitgebreid.

Kan dat wel uit? Stel ik host een website bij jou die veel image conversion spul uitvoert dan zal het aantal websites dat je kunt hosten op een systeem drastisch verminderen. Een WP website met 1000 bezoekers is al zo intensief dat ie een hele CPU (1 core) zal benutten.

Ik bedoel dat je beter kunt gaan voor 12 euro per jaar. Dan heb je daar eventueel nog wat winst op en kun je je ook indekken mocht je ineens moeten uitbreiden.

Server kosten: 15? euro p/m, 180 op jaar basis.
    Prijs excl btw: 4,13 euro op jaar basis
    180 / 4,13 = 44 klanten nodig om breakeven te zijn met de server hosting alleen (ik weet niet je andere uitgaven enzovoort)

Je wilt op het begin zoveel mogelijk terug binnen te harken en als je daarvoor dan minder klanten nodig hebt is dat mooi meegenomen.

Prijs excl btw: 12 euro op jaar basis (14,52 incl)
    180/12 = 15 klanten nodig

De kans dat je dan sneller je breakevenpunt haalt is dan groter, want het zal nooit ineens stormlopen bij je hosting. Met 12 euro excl. btw ben je nog steeds een van de goedkoopste hostings. Stel je hebt uiteindelijk 16 klanten in het eerste jaar dan heb je meteen 12 euro winst geboekt. En dit kun je in je bedrijfskas houden mocht je voor onverwachte kosten komen te staan (zij het het uitbreiden van je servers of het inhuren van personeel)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Bewerkt één keer, laatst door jopitan ().

• Tegenwoordig heb je al:

1500 MB
    20 GB
    25 domeinen hosten

Voor €0.50 per maand dus het pakket naar 12 euro zetten is wel heel duur;)

Dan heb je het ook over een heel groot concern zoals Versio. De 12 euro is meer zodat de TS een groot deel van de kosten kan terug verdienen in het eerste jaar. De prijs van de kosten die ik noemde was een VPS zonder DA licentie. Die komt er ook nog bij en dan ben je ook weer ~7 euro per maand verder.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Ga helemaal akkoord met Fils, momenteel zit ik bij host deal en in mijn eigen ervaring is hun support geweldig.

Ik vind het pakket wel mooi maar ik hou meer van wat meer grote pakkete en duurdere omdat ik altijd best veel betaal voor m'n hosting.

• ik zit zelf bij versio geen probleem gehad ;)

Krijg genoeg kortingscode's van versio
    Grappige is jullie zeggen dat het slecht is maar jullie gebruiken de kortingscode's wel!
    Als jullie het niet goed vinden gebruik die service van code's dan ook niet?

Maar ontopic
    Steven vraag ermee voor

• Met het pakket is niets mis mee, en prijs ook niet. Vaak is goedkoop duurkoop en wat betreft websites wil je gewoon dat alles goed in orde is.
    Als je de faq van Versio leest weet je al voldoende lijkt me ;). Zoals velen weten run ik zelf ook een niet nader te noemen hosting bedrijf. Nu al ongeveer 2 jaar en ik kan er mn brood niet uithalen maar dat is gelukkig ook niet mijn doel. Ik wil gewoon een dienst bieden en ik heb andere bronnen van inkomsten.

Dus, als je goede support kan leveren mag de prijs best wat hoger zijn hoor!

• Maikel lang niet altijd wordt alles gedekt hoor, maar over het algemeen komen we met wat programmeringsopdrachten erbij wel gewoon rond en ik houd er wel iets aan over maar als ik zeg 50 euro per maand is dat al heel erg veel, meestal red ik dat niet.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!