Reseller optie

  • Beste,


    Ik ben laatst geconfronteerd met de optie 'reseller' en dit lijkt me nogal wat ;)
    Maar ik heb een vraag, hoe gaat dit allemaal in zijn werk? Bij welke hosting kan ik het beste en goedkoopste een resellerpakket aanvragen?


    Ik heb even wat vragen op een rijtje gezet ;)
    1) Bij welk hosting kan ik het beste en goedkoopste een resellerpakket aanvragen?
    2) Heeft iemand misschien ervaring?
    3) Ik heb een website nodig, wat moet ik allemaal in die website hebben?
    4) Heb ik bepaalde scripts etc. nodig
    5) Zou ik overige kosten moeten maken, om bijvoorbeeld systemen aan te schaffen?
    6) Iemand misschien een Nederlandse tutorial waar dit allemaal haarfijn staat uitgelegd?


    Ps, ik ga geen complete server kopen, en ben ook niet van plan om € 150,- per kwartaal uit te geven om .nl domeinnamen te mogen registreren etc...


    Met vriendelijke groet,
    Cas van Dongen

  • Ik weet er niet veel van. Maar volgens mij zat ik een keer op transip en zag ik iets dat je een script op je site kan zetten dat domeinen geregistreerd kunnen worden. Je zou zelf even duidelijker moeten kijken. Ik weet niet meer precies.

  • Beste cas,
    Een reseller is een server voor je eigen hosting.
    De naam zegt het eigenlijk al re-seller dus je kan dan een deel van je hosting weer veder verkopen om B.V een eigen hosting bedrijg te beginnen.


    M.V.G stephen

  • Beste,


    Hier antwoordt op de volgende vragen.


    1. Dit moet u zelf na gaan kijken, er zijn zat site's en wij zijn geen uitreken middel. Zorg ervoor dat je kijkt wat je krijgt en wat de prijs is en ga dat vergelijken.


    2. Ik heb zeer veel ervaring mer Dedicated Servers, Resellers etc. (Heb eigen webhosting bedrijf gehad)


    3. Ik heb een website nodig.... Ja, so what! (Wordt niks gevraagd of uitgelegd)
    wat heb ik allemaal nodig.... Als je dat zelf al nietw eet vraag ik me eigenlijk af waarom je een reseller wilt halen. Kijk een hosting pakket is voor iemand die snel en makkelijk alles online wil kunnen hebben. Een reseller is voor gevorderde webhosters. En een dedicated server, nou dat kan je zelf wel raden ;)


    4. Om een website te draaien op een reseller? Heb je absoluut geen scripts nodig, al gooi je er een .txt bestand op en die haal je op in de index. Het blijkt wel dat je zelf erg weinig onderzoek doet. Aangezien deze vragen binnen 2 seconden kunnen beantwoord worden door google!


    Google zoeken:
    Resultaten 1 - 10 van circa 579 voor Bij welk hosting kan ik het beste en goedkoopste een resellerpakket aanvragen? (0,23 seconden)


    5. Je hoeft absoluut geen extra kosten te maken voor systemen etc.


    6. Ja, google! en misschien bij jezelf nadenken dat dit geen slimme oplossing is voor je. JE weet er te weinig vanaf, en er komt te veel verantwoordelijkheid bij kijken. Een reseller is 9/10 keer meestal niet gemanaged dit betekend dat alle problemen die met de server opdoen. Jij dara aan meebetaald om dit op te lossen. Hou het dus gewoon bij een hosting pakket.


    En wil je echt zo graag een reseller. Dan heb ik er hier nog 1 liggen!!;)


    Met vriendelijke groet,
    A. Ruter

  • Hangt natuurlijk geheel van je wensen af.


    Indien je de webhosting ook echt wilt verkopen is het handig een klantensysteem aan te schaffen. Goede opties hiervoor zijn WHMCS, WeFact en ModernBill. Ook kun je gaan voor een controlepaneel waar het klantensysteem al meteen inzit, in dat geval kan je het beste voor een Helm-resellerpakket (van SWsoft/Parallels) gaan.


    Wat betreft prijs/kwaliteit. De ene host wil geen games op hun servers, de andere heeft alleen e-mail support. Ik raad je aan niet de goedkoopste te nemen, maar een partij waarbij de support 24/7 telefonisch bereikbaar is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!