ABN AMRO verstuur tijd + naam

  • Hallo,


    nu een klant van mij een bepaald bedrag heeft overgestort is het tot vandaag nog niet binnengekomen.
    Nu heb ik zelf wat zitten te zoeken en heb ik gelezen dat het overstorten van bank naar bank(andere bank dus) 3 werkdagen duurt.


    Volgens mijn klant is het geld zondag overgestort, nu heb ik tot vandaag het geld nog niet ontvangen en denk ik zelf dat het gisteren moest komen.
    Zelf dacht ik dat ik het geld normaal zou binnen krijgen, maar helaas had mijn klant bij het overmaken een fout gemaakt i.v.m. de ter name van.


    Nu is mijn vraag, wat is de normale tijd van overmaken tussen ABN Amro en ING, en als er een spelfout in de naam is van ter name van, maakt dit niet veel uit?

  • Normaliter Plus minus 3 werkdagen, echter gelden zondagen en feestdagen niet. Tevens was het gister dag van de arbeid en was de ABN Amro (hoofdkantoor) ook gesloten en werden er geen transacties uitgestuurd die dag (Klant van mijn had hiervan een brief gehad.)


    Dus je zou het dan in dit geval als die het zondag verstuurd heeft vandaag of morgen binnen moeten krijgen...


    Zondag aanmaken betaling en versturen
    Maandag Verwerking
    Dinsdag was Koninginnedag
    Woensdag was dag van de arbeid.

  • Wat ik had begrepen was:


    - 30 april betalen wel mogelijk
    - 1 mei niet
    - alle betalingen van 30 april zouden 2 mei geregeld zijn


    --
    Je kan een screenshot vragen als extra bewijs? (wel rekening houden met HTML injectie)

  • Voor 11:00 overgemaakt, van ING naar ABN staat er dezelfde dag nog.
    Echter aangezien er feestdagen tussen zitten kan het wel eens vertraagd zijn.
    Even bellen met de bank of afwachten, morgen moet alles gestort zijn zoals normaliter de bedoeling is.

  • Bedankt voor de reacties.


    Inmiddels heb ik even gebeld naar ING zelf, deze hebben gezegd dat bij het storten op mijn bank er geen probleem zal zijn i.v.m. de foutieve t.n.v.
    Mij werd ook verteld dat ik het geld vandaag of morgen zou kunnen ontvangen, bedankt allen!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!