Community Project

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Buitenom dat ik dit project geen groot kans van slagen geef (dit soort initiatieven zijn er vaker geweest) vind ik het positief dat het geprobeerd wordt. De meesten mensen hier hebben er hobby aan te programmeren maar zijn zeker geen volwaardige programmeurs. Maar dat is niet erg, van elkaar kun je leren en als je daarin gemotiveerd bent kun je een heel eind komen.

De deelnemers zou ik willen zeggen: organiseer goed, en respecteer elkaar en elkaars kunnen. Dan zou dit best eens goed kunnen aflopen.

scarface: Je stelt je erg negatief op tegenover de anderen in dit topic. Maar gezien jou berichten hier en wat ik in eerdere topics van jou zie mag je jezelf ook best onder de categorie beginners plaatsen.. Overigens is het niet JavaScript of jQuery, maar JavaScript met jQuery. Dan kun je er trouwens nog voor kiezen frameworks als AngularJS of Backbone te gebruiken.

Stel me ook niet op als programeur kan bijna niks van javascript , php , msql. Nu zeg je het zelf al dat het bijna tot geen kans van slagen heeft.

• Hierbij kun je even Victor een bericht sturen.

We willen z.s.m. starten.
    Dit zal misschien al Maandag zijn.

Graag vragen naar Victor en mij aub.
    Dan kunnen we het overzichtelijk houden.

Het lijkt nu net of jij ook een van de beheerders bent van het project. Ik kan ook fout zitten.

• Hey Victor,

Bedankt voor dit initiatief.

Ikzelf ben momenteel bezig met een ander project voor ICTscripters en heb niet veel tijd over om bij te dragen aan je voorstel.
    Desondanks is het wel toegestaan en wil ik je zeker een goede hosting aanbieden om dit project op te draaien.
    En ook de forum en download sectie staan ter je beschikking.

Voor het samenwerken in de code werk ik persoonlijk meestal via svn, maar ook andere opties zijn te overwegen, zoals github.

Laat het gerust weten indien je iets nodig hebt en dan kijk ik waar ik kan helpen.

Verder is het voor dergelijke projecten heel belangrijk om:
    - een duidelijk plan te hebben waar je naartoe wilt gaan en wat je nodig hebt
    dus bv: we hebben een chatbox nodig, we hebben een aanvalscript nodig, we hebben een bank nodig etc.
    Dan kan iedereen hier een deel uitnemen.
    - het is belangrijk om een goede basis te hebben, om vandaaruit naar de database te kunnen spreken, zeg maar een config en een template om vanuit te beginnen te programmeren
    - duidelijke richtlijnen hoe er gewerkt wordt (bv enkel mysql, geen mysqli, enkel dit - niet dat, ...)

Verder veel succes!
    Koen

• Mooi geschreven Koen.
    De uitwisseling zal volgens mij via Skype gaan.

Tevens word zoals eerder besproken denken we gebrijk gemaakt van Mecurial. Dit staat nog niet vast.
    Heeft iemand al ervaring met het programma of niet?

• M.Martens jij leidt het project niet dus zou je aub op willen houden met doen alsof je degene bent die het leidt of degene die het vertegenwoordigt. (De leiding ligt nu nog bij victor)

Hallo Bram.

Tevens is het niet verboden extra informatie te geven en advies te vragen.
    Zelf heb ik geen ervaring er mee dus sta ik volledig in mijn recht.
    Zelf neem ik niet de leiding dit doet Victor.

Graag ook voortaan deze berichten niet posten maar via Berichten te sturen of als ik online ben op Skype.
    Dit is in mijn ogen niet professioneel.

En bij deze zet ik ook een punt achter deze discussie.

• Citaat

Hierbij kun je even Victor een bericht sturen.

We willen z.s.m. starten.
    Dit zal misschien al Maandag zijn.

Graag vragen naar Victor en mij aub.
    Dan kunnen we het overzichtelijk houden.

Hier staat naar dat je vragen naar jouw moet sturen. Dit heb je ondertussen aangepast.

Citaat

Tevens word zoals eerder besproken denken we gebrijk gemaakt van Mecurial. Dit staat nog niet vast.
    Heeft iemand al ervaring met het programma of niet?

Hier vertegenwoordig je. Ik vind dit gewoon storend en zag dat dan ook gewoon. Mijn mening is dat jij nu onprofessioneel bezig bent.

• Hallo Victor.

Wat stel je voor als project.
    Gezamenlijk een spel maken lijkt me wel leuk,

Lijkt zeer leuk,

Maar ga jij dan met misschien 10 - 30 anderen aan een spel beginnen?
    Lijkt me niet handig. 1 - 3 personen is al voldoende.
    Of je wil een mega project starten. Maar dan moet er wel het één en ander georganiseerd worden hé!.

• Als jullie nog iets nodig hebben qua grafisch design dan kun je ook altijd een berichtje naar mij sturen! Ik vind het belangrijk dat zulke initiatieven genomen worden en wil hier eventueel ook graag een steentje aan bijdragen. Ik heb geen tijd om aan het volledige project deel te nemen, maar als er een ontwerp op prijs wordt gesteld kan ik jullie hier uiteraard mee helpen.

Aan de mensen die negatief doen over dit project:
    Jullie mogen uiteraard kritisch zijn, maar er zijn op ICT Scripters ook nog mensen die iets willen leren. Dit is perfect mogelijk door zo'n gezamenlijk project, omdat je hier met z'n allen met iets bezig bent en je kunt dus ook van iedereen tips krijgen.

Los daarvan raad ik een aantal negatievelingen ook aan om hier aan mee te doen, want er zitten een paar bij die zeker nog niet op het niveau zitten om commentaar op anderen te hebben.

Nogmaals aan de deelnemers:
    Leuk project en ga er serieus mee bezig en neem alle tips in acht! En erg belangrijk is dat je ook doorzet als het even niet loopt, want op zulke momenten komen vaak de meest geniale ideeën naar boven (wat ook nog eens wetenschappelijk bewezen is) :)

Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat!

• Hallo,

Ook ik zou eventueel kunnen helpen.

Enkele voorstellen:

Javascript: jQuery i.c.m. BackBone.
    Php: CodeIgniter framework.
    Versie beheer: Git

Op deze manier kunnen we allemaal er goed aan werken, hebben we al een soort van architectuur waar we in kunnen werken dus code stijl staat deels vastgelegd.

Ik zou mogelijk een steen kunnen bijdragen op het gebied van architectuur en code reviewing.

Mvg,
    Tim

• Allereerst wil ik zeggen dat het een zeer mooi initiatief is waaraan iedereen die eraan gaat meewerken zeer veel van zal kunnen leren.
    Bij dit soort initiatieven is alles dat de medewerkers leren volgens mij ook veel belangrijker dan het uiteindelijke resultaat.

Maar uit ervaring kan ik zeggen dat het wel helemaal niet gemakkelijk is om met meerdere mensen samen te werken en alles in goede banen te leiden. In mijn geval was het al alles behalve eenvoudig om met 5 mensen goed samen te werken, laat staan als je met 10-20 man aan één project gaat werken.

Ik weet niet met hoeveel jullie er precies aan gaan samenwerken, maar als jullie er inderdaad met 10 à 20 man aan gaan werken, dan raad ik jullie aan om niet één iemand de leiding te geven.
    Wat ik zou doen is het volgende:
    stel een mini-team samen van zeg maar 2-3 meer ervaren mensen die genoeg tijd kunnen vrijmaken voor het project en geef hen de leiding, dan is het eenvoudig om binnen dat "mini-team" duidelijke afspraken te maken en dan kan je alles veel beter in goede banen leiden en de andere deelnemers veel beter begeleiden en tips geven. Zo zullen jullie tot een veel beter resultaat komen dan wanneer je de volledig leiding afschuift op 1 persoon. Extra tip hierbij is dat dit "mini-team" ook alle kennis moet hebben die nodig is voor het project.

Verder hoop ik dat het niets crime-achtigs wordt maar iets veel origineler en wens ik jullie boven alles super veel succes !

MVG,
    Sam

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!