Crime source's

• Hallo ICTS leden.

Ik merk dat de Crime source's die gratis zijn erg gewild zijn.
    Ik heb er zelf nu ook al een paar online gezet.

Alleen de bugs.
    Noem eens een source hier op ICTs met een bug of meerderen die je zo weet.
    Dan kunnen we er allemaal van profiteren en zorgen dat we groter worden in de downloads van de site.

De ideeën lees ik graag.

• Stanvk, het probleem met html5/javascript games is dat je ze niet kan beveiligen, tenzij je met ajax altijd controles naar een php script gaat sturen om te zien of alles wel volgens de regels gaat. En zelfs dan kan je het nog manipuleren...

Amnesia: dit is/was een maffiascripters forum het is dus heel logisch dat deze nog altijd zeer belangrijk zijn hier. Deal with it.

• Stanvk, het probleem met html5/javascript games is dat je ze niet kan beveiligen, tenzij je met ajax altijd controles naar een php script gaat sturen om te zien of alles wel volgens de regels gaat. En zelfs dan kan je het nog manipuleren...

Amnesia: dit is/was een maffiascripters forum het is dus heel logisch dat deze nog altijd zeer belangrijk zijn hier. Deal with it.

Natuurlijk kan dat wel, Je verstuurt gewoon constant requests naar je backend waar je ze vervolgens valideert en dan een response terug stuurt.
    Valt niets aan te manipuleren als je het goed opzet.

Het maakt niets uit of een request nu via Javascript wordt verstuurt of dat je een formulier submit.

• Amnesia: dit is/was een maffiascripters forum het is dus heel logisch dat deze nog altijd zeer belangrijk zijn hier. Deal with it.

Het lijkt mij niet erg dat er mensen met maffia sources zijn. Als je dat leuk vind ben ik niet degene die je tegenhoud. Maar ik vind wel dat je dan zelf moet kunnen scripten. Als je alleen maar kan kopiëren moet je het gewoon niet doen.

Overigens zijn dat soort games (html5 / javascript) wel te beveiligen.

@TS
    Er worden volgens mij in een aantal sources wachtwoord als plain text opgeslagen. Daar zou je naar kunnen kijken.

• Probleem met 99% van de sources is dat je beter opnieuw kan beginnen, omdat je er dan minder tijd aan kwijt bent.
    Heb nog geen enkele broncode voorbij zien komen die netjes is geprogrammeerd.

• Klopt, want de "Sourcemakers" nemen gewoon de tijd niet om de taal goed te leren.

Ik denk zelf dat het niet komt door de tijd... Ik denk dat het komt door onkunde. De meeste mensen die in de experimentele fase zitten (rond de 13-16 jaar) willen criminal sources maken. Vaak gebeurd dit op basis van al gemaakte sources, en zo wordt het steeds slechter en brakker geschreven.

• Ik denk zelf dat het niet komt door de tijd... Ik denk dat het komt door onkunde. De meeste mensen die in de experimentele fase zitten (rond de 13-16 jaar) willen criminal sources maken. Vaak gebeurd dit op basis van al gemaakte sources, en zo wordt het steeds slechter en brakker geschreven.

Onkunde sowieso, het daadwerkelijk uittypen van de code is weinig werk.
    Het verzinnen van een goed concept, een goede eisenlijst en deze prioriteren om daar vervolgens goed doordachte classdiagrams en een database ontwerp bij te maken voor dat je code begint te rammen is erg belangrijk.

• Hallo,

Gelieve wil ik even zeggen dat ik als ik er een maak het ook meteen goed doe.
    En ik zal ook als het klaar is een debugger inhuren voor de bugs te verwerken.

Zoals Kevin zegt over de fase klopt wel.
    De meeste kinderen willen wel een crime spel maar niet het echte vakwerk wat erbij hoort.
    Daarom gaan de meeste voor Mijnmaffia.nl.

Als iemand nog vragen heeft graag PM.

Gelieve een slotje

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!