Posts by Stanvk

    Menno,


    Wat Fils zijn reactie betreft ben ik het eens. Je maakt je niet bepaald populairder door het voortzetten van je gedrag.
    Het laatste wat ik je wil is aanvallen. Maar probeer eens iets minder eigenwijs te zijn. Neem dingen aan en ontken minder, door het erkennen van fout gedrag, geef je aan dat je jezelf wilt aanpassen t.o.v de - in jouw ogen - "aanvaller".


    En wat je PHP betreft. Leer eerst wat meer over de basis. Daarna een boek e.d. over file / code structuur. ;)
    Succes! :thumbup:


    (Ook heb ik onlangs gehoord dat google veel antwoorden op vragen heeft!)

    Beste mede-ICT'ers,


    Laat ik meteen met de deur in huis vallen, ik zoek werk!
    Het lijkt me niet onhandig om wat over mezelf te vertellen. Mijn naam is Stan, ik ben 15 en een half jaren oud. Momenteel zit ik in het examenjaar van het mavo, en daarna havo (Profiel Natuur en Techniek).
    Om geen verwarring op te wekken, zal ik alle plus- en minpunten op een rijtje zetten.


    Skype: ** KNIP **


    Waarom jij?

    • Een vooraf afgesproken vaste prijs. ( Relatief goedkoop, omdat hetgeen wat ik van uw project leer al een belonging is. )
    • Heeft tijd, ook naast school.
    • Zet de klant op de eerste prioriteit.
    • Gemotiveerd (Ik ben er van bewust dat iedereen dat zegt ;) )
    • Heeft een goede beheersing van de nederlandse taal in woord en geschrift.
    • Heeft een redelijke beheersing van de engelse taal in woord en geschrift.



    Welke talen kun je?

    • (x)HTML (5)
    • CSS (3)
    • PHP - (SQL)



    Maar 3 talen?!
    Klopt! Ik vind dat ik deze 3 talen het best kan. Tevens kan ik ook een beetje Python en Java. Maar dat zijn niet mijn sterkste punten. Wat dit impliceert is dat ik dus meer aandacht heb kunnen schenken aan de kwaliteit van mijn PHP, HTML en CSS. Maar als je een opdracht in Python of dergelijke hebt, laat het me gerust weten, ik kan alles proberen! ( Geen kosten in dat geval, omdat ik geen kwaliteit code kan garanderen! )


    Oké! Maar is je code van kwaliteit?
    Dit is voor mij moeilijk in te schatten, ik en de meeste andere programmeurs vinden van wel. Maar een dom iemand vindt zichzelf ook intelligent. Ik schrijf meestal alles in OOP, en dan fatsoenlijk OOP, niet het halve procedural in OOP. Ik maak veelal gebruik van mijn eigen MVC Framework. Ik snap dat de code toegankelijk en leesbaar voor andere programmeurs moet zijn. Met deze gedachten schrijf ik ook.



    Goed, ik ben overtuigd, ik wil graag wat over mijn project kwijt!
    Leuk dat je dit leest! D.w.z dat je overtuigd bent, toch?
    Je kan mij altijd een pb / pm sturen! Ik streef ernaar om ze binnen 24 uur te beantwoorden.



    Hopend U snel te kunnen spreken over uw project!


    Met vriendelijke groet,


    Stan

    Wat nou als je bijv. in dropbox of iets dergelijks een map (public_html ofzo) aanmaakt waar alles instaat. Vervolgens installeer je op je PC met windows een webserver en zet je de root directory naar de dropbox/public_html map. Dit zelfde doe je op linux.


    Misschien dat je dit zelfde voor je database kan doen? Of een online database kan gebruiken?


    Is dit wat?


    Ik heb dit zelf ook al bedacht. Ik heb maar een hosting pakketje erbij gemaakt (heb reseller) waar de databases apart instaan. IK moet nog even nader bekijken hoe ik dit netjes ga oplossen. En anders op Windows blijven..


    Bedankt voor de tip ;)

    Ik proef lichte spot :P


    Maar ik denk dat ik eruit ben, ik kan alles op een webserver zetten, en met een ftp editor "aankloten". Dan heb je én alles online, en de data is overal toegankelijk.. (wut pleonasme)
    Ik ga nog even wat rondkijken, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!


    Citaat

    En je kan de hele USBwebserver op Git gooien (niet helemaal aan te raden).


    Maar dan kan ik met Debian USBWebserver niet draaien. Misschien met een emulator zoals Wine?


    Alvast bedankt!

    Hallo mede-ict'ers,


    Laat ik beginnen met dat mijn ouders gescheiden zijn, en ik dus een computer heb bij beide ouders. Om het probleem gemakkelijk te illustreren noem ik de PC die mijn moeder staat PC A en de computer die bij mijn vader staat PC B. Op PC A staan al mijn games, en moet dus Windows blijven. Maar op PC A wil ik ook programmeren. Op PC B wil ik voornamelijk programmeren en af en toe een spelletje e.d. Nu heb ik een Skydrive (dropbox alternatief) op beide PC's met daarin usbwebserver waar al mijn projecten staan. Zo kan ik zowel op PC A als op PC B werken aan dezelfde projecten op een efficiënte manier.


    Nu wil ik Debian installeren op PC B, gewoon omdat Linux een interessant systeem is waar ik nog wat over bij wil leren. Maar nu werkt het trucje van Skydrive niet meer. Dat kan worden opgelost door over te stappen op bijvoorbeeld Ubuntu One. Maar dan vergeten we dat usbwebserver alleen op windows draait.


    Hoe kan ik dit probleem efficiënt oplossen? Misschien alleen mijn public_html / www / root (hoe je het noemen wil) op Ubuntu one zetten, en lamp op PC B draaien, en wamp op PC A. Maar waar laat ik dan mijn (mysql) databases?


    Ik hoop dat ik dit probleem goed heb kunnen beschrijven.
    Alvast bedankt!


    Met vriendelijke groet,


    Stanvk


    P.S. IK was aan het twijfelen waar ik dit topic neer moest zetten, dus heb ik het maar hier gedaan. Excuses als ik het verkeerd geplaatst heb.

    Je vraagt even snel hoe een besturingssysteem eruit ziet..
    Uit je vraag kan ik concluderen dat je geen ervaring hebt met Linux (althans).


    Daarom ga ik ervan uit dat je een windows-gebruiker bent.
    Linux is heel anders dan Windows, je werkt voornamelijk (eigenlijk altijd) in een CLI. In het begin is het waarschijnlijk even lastig, maar als je wat gespeeld hebt dan heb je het ook snel door. Linux is wel een stuk kaler, ik raad je ook aan om goed wat artikelen over beveiligingen door te lezen. En daarna het een en het ander in te stellen. Rijd een keer langs de lokale bibliotheek, ik wet dat ze daar boeken over Linux hebben.


    Als je specifieke vragen over Linux hebt hoor ik dat graag! ;)


    Ik zou gaan voor een OpenSuSe, CentOS of Ubuntu systeem. ;)


    Veel succes :thumbup:

    Ik zit momenteel in Spanje, en kan dus niets schrijven. Ben over een week weer terug. Dan zal ik een blog o.i.d in elkaar zetten. Tevens heb ik niet zo lang geleden een MVC frameworkje in elkaar gezet, daar zou je e.v.t. naar kunnen kijken (http://www.github.com/stanvk/simplemvc) Ik ben er van bewust dat het niet het mooiste framework is, en zeker niet het efficientste. Maar het principe bestaat. :D


    En zoals ik al eerder gezegd heb: Een dom iemand vind zichzelf ook intelligent. :P


    Ik wens jullie (ook) een fijne vakantie toe, mochten jullie gaan. :thumbup:

    Ik zal een klein blogje in elkaar zetten.


    Wel vind ik het "designen" van een applicatie lastig. En daar bedoel ik de code structuur mee, niet de UI :D


    Iemand tips?

    Ik heb niet echt voorbeelden, maar ik heb het idee dat ik OOP al best kan. Maarja een dom iemand vind zichzelf ook slim. Dat is het punt, ik wil weten wat ik nu moet leren om beter te worden. In Giovanni's post dat weggehaald is, stond opzich een goed (ogend) boek.


    Ben momenteel even bezig met iets, ik zal zo een uitgebreid antwoord schrijven ;

    OOP beheers ik, het was een indicatie op welk niveau ik zit. ;)


    Edit: Oh god, ik krijg net een berichtje dat mijn topic opschepperig zou klinken, is niet de bedoeling. Ik wil enkel een beeld scheppen hoe ver ik ben met alles, en waar ik nu mee kan beginnen.

    Beste Forumleden,


    Ik beschik over een aardige kennis van PHP, SQL, HTML en CSS. Maar vooral dat eerste; daar wil ik nog meer over leren. (Ik ben erg bescheiden zoals je ziet ;) )
    Heeft iemand suggesties voor boeken, websites, ebooks o.i.d. over PHP (of een van de ander genoemde talen). Ik doel op boeken waarvan het vereist is dat je OOP kent om verder te leren. Denkend dat deze laatste zin een vrij goede indicator is
    van het niveau waar ik heen wil. Ik ben nu net 15, en begon op mijn 13e. Ik ben beraden om later (en nu) die in de exotische wereld van de computers te duiken. Tevens wil ik leren - én ben ik al aan het leren over - het hele tcp/ip suite, netwerken, programmeren (Nog te gaan: C, Java en Python), besturingssystemen en beveiligen - van al het bovenstaande.


    Alvast bedankt. (bedenkend dat ik iets teveel haakjes gebruikt heb, en het laatste nogal overbodig is :S )


    Mvg,


    Stanvk