SimpleMVC - suggesties, fouten en reacties?

  • Goedenavond,


    Mijn vraag is simpel en luid als volgt: "Jullie reactie op mijn framework http://www.github.com/stanvk/simplemvc?".
    Let op, het is voorlopig een "beta" versie, alles is dus aanpasbaar ;)


    Bekende bugs:
    - n.v.t.


    Nieuwe functionaliteiten (in volgende update):
    - Mogelijkheid om $this->{modelname}->method(); in plaats van $this->load->model->method();
    - Nieuwe welcome template



    Alvast bedankt.


    Mvg,
    Stanvk

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als ik heel eerlijk ben, want daar vraag je tenslotte om...
    Momenteel is het framework super omslachtig geschreven, en zit er weinig functionaliteit in dus ik kan er nog niet echt een goed oordeel over geven...
    Verder is je framework ook niet veilig ;) wat toch wel belangrijk is


    Edit: Misschien wel handig om er ook bij te zetten wat er juist wel handig is en wat niet...


    - Kijk naar de Autoloader functie
    - Zorg voor een apparte public folder zodat je framework buiten je www of public_html geladen word, of check in elk bestand of hij word ingeladen via bijv index.php
    - Zorg voor nette URL routing... dit is denk ik wel erg belangrijk voor een framework

  • De URL routing word naar gekeken, waarschijnlijk een oplossing d.m.v htaccess.


    Citaat

    Verder is je framework ook niet veilig wat toch wel belangrijk is


    Toelichting?


    Alvast bedankt.


    Met vriendelijke groet,
    Stanvk

  • Toelichting waarom je framework niet veilig is:


    1. Zover ik zie is het nu zo dat het hele framework in de public_html of www directory geplaatst moet worden. Hierdoor zijn deze bestanden wanneer je bekent met een framework via verschillende commando's aan te roepen. Daarom zou je in je index een constante moeten hebben die gecheckt word in ELK bestand van je framework...


    2. Je configuraties van bijvoorbeeld je database worden opgeslagen in de global scope, hierdoor is het makkelijk te exploiden.


    3. Je $_GET variables zijn niet beveiligd op bijvoorbeeld tekens die je wel fo niet mag gebruiken, dus makkelijk te manipuleren en te misbruiken.


    En zo zullen er ongetwijfeld nog wel een aantal beveiligingslekken inzitten dit is wat ik even snel zie...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!