Informatie richting grafisch

• Hallo,
    omdat ik over 1 jaar graag grafisch wil doen wil ik wat informatie verzamelen. Een school waar het kan weet ik, ROC Twente. Nu wil ik enkel wat informatie over de richtingen en hoe het te werk gaat.

* Welke richting moet ik kiezen, graag wil ik alles wat met site's te maken heeft + flyers enz. Ook lijkt me iets game ontwerp of iets erbij ook leuk.

* Heb je hier een laptop voor nodig, zoja welke bij voorbaad een mac book of?

* Hoe krijg je de programma's op je laptop, dien je die allemaal zelf te kopen of zet school die er voor je op?

Ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden, bij voorbaad dank.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Voor zover ik weet is het zeker aanbevolen een laptop te gebruiken, het merk of OS maakt niet uit. Zolang je de nodige programma's maar kunt draaien..

Voor de rest zal je zelf de software moeten aanschaffen, net als de boeken voor je opleiding/studie. Je opleiding is niet verplicht deze voor jou aan te schaffen. Wel kan je mogelijk software met studentenkorting kopen.

• Citaat van Lodewijk

Voor de rest zal je zelf de software moeten aanschaffen, net als de boeken voor je opleiding/studie. Je opleiding is niet verplicht deze voor jou aan te schaffen. Wel kan je mogelijk software met studentenkorting kopen.

Klopt. 1 van me vrienden heeft hetzelfde. Alles zelf aanschaffen.
    Enkele producten zijn met studentenkorting te verkrijgen.
    Voor de aanschaf van de laptop, zou ik je adviseren te kijken wat de benodigde software e.d. nodig heeft.
    Zit er software bij voor alleen windows, kan je geen Mac gebruiken e.d.

• Citaat

* Welke richting moet ik kiezen, graag wil ik alles wat met site's te maken heeft + flyers enz. Ook lijkt me iets game ontwerp of iets erbij ook leuk.

Informeer bij je decaan, hangt er vanaf waar je woont en wat je precies wil.

Citaat

* Heb je hier een laptop voor nodig, zoja welke bij voorbaad een mac book of?

-> Kun je via school kopen, bij sommige opleidingen is een apple aangeraden/verplicht. Apple Education geeft je iets van 50-100 euro korting.

Citaat

* Hoe krijg je de programma's op je laptop, dien je die allemaal zelf te kopen of zet school die er voor je op?

-> Dien je zelf te kopen, wel krijg je zeer forse kortingen via SurfSpot indien je inlogt met je studentnummer. Vaak zelfs de helft of meer van de winkelprijs

• Je krijgt studiefinanciering van de overheid, natuurlijk. Maar ik weet niet wat jouw situatie is. Als je op kamers gaat, gaat het meeste geld daarheen. Daarnaast kost de opleiding zelf ook wel wat, en dan zou ik pas aan het vergoeden van de laptop gaan denken ;)

• Je krijgt thuiswonend iets van 80-90 euro per maand Stufi, en uitwonend ca. 250-260. Hangt ook van het inkomen van je ouders af, maar het zal wel dit zijn.

Collegegeld is 1500-1600 euro per jaar. Kamers kosten zo 300-400 euro per maand. En dan nog boeken, laptop, eten, kleren, etc.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!