PHP update fout

• Hallo,

Ik ben bezig met een betaalsysteem te maken die gekoppeld is aan targetpay.
    alles loopt momenteel goed maar ik zit nu nog met een laatste probleem:
    Ik wil de status in mijn database plaatsen maar dit wilt niet lukken, ik gebruikte hiervoor:

PHP
    mysql_query("UPDATE `mistercash` SET `status`=".$status." WHERE `trxid`=".$trxid." ") or die(mysql_error());

Als ik in status een getal steek dan zou die wel werken, maar als ik dus text erin steek werkt die niet.
    In de MySQL staat er bij status text ingesteld

Dus mijn vraag is hoe zorg ik ervoor dat det text in $status in de database verschijnt?

Mvg, Aaron

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • ik had inderdaad de ' ' over het hoofd gezien, is wel een heel domme fout van mij, toch bedankt.

en bramieboy100 iedereen leert uit fouten, inderdaad ben ik nog aan het leren met php.
    en ik deed dat gewoon uit gewente iets invullen bij lengte, en nam dat stomweg over.

• Dudes, jullie zijn ooit ook zo begonnen hoor! ;)
    Bedankt om T.Aaron te helpen, maar probeer het wel opbouwend te houden.

Verder beschermt je databank inderdaad niet tegen sql injectie.
    Het is best om bescherming op alle niveau's in te bouwen, ook in PHP.

Ook al beperk je toegang tot slechts 1 ip, dan nog kan die externe partij altijd wel eens gehackt worden ;)

• Ben het eens met Koen. Je moet altijd in je achterhoofd houden dat je voor élke interactie met de user beveiliging nodig hebt. Al lijkt het zo onschuldig, je hebt voor absoluut alles een beveiliging nodig. Foutafhandeling helpt om schadelijke informatie te tonen, dus ik raad je aan dit ook in te bouwen. In de testfase zou ik als ik jou was altijd ERROR REPORTING aanhouden. Vergeet dit alleen niet uit te zetten als de site online staat. ;)

//

Misschien is een betaalsysteem ook wat hoog gegrepen als je de beginselen van php en MySQL nog niet helemaal onder de knie hebt.

Ook al beperk je toegang tot slechts 1 ip, dan nog kan die externe partij altijd wel eens gehackt worden ;)

Of ze krijgen een nieuw IP en het oude IP wordt door een ander ge(mis)bruikt ^^.

Op elk niveau beveiligen is het beste idd.

Of ze krijgen een nieuw IP en het oude IP wordt door een ander ge(mis)bruikt ^^.

Op elk niveau beveiligen is het beste idd.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!