Ik ben nieuw met het gebruik van Centos als VPS OS.
Weet iemand hoe ik de shorttags van php aanzet via ssh ?

Centos php shorttags
-
-
-
Hallo,
Je moet php.ini aanpassen.
short_open_tag moet op On staan.Mvg,
Tim -
Hoe bewerk ik die in de SSH? ik heb een whereis php.ini uitgevoerd en toen een vim (Overigens weet ik niet of dit het juiste commando is) usr/local/lib/php.ini maar ik kreeg niets tezien.
-
Als /local/lib/php.ini leeg is, dan kun je eens kijken of het bestand /etc/php.ini niet je config bevat.
Er zijn meerdere plaatsen mogelijk waar je php.ini draait.Wat ook kan is dat je php.ini leeg is, maar dat lijkt eerder op een minder goede installatie
Probeer eerst te kijken of er geen ander php.ini bestand is om te bewerken.Ik adviseer je om volgend commando te draaien om alle php.ini bestanden te vinden:
find / -name php.iniNadien zeker je php/apache herstarten, anders neemt hij de nieuwe waarde niet aan.
-
Goeieavond Rens,
Ah ik had VIM dus niet nodig? Echter krijg ik bij het gewoon invullen van de /usr/local/bin/php.ini (Wat echter de enige uitkomst is na de /find) een Permission Denied
Het is gelukt het bestand te openen, aan te passen e.d
Hoe sla ik dit op? gewoon herstarten ?Dit is echt mijn eerste Cent servertje...
-
Hallo,
Dennii, kijk eens naar WinSCP. Is erg handig in dit soort gevallen.
Mvg,
Tim -
Hey Tim, als ik inlog als root met mijn pw krijg ik steeds access denied.Ik snap echt helemaal niks hiervan, is heel wat anders dan windows serverHoe sla ik het bewerkte php.ini bestand op ? want QQ :wq werkt niet... tenminste ik zie geen veranderingen na de service httpd restart
Het is gelukt dmv VI ipv VIM. -
Nano vind ik persoonlijk fijner werken dan vi/vim. Moet je wel extra installeren d.m.v. commando "yum install nano" maar werkt als een tierelier.
-
Als je DirectAdmin hebt kan je dit ook via de "File editor" vinden, dan hoef je de console niet in.
Maar ben het met L.Groot eens, vind de nano makkelijker werken dan de vi/vim...Opslaan is overigens:
- CTRL + V << Next page (scheelt je pijltje naar beneden werk, altijd handig)
- CTRL + X << Save
- CTRL + Y << Yes
- CTRL + N << NoMaar dat had je denk ik wel door onderhand..
-
kans is groot da je via admin moet saven om de save door te laten komen.
sudo vi php.ini should do the trick.. -
Of "service httpd restart" en in uiterste geval "cd /usr/local/directadmin/custombuild" gevolgd door "./build php".
-
Het is gelukt! bedankt iedereen.
Ik ben trouwens aan het kijken voor nano. -
nano is een eenvoudigere versie van een teksteditor dan vi.
Met nano werk je met toetsenbord combinaties, met vi gebruik je commando's voorafgegaan met :vi commando's:
:w bestand opslagen
:wq bestand opslagen en sluiten
:q! bestand sluiten zonder wijzigingen op te slagen
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!