programmeer boeken?

• Beste ICT'ers,

Ik zit met het plan om de basis van het scripten een beetje te leren, html - css - php - mysql - .. mijn eerste doel is om een eigen text based spel te kunnen maken (zoals maffiagames)
    Het liefst zou ik hierover 1 of meerdere boeken hebben.. Mijn vraag is dus of jullie aanraders en afraders hebben, welke boeken zijn uitgebreid, welke goed uitgelegd etc.

Hopelijk weten jullie iets..

Met Vriendelijke Groeten
    Sam

• Beste banditweb,

Eerst moet je weten dat er geen boeken bestaan voor het maken van een text based spel naar jouw speciale wensen. Ten tweede moet je weten dat jouw eerste doel te hoog is. Probeer van iets simpels naar iets moeilijkers te gaan.

Dan je vraag, er zijn ontzettend veel goede tutorials op het internet te vinden. Ik heb voor programmeren nooit een boek nodig gehad. Ik leer altijd van het kijken naar hoe andere mensen het doen, het zelf proberen, trial and error. Phphulp.nl en sitemasters.be hebben bijvoorbeeld goede tutorials. Daar zou ik even naar kijken. Heb je een specifiekere vraag: Bijvoorbeeld hoe je een gastenboek het best kan maken, dan kan ik of een van de andere mensen je daarbij helpen en eventueel een tutorial schrijven.

Zorg eerst dat je html goed onder de knie hebt. Dan kun je verder met css en php/mysql.

Hopelijk heb je hier iets aan. Hoor het graag als je nog vragen hebt!

• Wat ik veelal hoor en lees uit reviews van boeken, is dat de meeste boeken elkaar eigenlijk kopiëren qua inhoud. Ik denk dat als je echt uit een boek wil gaan leren, het niet zo heel veel uit zal maken welke je kiest!

Klopt! Als het een PHP boek word is het eerste onderwerp altijd: Hello World of echo 'Hello World';

Misschien is dit iets voor de TS: http://www.bol.com/nl/p/php-en…dummies/1001004008563918/

• Ja ik weet dat dat eerste doel hoog gegrepen is, maar ik bedoel dat ik tot dat niveau wil geraken, ik weet dat dat niet zo meteen lukt..
    En ik heb wellicht niet genoeg info gegeven, maar het ik zou eigenlijk gewoon graag eens zo'n boek over html en css etc. doornemen en daarboven nog een alle tuts etc. Kijken, maar een boek kan je altijd eens makkelijk lezen, ik was ook niet van plan eentje te kopen maar ik wou er een ontlenen in de bib.. ;)
    Zeker bedankt voor jullie raad alleszins ;)

• Gewoon even langsgaan in de bibliotheek dan! ;) Genoeg leesvoer voor je. Zoals Thjeu al zei maakt het niet zo heel veel uit. Het enige wat per boek nog wel eens kan verschillen is de manier waarop mensen programmeren. Dit is iets persoonlijks. Voor de rest veel succes en laat het maar horen als je vragen hebt.

• Hallo,

Heb hier een Java boek. Drie maal ingekeken voor nog geen bladzijde per keer. Oftewel, boek was voor mij nutteloos.

Je leert het meeste door te doen. Om met een goede denkwijze te beginnen raad ik je aan met een taal die OO hoort, zoals Java. Dan kun je de stap naar php maken met een veel betere ervaring dan van php naar Java.

Ik spreek uit eigen ervaring.

Mvg,
    Tim

• Ja als je java onder de knie hebt is de boek nutteloos.
    maar als je het voor eerst keer doet is het wel handiger voor een boek te kopen

je verspild 20 euro maar je leert wel weer iets nieuws ;)

• Ja als je java onder de knie hebt is de boek nutteloos.
    maar als je het voor eerst keer doet is het wel handiger voor een boek te kopen

je verspild 20 euro maar je leert wel weer iets nieuws ;)

Hallo,

Het boek had ik gekocht op het moment dat ik het ging leren en totaal niet onder de knie had.
    Heb het geleerd op school door opdrachten uit te voeren.

Mvg,
    Tim

• Ehmmm....

bijvoorbeeld:
    Tim als je ik jouw een opdracht geef weet je dat toch niet 1x direct alles?
    je gaat youtube flimpjes boeken huren en kopen om te kijken hoe je moet doen

zelfde verhaal met voetballen eerst kijken dan proberen ;)
    banditweb moet die boek kopen of lenen en lezen
    op moment komt het wel binnen

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!