PHP + SQL Wedstrijd

• Yeah,
    Excuses als het in de verkeerde categorie is maar er is geen echte wedstrijd forum dus doe ik het maar hier :-).

Aangezien ik de laatste tijd zelf zie dat er veel mensen hier flink aan het programmeren zijn wil ik toch wel eens zien wat iedereen hier in huis heeft, vele hebben zich al bewijzen een ervaren programmeur te zijn maar wie kan nu het meeste uit PHP halen met de beste mogelijkheden...

Daarom stel ik een wedstrijd voor iedereen die wil en kan meedoen. Wat moet er dan eigenlijk gemaakt worden?? Aangezien hier nog steeds merendeel over crime games gaat gaat het over de OUTGAME van een crime game. Layout echter moet of nog gesponserd worden of er wordt zonder layout gewerkt. Echter is het wel de bedoeling dat het aan de volgende eisen voldoet:

1. - Inlog systeem
      Registratie systeem + Inlog mogelijkheden dit met het aanpassen van standaard gegevens (Email adres, wachtwoord) hierbij dus ook een inlog formulier en registratie formulier

2. - FAQ systeem
      Bij elke crime website zijn vragen natuurlijk een standaard, hoe vang je ze het beste op en hoe maak je een systeem was slim genoeg is om vrijwel elke antwoord te kunnen vinden die gebruikers kunnen hebben, daarnaast hoe zorg je ervoor dat de admin's makkelijk data toe kunnen voegen?

3. - Nieuws beheer
      Nieuwe toepassingen / aanpassingen / verwijderingen deze moeten toch kenbaar gemaakt worden hoe pak je dit aan en hoe uitgebreid maak jij het? Dit ligt aan jou het moet ieder geval duidelijk zijn dat er nieuws geplaatst moet kunnen worden.

4. - Stats systeem
      Statistieken op van je website is belangrijk zowel hoe je website loopt als wat er op het spel zelf gebeurd, hier gaan we in wat er op je spel gebeurd. Statistieken zo groot of zo klein je zelf wilt wat vind jij belangrijk om uit een spel te halen en wat zijn er de mogelijkheden hiervan

5. - Prijzen systeem
      Prijzen, tegenwoordig is het normaal om voor een crime game prijzen te hebben om dit dan ook te kenbaar temaken hoe doe jij dit, en hoe maak je dit makkelijk in een dynmasisch systeem voor admins, hoe groot of hoe klein maak jij het?

6. - Twitter / Facebook systeem
      Twitter of facebook is sociale media, anno 2012 is dat een belangrijk punt op website bouwen, integreer jij ze als mogelijk voor je inlog systeem of haal je alleen de feed ervandaan? Wat vind jij de beste optie om de mogelijkheid voor gebruikers te geven.

Echter als het idee helaas niet aanslaat zal er ook niks gebeuren... Wie heeft er zin in om zich te bewijzen en daarnaast even laten zien dat je dan toch beter bent als hem of haar die altijd zegt dat je beter bent in programmeren.

Winnaars worden op 4 verschillende manieren gekozen. Natuurlijk wordt er gekeken naar verschillende combinaties van deze categorieën maar uitblinkers of net wat beter heb je altijd en daar wordt natuurlijk opgelet:

• Algemene winnaar (Beste codering + onderstaande cats)
      Hieronder wordt verstaan welke perfomance + codering + veiligheid en perfomance allemaal het beste samenwerken.

• Aantal lijnen code
      Het gebruik van het aantal regels om bepaalde functies voor elkaar te krijgen zoals een login systeem, deze kan ik een paar regels maar ook in 50+ wat is het beste en wie maakt van de grote het beste gebruik
    • Netheid en gebruik van de kracht van php / sql
      Het gebruik van php en (My)SQL kan op vele manieren gebruikt worden en er kunnen ook eigen functies gebruikt, wie kan er echter achter de php engine + SQL engine de meeste perfomance + beste gebruik maken van wat ze beide te bieden hebben

• Performance + veiligheid
      elke programmeur heeft zijn eigen manier van beveiligen en van perfomance aanhouden echter wie doet dit nu het best? Wie zorgt ervoor dat eigenlijk iedere mogelijkheid om te hacken niet meer gedaan kan worden?

Er komen dus 3 winnaars uit die zich ICTS Programmeur 2012 Categorie X mogen noemen :) is toch een leuke titel of niet? Dus schrijf je in zodat we ieder geval van de grond kunnen komen! :D

K.Rens: Ik doe er een Spotify premium cadeau bij voor een kwartaal, voor diegene die het beste inlevert.
    Voorwaarde is wel dat de beste zijn code beschikbaar stelt bij de downloads van ICTs ;)

• Hallo,

Twee dingen;

Zoals ik al vermoedde, ben het zelf oneens met de categorie "aantal lijnen code". Dit hoort opgevangen te zijn in de categorie "Netheid en gebruik van de kracht van php / sql".

Nu kan ik alles op één regel proppen maar dat zal de leesbaarheid niet ten goede komen. Oftewel, dan moet er refactoring plaatsvinden. Wat meer regels opleverd. Nu doen sommige braquets op één dezelfde regel of op een nieuwe regel. Sommige gebruiken geen braquets. Enz.
    Om deze reden ben ik erop tegen.

Over de layout, mogelijk dat ik http://maffiaspel.net/demo/ er wel aan wil opofferen, indien deze voor niks anders gebruikt wordt en ook niet voor een toekomstig gebruik.

Mvg,
    Tim

• Natuurlijk wordt er gekeken naar welk gebruik er met regels gedaan wordt, netheid en ordering komt daar natuurlijk ook bij kijken ondanks dat er meerdere cats zijn wil niet zeggen dat deze niet met elkaar in verbinding staan om tot een winnaar te komen alles op 1 lijn zetten zal er niet voor zorgen dat je wint of iets.

De layout zou inderdaad gebruikt kunnen worden indien er echt geintraseerden zijn.

• ICTS Programmeur 2012? Moet je niet aan Koen vragen als hij het goed vind.
    Tis ten slotte zijn website en naam hé.

Verder vind ik het een leuk idee, maar een beetje veel.
    Er gaat hier wel wat tijd in, en dat je daar alleen een "titel" voor krijgt vind ik het niet waard.

• ICTS Programmeur 2012? Moet je niet aan Koen vragen als hij het goed vind.
    Tis ten slotte zijn website en naam hé.

Verder vind ik het een leuk idee, maar een beetje veel.
    Er gaat hier wel wat tijd in, en dat je daar alleen een "titel" voor krijgt vind ik het niet waard.

Je moet wel weten dat Patrick beheerder is op ICTS en daarbij dat dit allang overlegd is met Koen, enkel koen plaatst het niet maar Patrick.

Daarbij wil ik me aanmelden voor deze competitie.

Tim,

Leuk contest layoutje, ik zou zeggen doen we. Icoontjes alles zit erbij, dus dat is wel een pluspuntje eraan.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

Bewerkt één keer, laatst door ZiraX ().

• Misschien komt het verwarrend over, maar ik ben Hamza.Rayn.
    Het is niet echt handig om een moderator erop te wijzen wie de beheerder is. Want ik weet tog al lang wie mijn collega's zijn.
    Patrick al meer dan een maand uit het team, hij is dus geen beheerder meer. Dat is Stefan.J al een tijdje. Dat kan je o.a zien omdat patrick een paarse kleur heeft met 5 blauwe sterren, wat betekend dat hij een elite-lid is (iemand die goede banden heeft met ICTS), en Stefan oranje met 5 gouden sterren.

• Misschien komt het verwarrend over, maar ik ben Hamza.Rayn.
    Het is niet echt handig om een moderator erop te wijzen wie de beheerder is. Want ik weet tog al lang wie mijn collega's zijn.
    Patrick al meer dan een maand uit het team, hij is dus geen beheerder meer. Dat is Stefan.J al een tijdje. Dat kan je o.a zien omdat patrick een paarse kleur heeft met 5 blauwe sterren, wat betekend dat hij een elite-lid is (iemand die goede banden heeft met ICTS), en Stefan oranje met 5 gouden sterren.

Dan nog lijkt me dat Patrick dit niet zomaar post ;)

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!