HDD Overplaatsen

  • Beste Collega's,


    Ik ga dit weekend naar een Lanparty "StormLan11".
    Maar aangezien mijn pc nog niet is herstelt mag een pc gebruiken van een van men teamgenoten.


    Maar ik vroeg me af of het problemen zou bevatten indien ik mijn Harde Schijf in zijn pc zou aansluiten.
    Zou het problemen kunnen bevatten?
    Zo ja, wat kunnen we eraan doen om gewoon met mijn Harde schijf normaal te doen werken op die pc?


    Of hoe kunnen we dat zien aan de hardware zelf of het compatibel is of niet?.

  • zoals scarface zegt,
    het zal wel werken maar indien je zware programmas wilt draaien ( bv games enz) zal je eerst de software van je videokaart en dergelijke moeten installeren


    ik zie er namelijk geen probleem in dat het niet zou werken hoor! ;) en terugkeren naar je oude pc kan ook geen probleem vormen


    Mvg, aaron

  • Uit eigen ervaring raad ik je dit af.
    Gaat alleen maar problemen opleveren, die erna nogmaals kan uitvoeren (zodra je hdd weer omgezet moet worden).
    Tijdens een installatie van windows, wordt bekeken wat voor hardare je hebt.
    Kan zelfs zijn dat hij niet eens boot na het overplaatsen.


    Raad je aan een oude hdd (indien aanwezig) te gebruiken met een schone installatie.

  • De HDD problemen die Swaffelaar beschrijf kan ik beamen, dit heb ik ook met de band PC gehad toen we van een Pentium 1 naar Pentium 4 gingen, diende ik windows XP op nieuw te installeren alvores ik de schijf/pc werkend kreeg.


    Maar dit is niet altijd, bij elke windows versie & hardeschijf het geval, dus je kunt het proberen,
    maar zoals hierboven is aangegeven, zul je wel de drivers voor de videokaart/geluidskaart etc etc etc dienen te installeren.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Beste ,


    Heb dit al meerdere malen gebprobeerd net zelfs nog van een ouwe computer met windows xp naar mijne , dit was echter geen probleem hij boot gewoon normaal. Het is een volledig andere chipset en processor. Dus snap de probleemen niet echt .


    Groetn.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!