Hallo mensen,
Ik wil dit mes kopen op DX: http://dx.com/p/carbon-steel-m…-12-7cm-full-length-18264
Maar mijn vraag is zou de douane dit nakijken?
Ik woon in belgie,
Dus miss weet iemand het?
DealExtreme mes kopen
-
-
-
Hallo,
Zou zelf niet weten wat er hier op tegen is.
Mvg,
Tim -
Hier valt eigenlijk niet over te discussiëren. Een knipmes blijft een wapen. En wapens zijn illegaal/verboden. Ik raad je aan dit niet te doen. Je kan een geld boeten krijgen en misschien zelfs erger.
-
Eens met H.Ryan, is een risico.
-
Even losstaand van het feit over legaal of illegaal.
Dealextreme is een site waarmee je beter niet handelt.
Ik heb 2 maanden geleden een product besteld, heb het nog altijd niet zeer triestig. Aangezien de support bevestigd dat het product al geshipt is en dan nog 2 weken wachten en niets ontvangen..Het feit illegaal of legaal, ik denk illegaal als het wordt gecontroleerd zal er zowiezo een sanctie zijn.
-
-
Even losstaand van het feit over legaal of illegaal.
Dealextreme is een site waarmee je beter niet handelt.
Ik heb 2 maanden geleden een product besteld, heb het nog altijd niet zeer triestig. Aangezien de support bevestigd dat het product al geshipt is en dan nog 2 weken wachten en niets ontvangen..Het feit illegaal of legaal, ik denk illegaal als het wordt gecontroleerd zal er zowiezo een sanctie zijn.
Ik heb al xx aantal bestellingen gedaan van €x tot €xxx.
Altijd mooi ontvangen soms duurt het 3 weken en soms 6 weken.
Ik heb 2x support gehad, ze waren vrij snel.Mijn pakketjes worden meestal gecontroleerd, dit zie ik omdat er andere tape er rond zit (dx tape + blanke tape).
meestal om de waarde te controleren, bij veel elektronica moet ik soms €10 betalen en kleine bestellingen niet.Je mes is €5, probeer het zou ik zeggen, zelf heb ik ook zaden, groene lasers ingevoerd.
-
-
Het is een Belg, weet wel niet hoe streng ze hierop zijn in België. Maar altijd is proberen hé:-)
-
@Ferhat
Ik wil het wel proberen (heb er net ook een easycap + av cables + splitters gekocht) maar ik wil niet in de brievenbus over een paar weken een briefje zien liggen waarin staat dat ik een boete moet betalen :p -
Ze niet zo streng hier, je moet niet te veel elektronica invoeren
Maar zoals je dat nu hebt is dat goed -
-
bboy,
Ga naar de IKEA en je kunt zo voor een paar euro een koksmes kopen waarmee je iemand eenvoudig dood :). Illegaal is het dus niet, elk mes in je keukenlade is een moordwapen dus messen zijn niet illegaal, alleen messen die groter zijn dan zoveel centimeter geloof ik maar dat weet ik niet zeker. -
@ L. Groot
Je hebt inderdaad deels gelijk, maar het gaat hier denk ik voornamelijk om de Shipping.
Als jij namelijk met een mes (ook al is deze van de IKEA) door een poortje loopt op Schiphol, dan krijg je die niet mee (tenzij het een eetmes o.i.d. is als je naar China gaat), dus het is wel degelijk een risico dat je hier neemt.
Maar laten we even eerlijk zijn. Het mes kost je rond de 5 euro, dus mocht het niet goed komen dan is het geen ramp. Wanneer je wel een boete krijgt kan je altijd bezwaar aantekenen en ik denk dat als je bij zo'n onschuldig iets een bezwaar aantekent dat je een grote kans hebt.
Kortom, je loopt een bepaald risico, maar 'niet geschoten is altijd mis'!
Met vriendelijke groet,
Maks Jorritsma -
L.Groot
Ja maar misschien is dat zo in Nederland,
Maar in Belgie , zou ik het zelf ook niet weten. (ookal ben ik belg :p)UPDATE:
Ik kom net deze tegen:
http://dx.com/p/pocket-toolkit…lor-assorted-5-pack-46025Zijn deze illegaal en zal de douane deze tegenhouden?
-
Ik heb even gekeken naar mij history van orders.
Ik had inderdaad een mes besteld voor mijn broer en deze is aangekomen, zonder boete :p -
Geloof mij maar, een mes is echt geen probleem
Ik had laatst ergens uit china een wapen gekocht, jammer genoeg is die niet aangekomen.
Maar als je bijvoorbeeld een heel pakket vol met messen koopt is de kans wel groter dat je gepakt word
-
Hmm... oké bedankt dan ga ik volgende week ofzo eens eentje bestellen :p ,
Trouwens ik heb gelezen dat als je er gift service bijneemt dat de douane het dan niet nakijkt ofzo?
Is dat waar? -
nee dit is niet waar. de douane pikt gewoon willekeurig pakketjes eruit. en de pakketjes die er verdacht uit zien. het kan bijv. 100 keer goed gaan en 1 keer mis maar het kan ook 100 keer mis gaan en 1 keer goed. een beetje geluk moet je er bij hebben.
-
Maar de naam DealExtreme is toch wel bekend bij hun en dus verdacht ofniet?
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!