Hallo ICT'ers.
Ik heb een vraag over de cookie wet. Geld de cookie wet voor elke website, dus ook maffia en andere rpg games. Of niet. En per wanneer gaat de cookie wet in?
Cookie wet
-
-
-
Cookie wet is al van kracht.
Geld voor elke website.
-
Ik vraag het namelijk omdat ik het niet bij elke website zie staan. En ICT Scripters heb het ook nog niet. Vandaar.
-
Als Koen zich in NL gevestigd heeft zal dit eigenlijk wel moeten
-
Ik geloof dat Koen alle activiteiten op zijn bedrijf heeft gezet dat in België is. Hij host echter wel via Versio in Nederland dacht ik dus ik weet niet hoe dat precies in dat geval zit. Volgens mij moet Koen dan alsnog die melding doen, of hij moet geen cookies gebruiken (alleen voor gebruikersnaam bijvoorbeeld) dan is het wel weer toegestaan zonder het te vragen aan de gebruiker in Nederland.
-
Is voor iedere website die Nederlandse bezoekers ontvangt verplicht, dus ook voor ICTscripters.com
-
Is voor iedere website die Nederlandse bezoekers ontvangt verplicht, dus ook voor ICTscripters.com
De Nederlandse wet werkt niet voor buiten Nederland lijkt mij. -
Maar is wel van kracht in het land waar jou servers staan, staan jou servers in Nederland dan moet je ook aan de Nederlandse wet voldoen;)
-
Ik heb koen er ook al op gewezen.
maar hij vindt het niet nodig om een waarschuwing te plaatsen.Veel website houders zijn van mening dat het onzin is om er op te wijzen.
Sommige grote website zoals nu telegraaf etc hebben nu wel een waarschuwing balk.
maar die voldoet niet aan de Nederlandse eisen.
Het is over duidelijk dat deze regels zijn verzonnen door een digibeet.Cookies zijn natuurlijk geheel niet schadelijk.
En zorgen er zelfs voor dat veel op internet gratis is.Ben je van mening dat je geen gerichte reclame wilt kan je bij de meeste partijen dit ook aangeven. en je kan gewoon in je browser instellen.
-
Ik heb koen er ook al op gewezen.
maar hij vindt het niet nodig om een waarschuwing te plaatsen.Veel website houders zijn van mening dat het onzin is om er op te wijzen.
Sommige grote website zoals nu telegraaf etc hebben nu wel een waarschuwing balk.
maar die voldoet niet aan de Nederlandse eisen.
Het is over duidelijk dat deze regels zijn verzonnen door een digibeet.Cookies zijn natuurlijk geheel niet schadelijk.
En zorgen er zelfs voor dat veel op internet gratis is.Ben je van mening dat je geen gerichte reclame wilt kan je bij de meeste partijen dit ook aangeven. en je kan gewoon in je browser instellen.
Er is degelijk schade; privacy wordt aangetast.Niet dat ik het erg vind.
-
Als we een vriendelijk verzoek krijgen om dit toe te voegen, zullen we dit overwegen
Tot dan volg ik gewoon de Belgische wet. -
@ Koen
Zou ik ook doen hoor. Er is weinig duidelijkheid over voor wie deze web geldt, dus daar wordt je waarschijnlijk toch niet mee gepakt. Zou je wel gepakt worden, blijft Nederland het land der waarschuwingen dus krijg je denk ik geen boete o.i.d.
Toch raad ik je aan om het gewoon te doen. Het scheelt ons niets, je accepteert het 1 keer en je bent klaar. Daarbij kan het zo zijn dat je meer vertrouwen opwekt op deze manier bij nieuwe leden (aangezien je je goed aan de wet houdt).
Met vriendelijke groet,
Maks Jorritsma -
Ik zelf heb bij WJ Solutions enige tijg geleden al wel de melding geplaatst.
Zo voorkom je een waarschuwing.
-
Ik zelf heb bij WJ Solutions enige tijg geleden al wel de melding geplaatst.
Zo voorkom je een waarschuwing.
hoi hoe kom je aan zo'n cookie wet script want die jij heb vind ik ook mooi om te gebruiken op mijn site aangezien er niet veel keus is -
hoi hoe kom je aan zo'n cookie wet script want die jij heb vind ik ook mooi om te gebruiken op mijn site aangezien er niet veel keus is
Je kan bij https://www.123privacy.nl/ kijken -
Is een plaatsing in de AV niet al voldoende?
-
Is een plaatsing in de AV niet al voldoende?
Als de gast deze accepteerd zonder een commerciele cookie van te vore krijgen, ja. -
hoi hoe kom je aan zo'n cookie wet script want die jij heb vind ik ook mooi om te gebruiken op mijn site aangezien er niet veel keus isDie cookiewet script is zelf gemaakt door me collega.
-
Het gaat met name om tracking cookies, cookies met een gebruikersnaam of een id oid in je website is goed genoeg, maar zodra je sitestats oid op je site hebt mag dat dus niet aanstaan wanneer men niet akkoord gaat met het plaatsen van cookies, als jij enkel simpele cookies plaatst met website informatie hoef je de melding niet te plaatsen. maar dan mag je analytics etc ook niet gebruiken, dus dan zul je een eigen stats systeem ala vroeger moeten maken
Al zijn de technieken nu wat beter beschikbaar daarvoor.
Database met ips vol met junk (ja/nee) -.-
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!