Praktijkexamen

• ik zelf heb nu 4 maanden me rijbewijs ongeveer,

let heel goed op alles, (tuurlijk logisch)
    Kijk heel erg overdreven over je schouder enz dat het echt goed opvalt,
    trek snel op naar de maximum snelheid.
    En hou een gezzelig praatje met je examinator
    en neem je rij intructeur mee!!!!

• Beste ,

Klopt wat glammie zegt , ik had mijn rijbewijs in 1 x gehaald omdat ik veel in de spiegels keek zoals het hoort . Had 1 x niet gekeken bij een snelweg opgang , instructeur me ja die gaan altijd met elkaar lopen praten kan gewoon niet anders. (binnen buiten dooie hoek )

Groeten.

• Kijk ook vooral veel in je spiegels (achteruitkijkspiegen en zij spiegels).

Verder probeer jezelf te ontspannen en goed op te letten.

Probeer je examinator een veilig gevoel te geven, zodat hij meer op zijn gemak kan zitten.

Overdrijf bv ook een beetje met het aanschuiven aan de lichten qua toegelaten afstand;

Probeer zoals ritsen etc, zo goed mogelijk te doen

Ritsen moet vlot gaan en neem je voorang ook waar je recht op hebt.

Met andere woorden: Straal zelfvertrouwen, ervaring en rust uit.

• nou het mooie is als je overdreven binnenspiegel buitenspiegel en over je schouder kijkt en weet waar je niet in mag of wel in dan haal je het wel je moet niet gaan stressen :thumbup:

• Paar tips, maak leuk praatje met de examinator.
    Laat je instructeur mee gaan, dit als je zakt dat je dan aan je fouten kunt werken.
    Kijk veel in de spiegels.
    Doe alsof het een gewone les is.

En succes :thumbup:

• Beste ,

Er klopt 1 ding nog niet helemaal , een rij examinator voelt zich altijd op zijn gemak omdat hij zelf ook zijn voeten op de pendalen kan doen ingeval het nodig is. Ritsen kom je bijna tot niet tegen in afrijden snap het van dat lichten (toegelaten) afstand ook niet helemaal. Geen idee hoe je hier aan komt.

Als hij je bijvoorbeeld langs een bord wil laten rijden waar je niet in mag moet jij instinctief reageeren en een andere richting uitgaan , knipper altijd goed kijken in de spiegels binnen en buiten , vergeet nooit de dooie hoek dit kan erg veel punten kosten en dus je uiteindelijke uitslag.

Groeten.

• wat iedereen al zegt vooral die spiegels heb mijn rijbewijs nu bijna een half jaar en ze letten echt op de spiegels en of je vlot keuzes maakt bij kruispunten en rotondes.

wat hierboven gezegd word over het wel meenemen van je instructeur ben ik het niet helemaal eens. tuurlijk hij kan je helpen als je onterecht zakt enz. maar mij is verteld dat je zonder instructeur veel meer zelf vertrouwen hebt en dat je er klaar voor bent om alleen de weg op te mogen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!