Ddos afgeslagen

  • Beste leden,


    Sorry als deze website tijdelijk niet bereikbaar was.
    Er was een vrij zware ddos bezig.
    Hierdoor heb ik onze server beveiliging iets strenger ingesteld tijdelijk.
    [offtopic]Dit is niet meer relevant, probleem werd opgelost:
    Probeer niet te veel vensters van CP tegelijk open te hebben (meer dan 5), anders wordt je mogelijk verbannen. :p[/offtopic]


    Werkt de site niet, probeer het dan gewoon een kwartiertje later opnieuw.
    Maar de ddos zal nu wel snel stoppen, nu ze merken dat het niet werkt (c)


    Volgende daders werden automatisch geblokkeerd:
    target prot opt source destination
    DROP all -- ip503d1bd9.speed.planet.nl anywhere
    DROP all -- plesk0098.hospedagemdesites.ws anywhere
    DROP all -- http://www.hostnut.com anywhere
    DROP all -- bn19-153.dcs.mcnc.org anywhere

  • Citaat

    probeer niet te veel vensters van CP tegelijk open te hebben, anders wordt je mogelijk verbannen.


    Domme mensen maken het meeste lawaai...
    Al die tijd roepen dat je zo'n grote webmaster bent en dan kom je met zo'n zwak gevolg, wat geen eens een oplossing is.
    Kom op zeg, beveilig je servers gewoon goed met software en hardware.

  • Citaat van Yoichi


    Domme mensen maken het meeste lawaai...
    Al die tijd roepen dat je zo'n grote webmaster bent en dan kom je met zo'n zwak gevolg, wat geen eens een oplossing is.
    Kom op zeg, beveilig je servers gewoon goed met software en hardware.


    Sorry hoor, maar deze achterlijke tekst kan ik gewoon niet aan mij voorbij laten gaan. Laat me eens een vraag stellen: "Heb jij enig idee hoe je een server moet beheren en hoe je deze tot in het perfecte puntje moet beveiligen?"


    Een DDOS kun je niet tegen gaan tenzij je een bedrijf bent zoals Microsoft of Google met onnoemelijk veel servers (daarnaast zijn ook deze zelfs nog vatbaar voor DNS DDOS). DDOS kun je in principe uitvoeren door alleen maar te pingen naar een IP adres (en dit dan met meerdere connecties). Het enige wat Koen nu doet is de servers zo te beveiligen dat vele requests automatisch geblokkeert worden en op de blacklist worden geplaatst.


    Het feit dat jij geen enkel verstand hebt van servers is hierbij alweer bewezen. Daarnaast heb jij ook waarschijnlijk geen flauw idee wat deze hardware en software kost. Deze website, die jij momenteel zit te lezen, is helemaal gratis beschikbaar voor jou.


    Daarnaast hoe jij uitvalt tegen iemand, die zijn best doet om de website zo goed mogelijk te laten draaien en zijn best doet om de DDOS tegen te gaan, vind ik uiterst respectloos.


    [offtopic]Sorry hoor, maar ik kan zo slecht tegen mensen die dingen gaan roepen tegen anderen terwijl ze er zelf geen greintje verstand van hebben...[/offtopic]

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080


  • Amen. Mijn held.

  • Citaat

    probeer niet te veel vensters van CP tegelijk open te hebben, anders wordt je mogelijk verbannen.


    Wat is veel? ^o)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Citaat van h4x0r666


    Wat is veel? ^o)


    Ik denk dat je met 10 pagina's nog wel veilig zit. Deze pagina's roepen ook namelijk weer telkens scripts aan om updates op te halen. Als ik het namelijk bekijk dan roept deze website naast de website en de resources (images, javascript files en css files) ook om elke ~5 seconde een script aan om recente updates binnen te halen.
    Maar ik neem aan dat je maar 1 tab open hebt met CP?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat van jopitan

    Ik denk dat je met 10 pagina's nog wel veilig zit. Deze pagina's roepen ook namelijk weer telkens scripts aan om updates op te halen. Als ik het namelijk bekijk dan roept deze website naast de website en de resources (images, javascript files en css files) ook om elke ~5 seconde een script aan om recente updates binnen te halen.
    Maar ik neem aan dat je maar 1 tab open hebt met CP?


    Soms open ik links in nieuwe tabs, zodat ik ze allemaal rustig kan lezen :P en dat zijn er dus inderdaad zoon 3-8..

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Zoals Jopitan al zegt. dat soort attacks kan je altijd krijgen.
    Iedereen kan gehackt en of aangevallen worden.
    Ik verschiet er al van dat het zo snel is opgelost.
    dat bewijst natuurlijk ook dat Koen zeker en vast veel kennis heeft op dat gebied.


    En wat yoichi vertelde is zo respectloos.
    Yoichi aub of wel ga je ergens anders moeilijk doen, of je veranderd drastisch je mentaliteit en gaat wat serieuzer posten.


    Wees blij dat dit allemaal gratis is voor je.
    Ik had op dat moment ook wat last van de effecten van de ddos maar zoals er al werd aangewezen, alles is snel verholpen :d.

  • Sja, er zijn mensen die tegelijkertijd soms meer dan 40 connecties tegelijk open hebben staan. Als je weet dat elk venster om de 6 seconden een refresh doet van het linker menu en een connectie meestal toch enkele seconden open staat, dan weet je dat er redelijk wat pagina's open moeten staan voor je geband wordt. Toch krijgen we af en toe de klacht dat het gebeurt. Hier is niets dat ik aan kan doen. Een ddos'ser opent immers ook veel connecties per keer naar CP.
    We kunnen niet altijd het verschil zien tussen een heavy user en een gewone gebruiker. En dat kun je niet oplossen met betere hardware.


    De enige manier om dit te verhelpen is de server kosten verdubbelen en een mirror op te zetten, zodat de load wat meer verdeelt wordt. En ook dan blijft een ddos mogelijk.
    Bovendien krijg je dan gewoon andere problemen, bv dat de 2 servers tijdelijk niet in sync zijn en dat je per keer een andere versie ziet (oudere?) van een pagina.


    De opmerking van Yoichi was dus inderdaad opmerkelijk dom :p


    Blij dat jullie hem doorzien en mij steunen. Goed zo! Cheers :cheer:

  • Citaat van eeyk

    Zo juist 25 paginas geopent om te kijken maar er gebeurde niks.


    Probeer er eens 50 te openen, hopelijk word je ip dan wel verbannen.8-)


    [offtopic]wie gaat het nou weer proberen :S[/offtopic]

  • Zorg dat javascript aan staat als je dit doet.
    Met 50 vensters zou je zeker moeten worden verbannen voor een aantal minuten ;)
    Zorg dat javascript aan staat als je dit doet.
    Met 50 vensters zou je zeker moeten worden verbannen voor een aantal minuten ;)


    @BrokenTrack: Je mag wel degelijk meerdere tabs open hebben, overdrijf gewoon niet want dan bant onze server je automatisch. ;)

  • Citaat van jgdonleach

    K.Rens als je dat linker menu refreshen er uit haalt. Dit scheelt en jou dataverkeer en de mensen hebben geen last meer van deze problemen.



    *massive ultra mega facepalm*

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat van r-mulder

    Linkermenu moet juist refreshen, dan worden de topics verschoven waarop gereageerd word :cheer:



    Wat voor moeite is het om even op home te drukken voor het refreshen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!