Inkoop kleding,merk, overige??

• Hey allemaal

Ik heb al verschillende websites bezocht via zoekmachine google

Ik ben opzoek naar het inkopen van kleding/merk
    schoenen etc...

Nou ben ik beetje op alles (GoedKoop) uitgekomen in china..
    Ik heb al contact gehad via emails van de chinezen:P

alleen ik vind dit beetje onhandig..
    want je moet eerst betalen dan pas het product ontvangen
    en de levertijd is tussen de 8-10 dagen, daarnaast ik heb nog nooit met chinesen samen gewerkt, iemand ervaring??

Weet een van jullie misschien, een groot handeltje hier in de omgeving?
    die kleding,schoenen/merk verkoopt?
    en of overige dingetjes :P

(nederland,belgie)?

en het liefstdat ik kan betalen met rembours dus betalen wanneer ik de goederen heb ontvangen contact aan de bezorger of via acceptgiro/overschrijving

hoop dat jullie er een weten of ervaringen met groothandels hebben.

Wil je de website niet in het topic noemen? dan kun je me evt ook een PB sturen :p

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • is zoiets niet illegaal? en als je spullen uit China haalt heb je grote kans dat je als nog belasting moet betalen bij de douane. wij deden dit ook met kameraden dan bestelden we een lading caps enz. voor eigen gebruik is vaak goed gegaan tot we ineens 90 euro moesten aftikken aan de bezorger toen was het geld wat we eraan verdient hadden snel weg. maar het precieze weet ik er niet van om eerlijk te zijn.

• als je spullen uit china enz. haalt lijkt het heel erg op echte spullen alleen de kwaliteit is een stuk minder schoenen bijv moet je niet gaan wassen die uit china komen dit zou wel kunnen met schoenen uit nederland. ook shirtjes met opdruk is de opdruk zo uitgewassen. tenminste dit is mijn ervaring.

• Dit heb ik ook veel gelezen, datde kwaliteit veel minder is van de producten uit china(weer een reden om daar niet inkopen te doen :P)

Is er misschien iemand die een groothandel oid..
    die vele merk/kleren/schoen./overige verkoopt?

met rembours/overschrijving wanneer producten zijn aangekomen?

PB mag :D

• ik denk niet dat je veel winst gaat halen als je spullen bij een groot handel weghaalt uit de benelux. tenzij je erg grote partijen koopt. en je zult waarschijnlijk een afname contract onder je neus krijgen. zodat jij wel moet verkopen. maar wat is precies je bedoeling hiervan als ik vragen mag? even snel geld verdienen of vind je het leuk om te doen?

• Mijn bedoeling is om het te verkopen en voor eigen gebruik te gebruiken, omdat ik het leuk vind:P

Daarnaast hoeft het niet alleen merk te zijn!
    Ook andere kleren/andere dingen zijn welkom.

• als het eigen gebruik is zou ik dat spul uit china halen het kost niet wat en als je zuinig bent met je spullen gaat het best lang mee. heb een adidas trainingspak in de kast liggen die ik 1 jaar geleden heb gekocht en ziet er nog goed en een aantal caps die er nog steeds goed uit zien.

• verzonden de site's mag je hier van mij wel posten de meesten kennen die site's wel ik heb je er ook wat info bij gedaan. als anderen het nodig vinden om die info te willen weten moet je mijn hele pb maar posten.

• Als je in eerste instantie spullen uit china wilt verkopen, zou ik maar gaan zorgen dat je ook importkosten afstaat :)

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Tsja, zolang er geen MERK naam opstaat mag het.
    Maar als er een MERK naam opstaat en het is illegaal/nep (ga daar maar vanuit) dan kan je problemen krijgen met de douane.

Zelf koop ik ook wel is kleren in china via de Ebay (TaoBao), maar dat is alleen voor eigen gebruik en zal er niet gestraft worden. Maar als mijn pakketje word onderschept, tsja krijg je een brief van stoute jongen niet meer doen.

Maar bij hoeveelheden waarvan je mag uitgaan dat het niet voor eigen gebruik is het een financieel delict en zal je gestraft worden. De keuze is aan jou!

• okee dank jullie wel voor de reacties, dus R mijnten als ik kleren of producten koop zonder hogemerk naam dan mag dit gewoon in grote hoeveel heden begrijp ik? :P

:

De [merk]kleding winkels of de markt verkopen ook merk kleding, waar halen hun dan de producten vandaan ??
    want uit china is het dus illegaal om grote hoeveel heden te kopen? (omdat het ook meerdendeels nep is)

geld dit trouwens ook voor als je het uit amerika die omgeving laat halen?
    of zal dit een dure prijs worden :P?

• kijk er zit in een verschil tussen nep en namaak. nep is bijvoorbeeld dezelfde look maar met bijvoorbeeld een spelfout in de naam dit is dus gewoon legaal het lijkt er erg veel op maar het is niet exact hetzelfde. namaak is gewoon een replica en dit mag dus weer niet. kleding winkels halen het bij groothandels vandaan waar jij als kleine particulier waarschijnlijk niet zomaar tussen komt omdat je te kleine hoeveelheden afneemt. over amerika zou ik het eigenlijk niet weten.

• Hieronder wat tips van mijn kant:
    A) Check goed en vraag het goed na of het om namaak artikelen gaat. Op het moment dat het product (met de handelsnaam / productnaam aangeduid op de verpakking) ook wordt verkocht in Nederland onder het echte merk, dan is het volgens de wet niet toegestaan dit product in te voeren.
    B) Zorg dat je er een declaratie formulier laat aanhechten en betaal op tijd de invoerrechten.
    C) Check goed hoe het wordt verzonden. Zorg altijd voor een track & trace code. In China wil nog wel eens een product "verdwijnen" [offtopic]het zijn lieve bezorgers hoor[/offtopic] dus zorg voor een goede verzekerde verzending.
    D) Check recensies na en controleer de Algemene Voorwaarden / Chinese Kamer van Koophandel na voor zekerheid.
    E) Kijk waarmee je kunt betalen en check hoe het zit met geld terugvorderen bij een wan-levering. Controleer daarnaast het retour beleid van de (web)winkel.
    F) Het klinkt misschien een beetje "stasi", maar op het moment dat je eerder een boete voor namaak checkt houden ze jouw adres op Amsterdam Airport Schiphol strenger in de gaten en ben je nog erger de pineut als ze je voor een 2e/3e keer betrappen (zie ook het nieuws over Chinese nep kleding). Normaal gesproken is er alleen een steekproef, maar houd er rekening mee dat Chinese verpakkingen sneller worden bekeken dan Duitse of Engelse bijvoorbeeld.
    G) Vaak is het mogelijk zo'n zending als "gift" te laten versturen. Er staat dan geen afzender / bedrijf op, waardoor het product minder opvalt op Amsterdam Airport Schiphol.
    H) Splits je zending in zendingen van maximaal $30 waarde per pakket. Mocht er een worden gepakt dan heb je de andere nog en loop je niet alles mis / betaal je wellicht niet de volle mep.

Hopelijk heb ik je geholpen hiermee en anders hoor ik het graag!

• Citaat van lhmedia

is zoiets niet illegaal? en als je spullen uit China haalt heb je grote kans dat je als nog belasting moet betalen bij de douane. wij deden dit ook met kameraden dan bestelden we een lading caps enz. voor eigen gebruik is vaak goed gegaan tot we ineens 90 euro moesten aftikken aan de bezorger toen was het geld wat we eraan verdient hadden snel weg. maar het precieze weet ik er niet van om eerlijk te zijn.

,, als je via groothandel doet mag het wel moet je wel kvk nummer hebben en alles

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!