Zakelijke Rekening

• Hallo CP'ers,

Ik ben een eigen bedrijfje begonnen en mijn bedrijfje haalt de betalingen die via ideal plaatsvinden op via mollie.nl.

Nu is mijn vraag, wanneer ik bij de bank een rekening open voor mijn kleine bedrijfje is het dan verplicht om een zakelijke rekening te openen of zeggen jullie van; Wanneer je klein begint zal ik eerst nog gewoon een persoonsgebonden rekening pakken?

Graag jullie tips/keuze/uitleg op mijn vraag!

Met vriendelijke groeten,
    SvenB:cheer:

• Hoi Sven,

Een zakelijke rekening is niet verplicht, je kunt ook een tweede prive-rekening openen bij een andere bank. (als je dat bij dezelfde bank doet waar je je eerste prive-rekening hebt kost het namelijk wel geld) Alleen als je te veel transacties genereert, zal de bank je wel verplichten om een zakelijke rekening te nemen.

Ik zou als ik jou was gewoon een zakelijke rekening openen. Dat kost als starter enkele euro's per maand. Hiernaast kom je ook professioneler over bij je klanten.

Groetjes,
    SkyNet

• Als je staat ingeschreven bij de KVK kun je beter Ideal zelf aanvragen bij je bank en de module inlaten óf zelf inbouwen. Scheelt je enorm veel omzet verlies door Mollie.

Het is uiteindelijk wel beter om een zakelijke rekening te hebbben omdat je dan Prive en Zakelijk gescheiden houdt wat weer ten goede komt van de boekhouding.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Zakelijke rekening is toch wel makkelijker. Banken trekken namelijk snel aan de bel als ze teveel betalingen met "factuur" erin zien.

Heel veel mensen (en vooral jongeren) raden de ING aan omdat ze daar minder moeilijk doen qua minderjarige ondernemers. Maar toch vind ik persoonlijk ING niet echt handig, qua veiligheid maar ook qua kosten.

Bij de ING is het eerste jaar gratis, het tweede jaar kost deze euro3,50 per maand en voor transacties extra:
    http://www.ing.nl/zakelijk/bet…talingsverkeer/index.aspx

Daarom zit ik bij de Rabobank, daar betaal ik de eerste twee jaar euro3,00 per maand en is al het betalingsverkeer die periode gratis. Na die 2 jaar betaal je euro8,40 per maand en de kosten per transactie:
    http://www.rabobank.nl/images/…lingsverkeer_29401701.pdf

Succes met je keuze!

• Jij zegt dat ze bij de ING niet moeilijk doen bij minderjarige ondernemers. Maar toen wij onze zakelijke rekening opende bij de Rabobank waren ze heel erg blij dat wij daar een rekening kwamen openen op onze leeftijd!\\

Dus ook bij de Rabobank doen ze niet moeilijk over minder jarige ondernemers

• Ok, ik moest wel met de legitimatie van mijn ouders en de ouders van mijn mede-vennoot komen voor elke actie die ik uitvoerde. Misschien ligt het aan het kantoor dan ;).

En ik zeg niet dat de ING niet moeilijk doet, dat hoor ik veel mensen zeggen en schrijven op websites/blogs.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!