Vertrouwd persoon

• Beste webmasters, moderatoren en members,

Omdat er de laatste tijd veel sprake is van niet vertrouwen bij de verkopers lijkt het mij een goed idee om daar iets aan te doen.
    Ik denk dat CP de eerste zal zijn en dat andere fora's CP gaan volgen.
    Mijn idee is nu dat bij ieder zijn profiel een duimpje omhoog en en duimpje om laag zal zijn voor het vertrouwen van dit persoon.
    Dus je hebt iets verkocht dan zal dit persoon na het afhandelen bij jou kunnen kiezen of het goed of slecht is afgehandeld met een reactie waarom wel en waarom hij dit niet goed vond.
    Hopelijk is dit genoeg informatie.

Johan.

• Beste,

Sorry ik heb de andere topic niet gezien,
    maar ik vond het jammer nu de ideal weg is voor de niet-ondernemens vertrouwen mensen elkaar niet echt meer voor overschrijvingen.
    Misschien een idee om een link te kunnen plaatsen van een topic bijv. hier heb ik de source gekocht en ontvangen of gekocht en niet ontvangen.

Johan.

• Citaat van ILuvBikinies

Alleen moet er niet een leuk iemand zijn die via Proxy nieuwe account(s) gaat lopen aanmaken en allemaal negatieve duimpjes gaat doen ;)

Of juist andersom.. ^o)

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Een ander fora loopt voor op ons, ze hebben het al en het werkt redelijk!

Minpunt: Geef je een oplichter een minpunt, kan je een minpunt terug van hem verwachten ook al heb jij gelijk.

• CP moet gewoon de oplichters buiten houden.
    Ik zie vaak genoeg oude verbannen leden terugkeren die al in het verleden mensen hebben opgelicht en terug verkoop topics maken.

Op CP is er geen meldpunt voor oplichting en daar zit het probleem.

Een like en dislike systeem vind ik persoonlijk tot niets bijdragen, je gaat er alleen een competitie mee creëren.

• Citaat

Ik denk dat CP de eerste zal zijn en dat andere fora's CP gaan volgen.

Andere fora hebben dit al en deze site moet maar eens volgen.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.02.12 19:40:39:

Citaat van Malik

Een ander fora loopt voor op ons, ze hebben het al en het werkt redelijk!

Minpunt: Geef je een oplichter een minpunt, kan je een minpunt terug van hem verwachten ook al heb jij gelijk.

Kan je rapporteren / Systeem dat alleen als er iets verhandeld is een waardering kan worden gegeven.

• Competitie is nergens voor nodig op een community, oplichters zul je altijd hebben.
    Ik heb al heel veel deals afgesloten hier op CP en maar 1x opgelicht geweest in 2009 maar dat was mijn eigen schuld, je product al geven terwijl je het geld niet ontvangen hebt.. Die fout maak ik ook niet meer!

Dat je opgelicht word heb je zelf in de hand en er hoeft geen bevestiging te komen dat een persoon te vertrouwen is, dat zegt niets want stel ik heb 100 likes en ga daar misbruik van maken door ineens veel mensen op dezelfde tijd op te lichten want ja die mensen denken van oh hij heeft 100 likes dan is ie wel te vertrouwen, en dan loop ik gewoon weg van dit forum..

Daarom vind ik dat systeem slecht, iedereen kan via een proxy een nieuw account maken en een met een 'schone lei' starten.

Competitie is gewoon slecht omdat mensen manieren zullen vinden om likes oneerlijk te verkrijgen.

• Mss een soort task optie.

dus bv je hebt een onderhandeling gestart voor het verkopen van iets via cp.
    Dan kan je die via je profiel aan zetten dus ziet iedereen met wie je een deal doet etc.

en dan wanneer die is afgelopen moet de koper die voltooien via zijn profiel + de verkoper. dan kunnen ze een soort rating of duimpjes gedoe doen plus kleine referentie of text.

Lijkt me idd wel een leuk idee.

CP is de laatste tijd beetje aant afzwakken van gebruikers.
    en het word tijd om uitbreidingen en nieuwe dingen te proberen.

Ik zou zeggen eerst een beta maken voor beapaalde gebruikers die bv een webshop hebben enzo omdat zij dan ook meer kans hebben meer te verkopen.

Wat ik ook graag anders zou zien is het profiel zelf als bezoeker van een profiel.

Ik vind dat we namelijk meer opties moeten hebben om ons profiel te beheren.

en het mag een strakkere structuur hebben.

natuurlijk is dit een persoonlijke mening, maar ik hoor zeer graag jullie mening :d

• Ik heb een veel beter idee.
    We voeren gewoon een streng beleid en mocht er iemand worden opgelicht dan meld deze persoon zich bij het CP team die alles dan controleert en op het CP profiel van de oplichter een markering "oplichter" zet (en eventueel banpunten).

Dit is betrouwbaar, het kost ons wellicht ietsjes meer werk maar dat heb ik er wel voor over. Enig probleem is dat je nu mensen merkt (eens fout = altijd fout) maar goed je zal altijd iets hebben.

Naar mijn weten werkt dit altijd, daarnaast misschien ook in alle posts van deze user plaatsen en dubbelaccounts direct met een serverban verbannen (Koen regel daar eens een scriptje voor!).

• Je spreekt jezelf tegen.
    Als mensen niet volwassen genoeg zijn voor zo'n systeem zie ik niet in hoe deze mensen wel volwassen genoeg kunnen zijn om mee te kopen/verkopen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!