Variabelen php uitleg

• Hallo allemaal

Ik heb een best moeilijke vraag (denk ik dan) ik heb al lang op google zitten zoeken mischien heb ik gewoon het verkeerde ingetypt maar kan het niet duidenlijk uitgelecht krijgen ik snap rand een beetje dat hij dan random doet
    maar mijn vraag is eigenlijk Echt alleen als jullie tijd en zin hebben hoor! of jullie zijn deze 3 zinnen uit kunnen leggen wat er in zin 1 gebeurd in zin 2 en in zin 3 want dat snap ik niet echt en ik ben hard jah voor mij hard aan het leren dus ik doe wel mijn best hoor maar dit snap ik echt niet

Dit zijn de 3 zinnen ik weet dat ze groot zijn maar als jullie geen tijd of zin hebben geen probleem! ik ben al lang blij dat er criminalspoint is om mij te helpen en anderen natuurlijk!

PHP
    $result	= (($data->attack+$data->clicks*5)*rand(90,115) >= ($def->defence+$def->clicks*5)*rand(90,115)) ? 1 : 0;
    $money	= ($result == 1) ? (int)($def->cash*rand(40,75)/100) : (int)($data->cash*rand(25,40)/100);
    $text	= ($result == 1) ? Array("je hebt gewonnen!","gewonnen") : Array("je verliest.","verloren");

alfast bedankt voor jullie hulp! en sorry als ik wat onduidenlijk ben ik ben niet o goed in het beschijfen wat ik bedoel
    of al ik direct raar reageer in mijn reactie niet raar vor boos ofzow hoor haha maar droog of heel blij of verbaast ik ben gewoon een beetje raaar dus vandaar dat jullie dat weten nouwja wat ik eigenlijk wilde zeggen dank jullie wel alfast

groetjes tim

• oke bedankt voor u reactie! maar ik weet wat $data->clicks doet maar niet wat

-. $data->clicks*5)*rand(90,115)

-. en wat >= in een variabele doet want ik dacht dat je die alleen voor een if kon gebruiken

-. en wat ? 1 : 0; betekend of wat het doet weet ik ook niet

en bij regel 2
    -.snap ik weer wel wat $data->cash betekend maar weet die *)rand(40,75) en dan ook de /100) snap ik niet wat die doet

regel 3 snap ik volgens mij wel daar kijkt hij volgensd mij naar welke van de 2 in de area hij moet wergeven ?

ik hoop dat ik het zo duidenlijker uit heb gelecht wat ik niet snapte sorry vor de vorige onduidenlijke omschijfing

nog even of iemand kan uitleggen wat die * doet en die ? doet en die : doet en zo ales uitlegd mischien als iemand dat wil hoor daar zou ik hel erg meee geholpen zijn maar Zwapgangster bedankt!

• PHP
    $data->clicks

Staat voor de het aantal clicks uit de database. Je maakt een query, en pakt de gegevens uit een tabel en om dan dat veld te pakken doe je over met -> of $data['clicks']

En even over de algemene code, het heeft niks te maken met kijken naar geld ect. Hij rekent ermee.

+: bij elkaar optellen. Bijv. 5+20 = 25.
    :* keer elkaar doen. Bijv. 5*5 = 25.
    /: delen door. Bijv. 25/5 = 5.

Hopelijk snap je het nu;)

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

• oke dankjuli wel! ik snap die + en * en / nu maar sorry hoor dat ik zo lastig ben ik snap alleen dit nog niet

? 1 : 0;
    en
    rand(90,115))

staat allenbij aan het einde van regel 1

owja en het is de source Criminals Versie 4.1 en het is in ht atteck sdcript

sorry voor mij zo veel vragen maar echt bedanktg voor jullie hulp!

groetjes tim

• als ik het een beetje snap doet hij met rand(15,50) dus een random getal tussen de 15 en de 50 kiezen ?

groetjes tim

(ik heb ook probeeren wat ? en : doen in een variabelen maar dat kan ik niet echt snappen)

• "?" is hetzelfde als "if" en ":" is hetzelfde als "else"; Deze shorttags kunnen gebruikt worden zonder dat deze moeten worden ingesloten binnen "{" en "}".

dus:

is hetzelfde als

PHP
    $text    = ($result == 1) ? Array("je hebt gewonnen!","gewonnen") : Array("je verliest.","verloren");
  • wow cool haha ow oke yesyes super bedankt jah op google en op die site van php.net kan ik het echt nergens vinden staat : en ? wel in een variabelen maar niet bescheven wat het doen jah volgens mij dan want ik ben nooit zo goed in het begrijpen maar echt bedankt nu snap ik het eindenlijn en >= betekend dus ook gewoon als die hoger is of gelijk aan in zin 1 dan moet hij die als 1 zien en anders als 0 dus ? dat is mijn laatste vraagje hoor haha

iedereen echt heel erg bedankt! en nogmaals sorry voor mijn onduidenlijkheid en mijn veelen vragen

groetjes tim

• hahaaa wow cool echt bedankt man voor de goede uitleg! enzo iedereen trouwens ik hoop ook dat andere mensen hier wat aan hebben! die dit ook niet snapp(ten)(en) nouwja BEDANKT ! doeg

groetjes tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!