Frontpage update

  • Ha beste leden,


    Zojuist is CP weer geüpdated. Achter de schermen zijn een paar wijzigingen doorgevoerd, maar ook voor de schermen.


    De 'grootste' daarvan is het nieuwe uiterlijk van de homepagina. Het scheelt niet veel met het vorige uiterlijk, maar toch, er is verschil. De code erachter is geheel vernieuwd, en dit heeft een frisser en ruimer uiterlijk tot gevolg.


    Uiteindelijk is het de bedoeling dat de gehele website dit nieuwe uiterlijk krijgt (het content-gedeelte). Maar eerst willen wij graag weten wat jullie van deze eerste verandering vinden.


    Zodra wij er zeker van zijn dat het zo beter is, duik ik weer de code in voor het volgende deel. Dus: laat je horen!


    Dank alvast,
    Lodewijk


    NB: om er voor te zorgen dat wij echt iets met je kritiek kunnen, willen wij je vriendelijk verzoeken je kritiek te onderbouwen. Wat is er goed, wat kan er beter? Aan enkel je mening dat je het niks of juist goed vindt hebben we weinig.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De layout is inderdaad al wat ouder.. we doen ons best hem nog wat bij te pimpen.
    En zoals in het bericht te lezen is, is het dus de bedoeling dat deze nieuwe stijl over de hele site wordt uitgestrooid. Dit is slechts een voorproefje, waar hopelijk goed op gereageerd wordt. En dan bedoel ik voornamelijk goed in de zin van 'goed onderbouwd' ;)


    Dank voor de feedback tot nu toe.

  • Citaat van Lodewijk

    De layout is inderdaad al wat ouder.. we doen ons best hem nog wat bij te pimpen.
    En zoals in het bericht te lezen is, is het dus de bedoeling dat deze nieuwe stijl over de hele site wordt uitgestrooid. Dit is slechts een voorproefje, waar hopelijk goed op gereageerd wordt. En dan bedoel ik voornamelijk goed in de zin van 'goed onderbouwd' ;)


    Dank voor de feedback tot nu toe.


    Dan heel simpel om goeie feedback te geven voor de tijd van nu:
    Less is more.
    Maak het voor de gast zo makkelijk mogelijk. Dit d.m.v. jQuery, geen overwelmende pagina met iformatie en positioneringen en goeie overgangen.


    CP:
    Veel informatie en dingen op de pagina, je wordt aan alle kanten bestormd.
    Mooie overgangen vind ik niet echt. Er is van alles wat waarbij het allemaal vooral los is. Het vormt niet zozeer één geheel.

  • Frontpage velden hebben andere kleur dan de velden van de forum zelf.


    Frontpage wit => super lelijk
    frontpage hover => ultra lelijk
    forum veld grijs => is redelijk

  • Ziet er leuk uit maar zoals velen al zeggen, ik vind het er ook niet super uit zien qua overzicht ik ben meer fan van het huidige forum..


    Daarnaast zitten er veel spelling fouten op de hoofdpagina:
    "Gratis hulp, scripts, downloads, tutorials en een uitgebreidde marktplaats."


    "uitgebreidde" is naar mijn weten altijd zo kort mogelijk en dus als "uitgebreide" geschreven.


    Daarnaast "Momenteel zijn 39 mensen online, waaronder:", dat klinkt beter als er staat "Momenteel zijn er 39 mensen online, waaronder:" en op het moment dat er geen lid online is en er dus geen info onder staat vermeldt je het beste dit hele blok niet of dat er simpelweg geen leden online zijn.


    Wat je naar mijn mening nog kan doen om dit overzicht terug te helpen:
    1. Meer enters tussen de nieuwsberichten in;
    2. Die avatar rechts en dan in het midden van het bericht (of bovenaan rechts maar dat die tekst er in ieder geval langs loopt);
    3. Ook bij dat online leden blok meer enters erboven;
    4. Onder de tekst bovenaan ook wat enters of een streep of zoiets eronder;
    5. Die "lees meer" link moet ergens anders (wellicht net zoals hier bij het moderator paneel rechts onderaan?) en daarnaast de datum wellicht links onderin?


    Ik hoop dat je er wat mee kan Lodewijk, ik heb meer tips voor je in het gesprek wat we onder 4 ogen bespreken binnenkort.

  • Er zit een gradient in de titel balkjes, mogelijk is deze minder mooi in oudere browsers.
    Site getest in de laatste IE, de laatste FF en de laatste chrome en daarin toont hij de homepage op dezelfde manier.
    Mogelijk zat je gisteren echter nog met een de css in je cache.
    Om zeker te zijn dat je de nieuwe homepage ziet, kun je best altijd eerst je cache legen.


    Ps: Lodewijk heeft zojuist het hover effect op de homepage weggehaald.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!