Google strategie 2012

  • Sja, kijk, ik werk voor de 7de grootste site van een land en zit in een internationale groep.
    Ik weet heus wel waar Google op gaat werken de komende periode (voor zover er plannen bekend zijn).
    Niet alleen komt google elk kwartaal presentaties geven voor onze groep, bovendien heb ik goed persoonlijk contact met verschillende werknemers van Google, ver buiten België.


    Trust me, de internet wereld is niet zo groot.
    Google is een groot bedrijf, dus veel kans dat bepaalde mensen dingen vertellen.


    Verder is het niet mijn bedoeling Google zwart te maken,
    ik wil gewoon de mensen informeren, zodat er al wat buzz kan ontstaan voor ze iets doorduwen.
    Google doet super veel goed, kijk naar gmail etc.
    Maar hun zoekmachine heb ik schrik dat ze aan het verpesten zijn.


    Dat ze voor geld gaan vind ik logisch, maar als non-profit forum zie ik dit niet zo graag.
    Als 7de grootste site zie ik dit niet zo graag, want ze willen bezoekers niet meer naar ons sturen.


    Dit zijn gewoon evoluties waar ik schrik van heb en waar ik niet in geloof.
    We zullen wel zien wat van deze plannen ze effectief gaan waar maken, maar testen zullen ze ze allemaal 100% zeker.

  • Dus jij vertelt ons dat Google onze site inhoud gaat gebruiken zonder enige bronvermelding? Lijkt dit niet een klein beetje te ver gezocht? Ik denk dat ze nog net slim genoeg zijn om hun eigen graf niet te graven.


    En daarnaast zou het juist heel handig zijn wanneer Google onmiddellijk met een duidelijk antwoord of oplossing komt. Dat zou gewoon super gebruiksvriendelijk zijn voor hun bezoekers. They don't give a shit about your sites, and they don't even have to. Het is een bedrijf zoals een ander en zal enkel kijken naar wat voor hun en hun gebruikers het gemakkelijkste is :).


    En ja, ik ben een google fan.

  • Koen het is logisch dat ze de 'Googlelaar' zo snel mogelijk een duidelijke beschrijving geven op wat ze zoeken, zou ik ook liever hebben, maar om de ballast bij de developers te leggen om hun crawlers de juiste informatie te laten ophalen is bullshit dat zullen ze nooit zo doorvoeren!


    Het code voorbeeld dat je geeft ziet er ook niet veelbelovend uit moesten ze zoiets doorvoeren. En dat is ook niet de stijl van Google!


    Van het volgende punt wil ik graag een bronvermelding zien:


    Citaat

    - Ze hebben nu reeds een 15% van het verkeer dat ze niet meer vertellen van welke bron het komt in hun tools (analytics, ...)
    Ze zijn sterk aan het experimenteren met gebruikers te laten betalen als ze nog goede gegevens willen van hun website.


    Aangezien ik denk dat Google alleen maar de statistieken aan het verbeteren is voor nog meer duidelijkheid (net nog een mail van ontvangen van de nieuwe GRATIS updates).
    Ik betwijfel dat ze een betalende versie gaan maken om verscheidene redenen:
    - ze behalen genoeg inkomsten uit adwords en adsense om analytics gratis aan te blijven bieden
    het is een toevoeging op deze twee, zodat je statistieken kan blijven volgen


    De enige reden die ik kan bedenken waarom ze het betalend zouden willen maken is als ze een real-time statistieken willen vertonen, maar dan zou dit eerder een betalende optie zijn dan een analytics account betalend te maken.


    http://www.google.com/advisor/uscredit


    Niemand zegt dat wij die functie moeten gaan gebruiken, en het is apart van de zoekmachine, dus wij zouden eberhaupt nog niet eens weten dat het bestaat.



    Citaat

    4) Ze hebben net super veel diensten gesloten, om te besparen (orkut, buzz, 3D teken tool, ...)


    Nee niet enkel om te besparen, niemand gebruikte ze, orkut en buzz waren een lachertje, Google+ is al een hele verbetering.
    Ik ben het volkomen eens daarmee, en voel mij daar niet door in de steek gelaten. Als iets niet werkt heeft het ook geen zin om er nog geld aan te spenderen.


    Google Wave klonk nice, maar faalde omdat niemand het echt gebruikte de mensen gingen gewoon terug naar GMAIL.
    En de mensen die het gebruikte vonden veel bugs etc. en dat koste teveel geld.


    Als je wat buiten de lijntjes ziet, zie je vooral dat Google veel beta's heeft afgeschaft, ze maakten van alles een beta openbaar en daar willen ze nu vanaf stappen om de een of andere reden.



    [offtopic]En een bedankje voor de mensen die dit helemaal gelezen hebben![/offtopic]

  • Vanaf nu rustig aan in dit topic en geen ruzies uitlokken.


    Ik begrijp van Koen dat hij een nieuwsbericht plaatst, hij heeft geen duidelijke bron dus je hoeft het niet te geloven.


    Maar ik verwacht van jullie allemaal dat jullie eens respect leren te krijgen voor mensen die in hun vrije tijd op CriminalsPoint informatie posten en dit dus niet meteen lopen af te kraken of naar bronnen vragen.


    Dit valt onder moderator gedrag en kan dus worden bestraft.


    Ik deel nu banpunten uit (wat ik bijna nooit doe) voor elke reactie die hier iets mee te maken heeft of die tegen dit bericht in reageert in dit topic.


    Mijn excuses voor dit dreigement maar het is op CriminalsPoint helaas nodig om de sfeer erin te kunnen blijven houden.


    Dus alleen nog reageren op het nieuwsbericht zelf:
    - wat vind je van deze plannen;
    - wat zou Google extra moeten doen e.d..


    Alle overige zooi en informatie gaat via PB naar een moderator of naar de TS en anders in een report.


    Bij voorbaat dank.

  • Even een aantal screenshots die ik heb gezocht van de voorlopig uitgelektte plannen en integraties van schema.org:



    Sterren rating:


    En ze hebben er ook waarin de prijs wordt geintegreerd:


    Screenshots van: seogadget


    Dit is echter nog niets met wat ze tijdens de laatste meeting in onze groep verkondigden.
    Daar kwamen ze doodleuk vragen of ze onze content niet mochten tonen integraal op hun site.
    Er zou wel een link staan naar onze site, maar zelfs die viel in het niets in vergelijking met wat ze wegnamen van onze site.
    Concreet kon men alle pagina's van onze site omzeilen en enkel het reageren verliep nog via ons.
    Zeer onaanvaardbaar voor ons, aangezien we dan geen nieuwe content meer zouden binnenkrijgen na verloop van tijd.

  • Dan zouden ze gewoon tegen het auteursrecht aanlopen ik citeer:


    Citaat

    De maker van een werk heeft volgens de auteurswet als enige het recht om een werk te verveelvoudigen (kopiëren).


    Wat gaan ze trouwens doen als iedereen weigert die speciale codes te gebruiken? Ik vindt ze overbodig dan gaan we de XML toer op, en alles definiëren wat je schrijft is echt belachelijk voor woorden, zeker als je site veel zeer lange teksten bevat zoals bijvoorbeeld een juridische informatie site met wetten e.d als je die allemaal moet gaan beschrijven met wat zijn we dan nog bezig.


    Dat van adressen, ratings en prijzen tonen bij de zoekopdrachten ben ik wel een voorstander van, maar gehele teksten op Google zetten, NEE.



    Waarom willen ze nu ineens alles betalend gaan maken? Google was net HET bedrijf dat meehielp aan de open source community denk aan Google Chrome, Android etc.


    Ze zijn hun diensten inderdaad wel meer aan het richten op bedrijven logisch maar als kleine bedrijven of particulieren hier ook het slachtoffer van worden gaan hun cijfers zeer snel dalen en loopt iedereen over naar de concurrentie.

  • Koen,,


    Graag zou ik toch echt wat betere verduidelijking erbij willen hebben, bronvermelding zoals dein al meldde, en niet afkappen met dat je zelf alles weet dit en dat, kom met harde woorden, en geen zielig lullig verhaaltje dat ze geldzuigers zijn.


    Heb nog NERGENS wat gehoord hierover, en jij hebt het over een nieuwe google strategie?


    Ze hebben net een nieuwe strategie gelanceerd, en ze gaan weeer vernieuwen? Nogmaals Onderbouw jezelf beter.


    Ook wat Qantus zegt, groot gelijk, wij verdienen achter google zn rug om aan bezoekers. vind het niet meer dan logisch als google geld gaat willen voor website redirect.


    DDit was mn verwijderde reactie


    Verder wou ik er nog aan toevoegen aan K. Rens zijn laatstgeplaatste reactie, dat met de prijsvermelding en sterrenrating was allang, maar die eerste met het vakantiehuisje is nieuw..

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 06.01.12 04:59:42:

    Citaat van L.Groot


    Maar ik verwacht van jullie allemaal dat jullie eens respect leren te krijgen voor mensen die in hun vrije tijd op CriminalsPoint informatie posten en dit dus niet meteen lopen af te kraken of naar bronnen vragen.


    Dit valt onder moderator gedrag en kan dus worden bestraft.


    L. Groot, wordt het niet eens tijd dat je af gaat treden? , Vragen naar bronnen is moderatorgedrag? Man Man Man Man, waar gaat het heen op deze website..

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!