Youtube naam

• **HEB HEM WERKEND**

Voor de mensen die dit ook zochten:

• Ik bedoel als ik bijvoorbeeld de muziek video: Visage - Fade To Grey op mijn profiel zet, dat dan daarnaast in een tabel staat: Visage - Fade To Grey.

Dus dat hij de naam ophaald?

• dit stukje heb ik uit mijn eigen website,
    dit is alleen include van de video.

de naam zou denk ik via een get_content moeten?

PHP
    $obj->bericht   = eregi_replace(
    "\\[ytube]([^\\[]*)\\[/ytube\\]",
    "<object width=\"\\100%\" height=\"\\100%\">
    <param name=\"\\movie\" value=\"\\1\">
    <param name=\"\\allowFullScreen\" value=\"\\true\">
    <param name=\"\\allowscriptaccess\" value=\"\\always\">
    <embed type=\"\\application/x-shockwave-flash\" src=\"\\1\" allowfullscreen=\"\\true\" allowscriptaccess=\"always\" width=\"100%\" height=\"100%\"></object>
    ",$obj->bericht);

wel aanpassen anders gaat het niet werken,
    de bezoeker kunt via [ytube]het video'tje aanroepen en met[/ytube] sluit je de link weer.

voorbeeld : http://crime-ware.nl/Games/videos.php?id=75

(a)

• Ik ben voor mijn portfolio zo'n dag bezig geweest om mijn youtube kanalen netjes te tonen,
    als je zoiets als de titel etc van youtube wil afhalen zul je met de Google API moeten gaan werken. en dan dmv het Zend framework.

Ik heb via de YouTube API website toen een voorbeeld kunnen downloaden (om naar filmpjes te zoeken) en vanuit daar heb ik uiteindelijk het script kunnen maken/extraheren, dat hij alleen de video toont.

De kunst hiervan is of het helemaal gaan snappen, of het half snappen, weten welke functies waar aangeroepen wordt & vervolgens alles wat je niet nodig hebt weggooien & gewoon een try - error proces doorlopen, als ik dit doe dan.. etc.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Ik heb nu de code:

PHP
    <?php $video_id = "L73OLaG4_kA";
    $content = file_get_contents("http://youtube.com/get_video_info?video_id=".$video_id);
    parse_str($content, $ytarr);
    echo $ytarr['title']; ?>

Deze werkt, alleen hij moet de video_id kennen, hoe kan ik als de gebruiker bijvoorbeeld de video:

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.
    toevoegt, hoe zorg ik ervoor dat hij daaruit L73OLaG4_kA haald?

• wat de gebruiker doet opslaan in database dat stukje code. En dan dit:

PHP
    <?php
    $video_id = $sql['videoid'];
    ?>

Maar op deze manier moet je alleen de code opslaan. Dus de video Id!

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

• Ik heb de oplossing gevonden! De gebruiker hoeft dan ook niet de id op te geven. Dit is de complete werkende code van mij:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!