[c#] game breakout

• Ik ben bezig met een simpele game om mijn c# skills te verbeteren. Nu zit ik alleen met het volgende probleem. Ik wil breakout clone maken, je kent het wel het bekende spel waar je een balkje bent en blokjes moet weg spelen.

Het is probleem is hoe moet ik het gaan aanpakken met de blokjes? want elk blokje moet uit kunnen als het door de bal geraakt word.

Zelf zat te denken aan een array op te zetten met de locatie van het blokje de x,y en of het blokje aan is of uit is dus dan heb je 3 waarden. x,y,aan/uit als het spel start staan alle blokjes aan word die aangetikt door de bal gaan ze uit.

misschien hebben jullie een beter idee :D laat het maar weten:$

• Citaat van L.Groot

Hmm, je zou ook met GameMaker kunnen werken, daarin kan je ook met C# scripts werken. Hier zijn vele tutorials voor.

ik werk gewoon in visualstudio heb hier een msdn versie voor :D

• C# is een object georiënteerde programmeertaal? Volgens mij is een blokje een object, die leeft in een wereld. Zodra het blokje uit gaat wordt deze ofwel uit de wereld gehaald, of de status veranderd.

Ik zie dus zo snel twee objecten hierin: een blokje en een wereld. Daarnaast is het balkje natuurlijk ook een object.

Het spel zelf ken ik helaas niet, dus kan me niet helemaal inleven.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!