Signature functie

• Hey cp,

Ik heb laatste een leuke functie gezien op een site. Ik vroeg me af hoe je dit maakt.

Het ging als volgt:

Je kiest een plaatje uit die er stond, en dan als je er één koos kwam automatisch je in-game naam erop en wat andere dingen.

Ik vroeg me af, hoe maak je zo'n script?

Groetjes,

• Citaat van L.Groot

Ik denk dat dat met de PHP GD library gaat.
    Daar kun je een achtergrond afbeelding inladen en er vervolgens tekst op plaatsen e.d.
    Ik heb zoiets vergelijkbaars ook gemaakt als een statusbalk.
    Zie daarvoor: http://www.criminalspoint.com/…/601/GD-statusbalkje.html.

Informatie over GD vindt je hier: http://php.net/gd

Bedankt ik ga even een kijkje nemen.

Je link http://www.criminalspoint.com/…/601/GD-statusbalkje.html. werkt niet, er word niks gevonden.

• Iets zoals wat ik heb? http://www.gamesig.net?

Indien ja:
    Dat gaat via inderdaad het GD library. Gegevens worden via een xml "feed" opgehaald en in de database gezet.

Indien het statistieken bevat raad ik je aan om bijv. de signatures dagelijks up te daten en niet live te houden aangezien dat ongelofelijk veel load veroorzaakt.

• De site waarop je dat zag is dus duidelijk mijn site ;)

Zorg ervoor dat in het bestand je SQL connectie voorkomt en zorg er ook voor dat je alle variabelen oproept die je wilt tonen: bv: misdaad level en wat dan ook ;)

Simpel :p

• Ik heb allerlei errors, betekend dit dat mijn php versie te laag is :( ?

• Brb, even eten en ik laat je alle codes zien ;)

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 27.07.11 17:47:00:

(Geen reclame!!!)

• De afbeelding kan niet worden weergeve omdat deze fouten bevat

EDIT

denk dat ik weet wat het is, het zijn natuurlijk 2 aparte pagina's.

Maar, de onderste script die je gaf, is een lege pagina?? (omdat er geen html in zit)

• Dat script is wel zo onveilig en brak als Banditi. Ik raad je aan om die inputs te beveiligen en vooral de code te herschrijven. Het center object gebruiken we al 5 jaar niet meer, bij een img moet altijd een title worden meegegeven en beter is ook een alt en uiteraard een border=0 (voor FireFox). Ook de <b> tag is eigenlijk ouderwets maar kan er nog net mee door. Voor toekomstgericht zou ik <span style="font-weight: bold;"></span> gebruiken. Het kost meer typewerk maar dit is wel toekomstgerichter dan die <b> tag die in komende browsers zou kunnen verdwijnen.
    Dan de mysql query's, waarom gebruik iedereen anno 2011 nog steeds een backtick (`)?
    Ik vindt het aardig en attent van je dat je een script deelt, echter zou ik je website nog maar eens nakijken voor deze straks gehackt word.
    Zou je dit script tevens ook even bij de SCRIPT categorie op CriminalsPoint willen plaatsen?

Bij voorbaat dank!

• Citaat van L.Groot

Dat script is wel zo onveilig en brak als Banditi. Ik raad je aan om die inputs te beveiligen en vooral de code te herschrijven. Het center object gebruiken we al 5 jaar niet meer, bij een img moet altijd een title worden meegegeven en beter is ook een alt en uiteraard een border=0 (voor FireFox). Ook de <b> tag is eigenlijk ouderwets maar kan er nog net mee door. Voor toekomstgericht zou ik <span style="font-weight: bold;"></span> gebruiken. Het kost meer typewerk maar dit is wel toekomstgerichter dan die <b> tag die in komende browsers zou kunnen verdwijnen.
    Dan de mysql query's, waarom gebruik iedereen anno 2011 nog steeds een backtick (`)?
    Ik vindt het aardig en attent van je dat je een script deelt, echter zou ik je website nog maar eens nakijken voor deze straks gehackt word.
    Zou je dit script tevens ook even bij de SCRIPT categorie op CriminalsPoint willen plaatsen?

Bij voorbaat dank!

Bij img verwar je de alt met de title. Alt moet altijd opgegeven worden, title hoeft niet.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!