2 vragen

  • Beste,


    ik heb 2 vragen voor jullie en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.


    Ik ben een site aan het ontwikkelen waarmee ik graag mijn eigen gebouwde CMS op wil maken. Ik wil gebruik maken van een "slider". Die moet dan 5 afbeeldingen laten zien, nu kom ik bij de eerste vraag, waarom werkt mijn stukje code niet? Ik heb een tut gevolgd maar hij beweegt niet. Dit is de stukje code:



    Nu kom ik bij de 2e vraag, is het mogelijk om met javascript mijn content uit te laten rekken ?


    Bij voorbaat dank,


    Frank sijbom.


    [offtopic]Laaaars?:$[/offtopic]

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • de dollarteken wordt daar gebruikt om het JQUERY framework aan te roepen.
    Dusja javascript kan best $ gebruiken.

    Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    ******
    Msn:** Stuur maar PM.

  • Je kan geen $ gebruiken om zo variabelen aan te roepen. Daarvoor moet je eigenlijk dit doen:

    PHP
    $("div#slider")


    Dit zal de div selecteren die ID "slider" heeft.
    Verder is volgens mij de syntax anders dan dat hier beschreven is; heb je geprobeerd om de fout op te sporen met de plugin firebug (klik)?

  • BrokenTrack heeft inderdaad gelijk, in PHP en volgens mij ook PERL of CGI gebruik je een dollar teken. In javascript gebruik je het gewoon zonder. In jQuery als je een id of class wil ophalen gebruik je wel een dollarteken, bij een gewone variabele ook niet.
    Daarom moet deze code werken:


  • Binnen PHP is het dollarteken een prefix voor een variabele. Alle variabelen beginnen dus met het dollarteken. Dit maakt het dan ook mogelijk om reserved keywords te gebruiken als variabele zoals '$while' en '$if'.


    JavaScript kent deze prefix echter niet. In JavaScript hebben variabele geen prefix, en 'helloworld' kan dan ook een goede variabele naam zijn. Echter, het dollarteken mag wel voorkomen in de naam van een variabele binnen JavaScript. '$helloworld', 'hello$world' en zelfs '$' zijn dan ook geldige variabele namen.


    jQuery maakt standaard gebruik van de variabele genaamd '$'. Daarom maak je bij jQuery vaak gebruik van het dollarteken. Echter, je kunt ook alle dollarteken vervangen met 'jQuery', wat een alias is op dezelfde variabele (ergens in de code van jQuery staat var $ = jQuery;).


    Het vergeten of niet gebruiken van het keyword 'var' is in dit geval ook zeker niet het probleem, variabele mogen namelijk worden gedefinieerd zonder dit keyword.


    Jannick: Ik denk dat de functie niet moet worden gekoppeld aan een event (van een HTML element), en niet aan een selector (ofwel HTML element of lijst van HTML elementen) zelf.


    http://stackoverflow.com/quest…javascript-variable-names
    http://www.w3schools.com/js/js_variables.asp

  • Ik heb die van L.Groot geprobeerd, ging er ook van uit dat die werkte aangezien hij het wel weet, maar helaas hij doet het niet. NOu dacht ik misschien dat het wel kon liggen aan het html code, maar na het te hebben bekeken lijkt me het sterk. Maar in ieder geval.


    De html code:


    De CSS code:


    Met vriendelijke groet,


    Frank sijbom

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!