Luidsprekers + draadloze mic

• Beste,

Voor op m'n kamer en voor kleine feestjes zoek ik een draadloze microfoon en 2 goede luidsprekers.
    Momenteel heb ik een Behringer Xenyx 802 mengpaneel en 2 boxen maar die boxen hebben slechte kwaliteit daardoor wil ik die zowieso vervangen. Daarnaast wil ik een draadloze microfoon hebben voor de kleine feestjes. De aansluitingen die ik op m'n mengpaneel heb zijn als volgt:
    - 2x 6,3mm jack (voor mic's)
    - 2x xlr connector (voor mic's)
    - 2x 6,3mm jack (voor boxen)
    - 2x 6,3mm jack (voor headset etc.)

De eisen die ik stel zijn als volgt.
    Microfoon:
    - Draadloos (uiteraard)
    - Handset dus geen headset
    - Met microfoon én ontvanger
    - Goede kwaliteit
    - Van bax-shop.nl
    - Output past op m'n mengpaneel
    - Ongeveer 40 - 60 meter dat je kan lopen.
    - Werkt op accu, indien batterijen dan het liefste AA of AAA zodat ik die makkelijk kan opladen (recharchable batterys)
    - Een kleine bekabeling (max. 2 meter)

Boxen:
    - 2 boxen nodig
    - Goede kwaliteit
    - Output past op mengpaneel
    - Van bax-shop.nl
    - Direct aansluiten op mengpaneel (zonder een subwoofer etc.)
    - Een bekabeling van 10 meter per box

Voor microfoon + boxen en de eventuele bekabeling maximaal €200,-.

Lijstje tot nu toe:

Grote afbeelding: klik hier

Raden jullie dit aan of zien jullie probleempunten of eventuele verbeteringen. De reden dat ik het bij Bax-shop.nl bestel is dat ik daar goed bekend ben en de levering goed is. Daarnaast sturen ze 2x per jaar een magazine dus heel erg handig.

Alvast heel erg bedankt.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hoe groot is jou kamer?
    Ik snap niet dat je zoveel geld uitbesteed aan een microfoon, terwijl ik persoonlijk tog zeg dat speakers veel belangrijker zijn.
    Een goeie mic en slechte speakers is ook 10x niks.
    Als ik jou was zal ik eerst maar je budget verhogen, en dan pas speakers etc halen.

Verder raad ik jou harman/kardon aan, zeer goed kwaliteit, met veel mogelijkheden.

Succes verder.
    Maar deze lijst raad ik je echt af!

• Ik had het al op het Bax Forum gepost en daar kwam ik ook tot die conclusie. Het kan wel, dan moet ik echter alleen wel een versterker erbij kopen á ?150,- en ze raden aan om met Speakon kabels te werken (anders heb je 2x verloop in één stukje kabel). Vandaar dat ik toch nog maar even wacht, ik heb ontdekt dat het aan de kabels ligt dat de kwaliteit van mijn huidige speakers zo slecht is, met die van een goede vriend werken ze perfect. Daarom heb ik nieuwe kabels besteld (komen woensdag bij mij thuis), ik vervang alle kabels. Zowel naar de speakers, als van m'n laptop af. Dit koste me ongeveer een euro of 35. Als dit nog niet werkt dan ga ik hard doorsparen voor een nieuwe versterker + nieuwe boxen.

Bedankt voor je reply.

• Als jij je set ook op de televisie aansluiten, dan raak ik je een blue ray speler aan met toegang tot hdmi (wellicht de televisie dit toestaat)
    Kabels hebben zeker een zeer sterke invloed op de kwaliteit, vaak bij wat profesionele merken worden de orginele kwaliteit kabels er wel bij geleverd, bij aankoop van een set (versteker + speakers).

Wat voor speakers heb je nu aagensloten dan, en heb je er ook een versterker bij?

• Ik gebruik het alleen voor geluid dus heb momenteel geen HDMI etc. nodig. De aansluiting zit nu als volgt in elkaar:
    Laptop / microfoon -> Behringer Xenyx 802 -> Thrustmaster / Qware subwoofer -> Speakertje.
    Thrustmaster en Qware zijn 2 apparte subwoofers, de speakers zijn de gene die waren meegeleverd bij de Thrustmaster.

• Ik weet niet of je huidige boxen actief zijn (dus een ingebouwde versterker hebben)
    anders is het wellicht een idee om daar Celestion Speakers in te bouwen, waarna deze dus 'subliem' zullen klinken voor weinig geld, (50 tot 100 euro per speaker)

Als dit echter passieve boxen zijn, dan zul je, je een goed setje actieve boxen moeten kopen, om deze rechtstreeks op je mengpaneel aan te kunnen sluiten.
    Maar hierbij heb je natuurlijk ook nog altijd de keuze, een iets wat goedkoop setje en 2 Celestion erin. of gewoon direct degelijk spul kopen.

Optie 1 is alleen weggelegd indien je er een beetje handig in bent, en licht natuurlijk ook aan je budget ;))

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• De boxen zelf hebben geen versterker, het geluid gaat echter wel eerst door een versterker / subwoofer dus het geluid is wel een stuk beter dan wanneer ik de boxen direct op het mengpaneel aansluit. Ik ga er nog even over nadenken wat ik het beste kan doen.

• Citaat van L.Groot

De boxen zelf hebben geen versterker, het geluid gaat echter wel eerst door een versterker / subwoofer dus het geluid is wel een stuk beter dan wanneer ik de boxen direct op het mengpaneel aansluit. Ik ga er nog even over nadenken wat ik het beste kan doen.

Actieve (met ingebouwde versterker)
    Passieve (zonder ingebouwde versterker, dus externe versterker nodig)

Zoals je het in het topic beschreef, wilde je ze direct aansluiten op je mengpaneel,
    Dan heb je dus een setje Actieve boxen nodig.
    Wat jij doet is passieve boxen op het mengpaneel aansluiten waardoor (als je geen actief maar een passief mengpaneel hebt) geef je dus het input signaal door aan de speakers, maar dit is de 'zacht' voor de speakers waardoor deze dus ook zeer zacht zullen klinken.

Verder heb ik nog 1 tip om je mee te geven,
    zorg dat je Speakers OVER-Vermogen hebben t.o.v. de versteker, dus:
    bijvoorbreeld 600 Watt RMS speakers aansluiten op een 500 Watt RMS versterker.
    en dus nooit 400 Watt RMS Speakers aansluiten op een 650 Watt RMS Versterker.

Dit omdat als je speakers oververmogen hebben, kun je je versterker vol opengooien zonder er bang voor te hoeven zijn dat je je speakers opblaast.
    (Tenzij het nummer super hard is opgenomen, maar dan is het ook geen goede kwaliteit)

Owjah.. en altijd kijken naar RMS vermogen (continue) en niet naar PIEK (eenmalig/kort).
    PIEK vermogen licht vaak 1,5 keer zo hoog als het RMS vermogen. Maar dit is het vermogen wat de speakers zo nu en dan even kort aankunnen, als er een uitschot in het nummer zit bijvoorbeeld.
    Maar als je ze constant op hun PIEK vermogen gaat belasten zul je ze vrij snel opblazen.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!