kvk wel of niet

• Na aanleiding van een aantal discussies hier op criminalspoint ben ik een aantal dingen gaan uitzoeken, want ja waneer moet je nou een kvk nummer hebben en waneer niet
    Hierdoor heb ik een aantal dingen gaan uitzoeken

Ik citeer nu een gedeelte van hoofdstuk 5 van het boek van ictrecht “hosting”
    Toezicht op telecommunicatie
    Als hostingbedrijf bent u ondernemer, en daarmee aan wettelijke regels gebonden. Een aantal van die regels, zoals inschrijven bij de Kamer van Koophandel, geld voor alle ondernemers. Maar ook voor aanbieders van telecommunicatie en internet gelden ook enkele extra regels. Hostingbedrijven kunnen ook onder die regels vallen, maar helaas is her veel onduidelijkheid over omdat de wettelijke definities niet geschreven zijn met hostingbedrijven in het achterhoofd

informatieplicht voor internet bedrijven

Voor internetbedrijven waar u als hostingbedrijf natuurlijk ondervalt, geld een aantal bijzondere informatieplichten. Kort gezegd komen die erop neer dat u de nodige informatie over uw bedrijf online moet zetten voor (potentiële) klanten. Klanten, maar ook uw concurrenten en de Consumentenautoriteit kunnen u er op aanspreken als u dit niet doet.
    De volgende informatie moet duidelijk te vinden zijn op uw website!!
    1. Uw bedrijfsnaam en ondernemingsvorm
    2. Uw vestigingsadres (geen postbus!)
    3. Uw e-mail adrs en telefoonnummer
    4. Uw KvK inschrijving
    5. Uw BTW nummer
    6. Aan u verleende vergunningen
    7. Eventuele branche-organisaties waar u lid van bent

Het loont de moeite om bij het ontwerpen van uw website deze informatie meteen te verwerken. Formeel is het een “economisch delict” een strafbaar feit dus om deze informatie niet te tonen. De meest gemaakte fout is het weglaten van KvK en BTW-nummers op de website en vaker nog bij zakelijke e-mails. Een hostingbedrijf moet daarnaast duidelijk vermelden waar het bedrijf gevestigd is. En dat betekend een vestigingsadres en geen postbus. Met alleen een postbus is het te lastig om een onwillige leverancier aan te kunnen spreken, is de achterliggende gedachte.

voor de mods hier
    in het boek staat
    Alles uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar woren gemaakt doormiddel van druk, fotokopie, geluidsband, elektronisch, of op welke wijze dan ook, onder de vereisten van de Creatice commons licentie naamsvermelding-gelijkdelen versie 2.5 Nederlands zie http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5/nl

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Voor zolang ik nog geen ?1000 euro omzet per maand maak vraag ik nog geen KvK-nummer aan.

Dat het boek het zegt zal best maar als ik een medewerker van de Kamer van Koophandel aan de lijn hebt die iets anders tegen me zegt geloof ik haar eerder aangezien zij van de KvK is en dat boek niet.

• Citaat van L.Groot

Voor zolang ik nog geen ?1000 euro omzet per maand maak vraag ik nog geen KvK-nummer aan.

Dat het boek het zegt zal best maar als ik een medewerker van de Kamer van Koophandel aan de lijn hebt die iets anders tegen me zegt geloof ik haar eerder aangezien zij van de KvK is en dat boek niet.

Heb je ook tegen die medewerker gezegd dat het ging om een Hosting bedrijf??

En geef je je inkomsten ook netjes op bij de belasting?

• Of je nu wel of niet slim bent je moet zelf weten wat je wilt, wil je geen btw en kvk nummer aanvragen omdat je die 50 euro teveel vind dan is het je eigen risico.

belasting komt er zoizo wel achter is het niet morgen is het over een paar maanden, en dan dan kan je gigantisch gaan betalen.

Terwijl je als je netjes die 50 euro pj uitgeef en netjes je btw afdraagt aan de belasting dan hoef je ook geen boete betalen.

Mensen denken gauw van tot 1000 per maand hoef ik niks op te geven maar dat is dus niet waar. je dient het altijd op te geven bij de belasting, doe je dat niet dan kan je een boete krijgen.

thats simpel.:cheer:

• Citaat van Willem

.

Mensen denken gauw van tot 1000 per maand hoef ik niks op te geven maar dat is dus niet waar. je dient het altijd op te geven bij de belasting, doe je dat niet dan kan je een boete krijgen.

thats simpel.:cheer:

het niet vermelden van je btw en kvk is een economisch delict, wil dus zeggen bij wet strafbaar,

• Willem,
    Dat mens van de KvK Gooi & Eemland weet het echt wel beter dan jou hoor, zij heeft neem ik aan een opleiding ervoor gedaan en een aantal cursussen. Daarnaast heb ik gemeld dat het om webhosting betaald aanbieden aan mensen ging waarop zij antwoordde dat als je het 100% legaal wil doen je het bij de jaarlijkse aanslag moet opgeven. Dan ben je van al het gezeur af en heb je geen problemen.

Dus doe wat je wil maar als ik een werknemer van een bedrijf spreek geloof ik haar eerder dan leden van CriminalsPoint die misschien een eigen bedrijfje hebben of een site hebben gelezen (waar trouwens ook veel onzin op staat) en daaruit conclusies trekken.

• De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister.
    1. de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';
    2. de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;
    3. de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;
    4. de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;
    5. de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;
    6. er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.

Zei je iets L.Groot?

Wat jij nu doet is zwartwerken, je verdient bij zonder dit te vermelden.
    En zwartwerken is volgens de Nederlandse wet toch nog altijd een strafbaar feit.

• @Qantus, kan jij lezen?
    De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister.
    Zolang ik er dus niet aan voldoe hoef ik me ook niet in te schrijven. Ik doe zowieso niet aan punt 4, ik maak nergens reclame (alleen soms als iemand een pakket nodig heeft maar meestal via PB) daarnaast verricht ik het niet met regelmaat (punt 1) want ik ga nog gewoon naar school (een schooldag is 8 uur uit m'n hoofd) dan nog 9 uur slaaptijd = 17 uur, dus dan kan ik maximaal 7 uur eraan werken, wat ik niet doe want ik maak meestal privé websites. Daarnaast eten, sociaal leven dus nee. Dit doe ik alleen als aanvulling op mijn script werkzaamheden en zeker niet meer dan 2 uur per dag.

Dan over "zwart" werken, ik heb pas inkomen sinds januari 2011 (via Mollie / TargetPay) dus ik betaal v??r april 2012 hier pas belasting over. Geen economie gehad waarschijnlijk?

Daarnaast heb ik een offici?le bevestiging (PDF met handtekening medewerker) laten opsturen naar mijn e-mail adres zodat ik altijd bewijs heb.

Over "gedist" gesproken..

• L.Groot
    Goed zo jongen, zet mensen vooral op het slechte pad.
    Geen wonder dat dit forum door iedereen uitgekotst wordt.

Fijn weer naar Sitedeals, stuk beter dan deze slechte informant.

Over gedist gesproken?
    Jongen praat naar je leeftijd, je doet groot (zoals je achternaam blijkbaar) maar je bent niks.

Je hostmuis source zonder KvK wekt lekker veel vertrouwen op.
    Binnenkort kan je wel wat verwachten :cheer:, kijken of je (klanten?) je nog vertrouwen.

• Ik heb een bedrijf waar ik kvk heb en die heeft een andere naam maar daar staat wel mijn bedrijfsnaam op. Doordat mijn kvk onder een andere naam valt hoef ik de kvk niet op de site te zetten.

• Het maakt niet uit wat wie doet,

L.Groot vind kvk niet nodig omdat die volgens de kvk is ingelicht dat het pas vanaf 1000 euro verplicht is, nou laat deze persoon dan in zijn waarde en probeer hem dan niet de les te lezen.

Doet die het fout dan wordt die vanzelf een keer gepakt dat is toch ons pakkie niet aan.

Laten we het vanaf nu weer lekker gezellig houden en iedereen in zijn waarde laten.

Anders komt er snel een :slotje: op.

• @L. Groot

Wat ben je toch een toffe jongen, fijn dat je na al die tijd nog niet slechter bent geworden. Maar helaas is een KVK en BTW nummer verplicht als ondernemer zijnde als je inkomsten creeert. je bent namelijk verplicht over je inkomsten belasting te vragen en te betalen en te ontvangen.

Je biedt toch geen hosting excl. btw aan, dan komt er geen bedrijf bij jou aan kloppen.

In ieder geval waar het ONTOPIC op neer komt, is dat een KVK en BTW nummer verplicht zijn, en dat dit ook het verstandigste is voor jezelf.
    Zorg gewoon dat je het hebt, een goede administratie bijhoudt, dan is er helemaal niks aan de hand..

Met vriendelijke groet,
    Kevin
    eQaz.nl

Edit door Lodewijk: als dit in het vervolg de toon is van dit topic, ga zo door. Anders komt er een slot op.
    ]Edit door proxmedia: Ja lodewijk, onze heerser! ik zal mij gedragen als uwe slaaf zijnde. U bent de Dictator van Criminalspoint?

• Maar als je inkomsten via mollie binnenkomen dan kan je via mollie je belasting betalen. Dan hoef je alleen nog maar vermogensbelasting te betalen. Wel heb je kvk en btw nodig.

• Citaat van L.Groot

proxmedia,
    Ik heb iDEAl nu juist goedkoper via een kleine omweg via MiniTix (slechts 25 cent transactiekosten) dus ik en mijn klanten zijn juist blijer.

Beetje bedrijf neemt de transactie kosten voor zijn eigen kosten !! dus enkel jij blij je klanten merken daar als het goed is niks van

• Als je winst wil maken zul je de prijs dan toch moeten ophogen ;).
    Een beetje bedrijf, dat doen bijna geen bedrijven, neem Antagonist, Versio en volgens mij zelfs WJSolutions niet. Die rekenen gewoon een euro erbij op indien je met iDEAL betaalt. Ik vind ook dat een beetje een bedrijf de verzendkosten op zich moet nemen maar bij bijna geen bedrijf gebeurd dit ook..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!