Als ik op internet kijk zie ik meestal verschillende html versies.
Ook komen er steeds nieuwe bij zoals html5.
Maar hoe wordt dat dan geinstalleert ofzo?
moet je het downloaden?
of ligt het aan de browser dus als je een oude hebt kan je geen html5 pagina's bekijken?

HTML&CSS vraag
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Je browser update automatisch mee volgens mij.
-
Dit licht compleet in de handen van je browser als hun een update ontwerpen ja of nee. Voor browsers als ie7 en dergelijke zal je geen upgrade van 7 hoeven verwachten maar verwijzen ze je gewoon door naar 9.0
-
Thnx(bedankt)
Zou de gemiddelde interneter gebruik maken van IE7 of lager? -
Nouja, je moet natuurlijk nooit vergeten dat op xp nog standaard ie 6 komt te staan. Maar, jongeren updaten dit meestal wel naar een andere browser of naar ie 8. Overigens word het ook aangegeven als windows update aan staat.
-
ie7 is nog wel redelijk veel gebruikt. ie6 steeds minder.. denk dat meerendeels tegenwoordig ie8 gebruiken
-
-
@F.Ajeti, Ook Chrome word al door heel wat mensen gebruikt hoor
-
Ik denk dat mijn vragen nu wel beantwoord zijn dankzij de informatieve antwoorden!
:slotje:
-
-
-
-
Citaat van Kurene
[offtopic] Webbasing.
Mij maakt het niet uit dat het bugs / lekken bevat. [/offtopic]
En ik denk als Google Chrome / Firefox zo door gaan , dat ze IE overnemen. En dat er standaard op elke pc chrome of firefox word gezet.
Ook daar heb je je weer verkeerd laten informeren..
Het is namelijk op dit moment al aan de gebruiker zelf welke browser ze gaan gebruiken(standaard keuzemenu in windows 7 e.d. en volgens mij zelfs in de nieuwe update van XP).
En ja firefox en google nemen steeds meer een sprong naar boven maar er zijn nog genoeg fervent Internet Explorer gebruikers.
-
Vooral de oude garde, en overigens. Vergeet ook niet dat veel bedrijven nou niet echt up to date zijn. Dus dat daar ook veel ie6 etc nog te vinden is.
Daar kun je zien hoeveel mensen er nog ie6 gebruiken.
Verder zal je als developer ervoor moeten zorgen dat je site in zoveel mogelijk (liefst alle) browsers werkt.
Veel developers zijn alleen al wel gestopt met het ondersteunen van ie6. En verder wordt internet Explorer wel steeds wat beter (gaat met de moderne tijd mee).
-
Sorry, maar als je nu als developer nog IE6 ondersteund verdien je echt wel een goed pak slaag.
Ik ken zelf "new media bedrijven" die zelf nog IE6 ondersteunen terwijl ze wel constant vernieuwend willen zijn.Als je dan toch wilt vernieuwen, stop met het ondersteunen van slechte browsers and move on.
Ik moet atm ook mijn website compatibel maken met IE6, maar het contract is zo getekend dat de website niet moet werken in IE6, hij moet er gewoon hetzelfe uitzien.
-
Wat je ook is kan doen met een if IE6, dat de user dan een pagina ziet of, zoals ik gedaan heb, een pagina met een iframe gemaakt, met vanboven een eigen toolbar met informatie en de keuze om een browser te downloaden die wel compitable is met mijn site.
-
@Maviose,
Denk jij dat een groot bedrijf zoals bijvoorbeeld Univé of wat dan ook speciaal voor jouw website duizenden computers gaat updaten? Dacht het dus niet. Daarnaast gebruiken de meeste normale gebruikers wel IE7 of hoger aangezien dat meestal automatisch met Windows Update word geregeld. -
Wie zegt dat een bedrijf moet updaten als het vooral mensen zijn met IE 6 e.d., dat ze kunnen kiezen, of naar de site gaan (via toolbar) of een update geven aan hun browser.
-
Ja, maar het is storend en bij een bedrijf kan jij als cliënt toch niks updaten.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!