simpel vraagje ik wil de twee velden waar je kan inloggen (inloggen) (wachtwoord) op gelijke lengte en hoogte enzo komen te staan, gwn gelijk aan elkaar want naam is altijd korter nu. wat is de beste manier daarvoor?
inloggen
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Heb je ooit al eens gehoord van een website zoals Google?? Daar zijn echt de meeste simpele vragen te vinden!(zo ook die van jou!)
-
PHP
<table border="none"> <tr><td>Naam:</td><td><input type="text" name="gebruikersnaam" /></td></tr> <tr><td>Wachtwoord:</td><td><input type="password" name="wachtwoord" /></td></tr> </table>
Hiermee zou het moeten lukken, let wel ff op dat je de juiste name mee geeft. (Hier heb ik gewoon gebruik gemaakt van de table functie in html) -
PHP
Toon Meer<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Inloggen</title> </head> <body> <form name="form1" method="post" action="login.html"> <table border="0"> <tr><td>Gebruikersnaam:</td> <td><input name="gebruikersnaam" type="text" id="gebruikersnaam" size="35" ></td> </tr><tr> <td>Wachtwoord:</td> <td><input name="wachtwoord" type="password" id="wachtwoord" size="35"></td> </tr> <td colspan="2"><input name="poging" id="poging" type="hidden" value="1"><input type="submit" name="Submit" value="Inloggen"></td> </table> </form> </body> </html>
Niet echt overzichtelijk maar je krijgt dezelfde grootte
Met "size" zet je de grootte van het invul hokje
Dus als je bij gebruikersnaam en wachtwoord dezelfde "size"(=grootte) doet heb je dezelfde grootte
Dus wil je de invoervelden op dezelfde lengte zet dan de attribute "size" erbij met een vaste lengte
[offtopic]
Met "maxlength" geef je alleen aan hoeveel letters je maximaal mag intypen
Bijvoorbeeld
Dan kan ik maar 20 letterstypen[/offtopic]
Voor verdere uitleg/vragen mag je me gerust pm'en:cheer: -
bedankt voor de hulp, probleem opgelost en bedankt voor het meedenken;) :slotje:
-
Waarom tabellen en geen divs ?
-
ik vind het met tabellen toch wat meer overzichtelijk;)
-
Tabellen laden trager dan divs. Tevens kan je met divs juist meer dan met tabellen.
-
hmm oke ik zal er eens naar kijken;) gebruik verder nergens tabellen voor alleen dives
-
Ik help diamondboy wel verder via pm dus mag wel :slotje: op
-
Het is handiger als je het met de rest deelt uw eindresultaat.
-
[offtopic]Mee eens met maviose, hoe meer informatie gedeeld word, hoe beter voor de community[/offtopic]
Buiten dat, soms heb je tabellen nodig, dan is een div toch weer een wat onhandig, of zit ik daar nu fout ;)?
-
ik houd jullie op de hoogte, ben nu een tut aan het volgen;)
Edit:
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!