Google Wave
Google gaat aan het einde van dit jaar een nieuwe tool aan hun lijstje toevoegen: Namelijk Google Wave. De bedoeling van Google Wave is een programma wat tegelijk kan functioneren als e-mail programma en instant messenger, maar ook als gedeeld foto-album. Eigenlijk communicatie in de ruimste zin van het woord.
Functies van Google Wave
Persoonlijk vind ik wel dat Google Wave geweldig mooie functies heeft. Zo kan iedereen berichten aanpassen, wat realtime te zien is voor andere gebruikers van de 'Wave'. Zo kun je zelf met meerdere mensen te gelijk één tekst aanpassen (Toen ze dit lieten zien was ik wel even onder de indruk). Ook kent het een play-back functie. Zodat je precies kunt zien wie wat heeft aangepast en wie wat wanneer heeft gezegd.
Add-ons
Ik noem het maar even zo, want ik weet niet meer hoe Google het zelf noemde. Je kunt zelf applicaties schrijven voor Google Wave. Jij zorgt dat het in de huidige Wave wordt aangepast, dan zorgt Google ervoor dat het realtime bij anderen ook wordt aangepast. Zo lieten ze een schaakspel in Wave zien (Die je mooi kon naspelen met de play-back functie), en een 'Yes No Maybe' applicatie. Wat dat is, ga ik lekker niet uitleggen.:p
Naar mijn idee is het de moeite waard het filmpje er over eens te bekijken. Dit filmpje duurt wel 1 uur en 20 minuten!
Demo-video van Wave