Google Wave

  • Google Wave


    Google gaat aan het einde van dit jaar een nieuwe tool aan hun lijstje toevoegen: Namelijk Google Wave. De bedoeling van Google Wave is een programma wat tegelijk kan functioneren als e-mail programma en instant messenger, maar ook als gedeeld foto-album. Eigenlijk communicatie in de ruimste zin van het woord.


    Functies van Google Wave
    Persoonlijk vind ik wel dat Google Wave geweldig mooie functies heeft. Zo kan iedereen berichten aanpassen, wat realtime te zien is voor andere gebruikers van de 'Wave'. Zo kun je zelf met meerdere mensen te gelijk één tekst aanpassen (Toen ze dit lieten zien was ik wel even onder de indruk). Ook kent het een play-back functie. Zodat je precies kunt zien wie wat heeft aangepast en wie wat wanneer heeft gezegd.


    Add-ons
    Ik noem het maar even zo, want ik weet niet meer hoe Google het zelf noemde. Je kunt zelf applicaties schrijven voor Google Wave. Jij zorgt dat het in de huidige Wave wordt aangepast, dan zorgt Google ervoor dat het realtime bij anderen ook wordt aangepast. Zo lieten ze een schaakspel in Wave zien (Die je mooi kon naspelen met de play-back functie), en een 'Yes No Maybe' applicatie. Wat dat is, ga ik lekker niet uitleggen.:p


    Naar mijn idee is het de moeite waard het filmpje er over eens te bekijken. Dit filmpje duurt wel 1 uur en 20 minuten!


    Demo-video van Wave

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • het is helaas van google,
    dus zal vast weer privacy schenden + niks ondersteunen "behalve" google meuk en massa's ads tonen.

    Koen, toppunt van zieligheid, ja dat heb je zelf begaan.
    Je komt er niet zomaar mee weg, je hoort nog van ons.
    Even a german had some form of respect for his enemy, even 65 years ago, this scumbag has none, making him the true evil.

  • Uhm je kan ook een keer positief zijn over iets. Google maakt revolutionaire producten en daar mogen we maar wat blij van worden. Wave is wat je noemt een 'Next-gen' applicatie waar ik ook zeker een widget voor ga schrijven van me spel :)

  • Kijk a.u.b. eerst even het filmpje.


    Die ads zullen wel meevallen (vind ze bij het zoeken ook niet storend). En het zal echt niet alleen Google meuk ondersteunen, aangezien er zelfs een API bij komt voor developers, wat ik ook al in mijn start-post poste overigens. Ze lieten bijvoorbeeld ook zien dat het samenwerkt met Twitter, als je dat wilt.


    Je kunt het dus zelfs samen laten werken met je eigen site, wat denk ik wel ideaal kan zijn.

  • Gadgets was het btw :) Als ik het filmpje bekijk (nogmaals dan) dan zie ik niet echt ads voorbij komen. Tevens heb je ook ad block plus (FF add on) waarmee je Google Ads als niet eens meer ziet.

  • Korte film voor de efficiëntere mensen onder ons

    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Duurt maar iets meer dan een minuutje.

  • Ik vind het wel nice gemaakt;)
    Ik ga het ook zeker gebruiken.
    Zover ik weet zag ik dus ook dat de vertaler zijn woorden ook in een echte zin zette dat vond ik ook mooi om te zien.
    Ben benieuwd hoe de online versie gaat worden.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Ja, dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar als je ziet hoe snel het verloopt, moet er wel goed overna gedacht zijn. Die lui zijn er niet voor niets zo lang mee bezig geweest.


    Ik denk dat ze wel een slimme techniek hebben bedacht om dit snel te laten verlopen. Ze zullen echt wel niet constant de hele wave versturen!

  • Ben zelf ook een beetje gaan kloten met zo'n soort techniek om berichten realtime te zien. Hun gebruiken waarschijnlijk Java voor hun protocol voor het opvragen of het bericht is gewijzigd maar zover komt mijn kennis niet dus doe het in php en ajax :)

  • Correct maar niemand zal onnodig geld uitgeven dus ook Google niet. Ik denk dat het wel haalbaar is, had zo een idee bedacht om als je een halve minuut je muis niet beweegt dat de 'luisteraar' om het zo maar even te noemen ook in slaap valt en zodra je weer met de muis bezig bent dat hij dan weer bezig gaat. Dit zou al een goede oplossing zijn om overtollig data verbruik tegen te gaan.

  • Javascript heeft geen tick systeem he. Dat je de andere gebruiker kunt wakker schudden dat hij wat ontvangen heeft. Of je moet het via een omweg doen dus gewoon nadat het bericht op de server staat dat je een melding krijgt van 1 ofzo (bespaard wel dataverbruik opzich om met een binair stelsel te werken integenstelling tot wat ik nu heb dat je gewoon een jSON bestand ophaalt)

  • Iets als Google Wave is natuurlijk voor ons afzonderlijke programmeurtjes niet realiseerbaar. Wel kun je vrij simpel de basis uitwerken: Het realtime houden van de data die je ziet is goed te doen, maar locaties van cursors van meerdere gebruikers is bijvoorbeeld al een stuk lastiger.


    Verder zou ik niet weten hoe je dit echt met zo min mogelijk dataverkeer via het HTTP protocol zou kunnen doen. De server zou eigenlijk ook berichten moeten kunnen sturen naar de cliënt zonder dat dat een antwoord is op een request van de cliënt. En hoe je dat moet realiseren zou ik niet weten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!