We're back

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Jemajeroen, elke website kan wel eens problemen ondervinden.

Database crash doe je niks aan dat kan zo maar gebeuren, als er iemand mee heeft gekloot of op wat van redenen dan ook.

Server crash kan door een foutieve instelling.

En een serverdown kan komen door netwerk storing of stroom uitval.

Alles heeft wel een reden.

In dit geval had Koen dus een Database crash.

• Het is inderdaad jammer soms. Maar echter doe je er niks aan tegenwoordig. Stel je bent een dag weg en je site ligt er op dat moment ook uit kan niet controleren omdat je er niet bent.

Dus denk dat daarom de site bijna de complete dag offline ligt.

• Citaat van SkyNet

paar uur? Hele dag joh.

was ook sarcastisch bedoeld

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 02.01.11 15:10:01:

Citaat van jemajeroen

Amnell ik ben het niet met je eens...

criminalspoint groeit zeer hard nu en het kan zijn door te veel aanvragen.
    de beveiliging is hier belangrijker dan alles.
    ddos is als het goed is onmogelijk,

Een ddos is niets meer dan een pagina zovaak opvragen dat de server geen response meer kan geven. Overigens is CP helemaal niet zo veilig als dat jij denkt.

Daarbij is het ook gewoon een ordinaire DDos aanval geweest aangezien 's ochtends al stond dat er teveel connections waren.

En ja dan is je database "gecrashed". zoals k.rens het noemt:P

• Geen idee waarom de site aangaf dat er te veel connecties waren. Toen ik via me mobiel op dat moment keek in de mysql server, stond er juist maar 1 verbinding met mysql open en dat was ikzelf...
    Dus teveel connecties snap ik niet goed.
    Er was wel een ddos voor ik ging kijken, merkte ik achteraf in de logs, maar dat verklaarde het connectie probleem niet.
    Voor de veiligheid heb ik CP suspended, gewoon zodat ik zeker weet dat er geen verdere db schade kon gebeuren en een ddos geen invloed meer zou hebben op mijn onderzoek.
    In elk geval, toen ik merkte dat het niet werkte, heb ik de hele server een reboot gegeven (3x, om zeker te zijn dat dat niet werkte).
    Na de reboot startte hij wel correct mysql op, maar in de logs zag ik dat deze meteen weer crashtte.
    Toen ik een bepaalde config verwijderde (om standaard clean mysql terug te hebben), wou hij niet meer starten omdat hij zijn mysql.sock bestand niet kon aanmaken.
    Toen was ik reeds 2 uur bezig met mijn klein mobieltje, vreselijk traag, via 3G en dus ook vreselijk duur.
    Ik heb toen beslist om de leverancier in te roepen, wat natuurlijk meer kost.
    Dit om zelf nog wat van mijn dag te kunnen genieten in Londen.
    Na wat zoekwerk heeft de leverancier dan alles kunnen repareren%.
    Ondertussen was ook de hdd vol gelopen door de massale hoeveelheden logs, vol met de error meldingen.
    Kortom: een hele dag zoekwerk en een combinatie van vele kleine problemen die elkaar blokkeerden.

Wat zou er gebeurd zijn als ik thuis was?
    Ik zou veel sneller kunnen zijn geweest en wat ik nu op 2 uur deed al hebben kunnen doen op 15 minuten.
    Lang leve een muis.
    Verder had ik dan ook 1 van onze andere servers kunnen inzetten als tijdelijke remote database voor CP.
    Aangezien de backups zeer groot zijn en dit realiseren via een 3G mobieltje haast niet te doen is, heb ik besloten om gewoon CP down te laten tot alles weer hersteld was.

Sorry voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip.

• Voorlopig ziet het er naar uit, maar ik weet nog niet zeker dat het ene echt door het andere komt.
    Sowieso had het niet mogen gebeuren.
    Is ook eerste keer dat ik het zo zie voorkomen...

Wat ik voorlopig zie is dat er eerst een ddos was en dat pas een uur later de database is gecrasht, heel vreemd dus.
    Het is niet zeker dat het ene uit het andere is voortgekomen...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!