Of maak gewoon een database laag voor het systeem, zodat het veel gemakkelijker is om naar andere database systemen te gaan.
Verder is het dan ook mogelijk om een keuze te maken tussen MySQL of MySQLi.
Of maak gewoon een database laag voor het systeem, zodat het veel gemakkelijker is om naar andere database systemen te gaan.
Verder is het dan ook mogelijk om een keuze te maken tussen MySQL of MySQLi.
jessewillem,
Ok dat is inderdaad wel een handig idee
De interval per login actie is 60 seconden. Kom over 59
neem aan dat dat nog een text foutje is?:p
Smarty class geinstalleerd zonder cache (leek me te moeilijk voor de gemiddelde gebruiker) php en html hoefen niet meer door elkaar. Ik ben een duidelijk config aan het maken!
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 24.12.10 19:56:36:
Multiviews zitten er nu in!
Ik wil me aanmelden voor beveiliger voor het spel;)
Is dit nog mogelijk?
Wat bedoel je met beveiliger?
Voor injections etc.
Maar wat wil je gaan doen :p
MySQL injecties tegengaan doe je op deze manier
Bij de input gebruik je addslashes.
En bij de output gebruik je stripslashes.
Wat denk je van anti-session-hijacking?
We werken met pdo lijkt me ? en dan $db->quote() daar komt geen injection doorheen!
Maar als je geen PDO wilt gebruiken, en het gewoon bij mysql of Mysqli wilt houden?
Ik persoonlijk zelf hou het liefst zo simpel mogelijk gewoon mysql gebruiken!
En dan beveiligen hoe ik het al verteld had.
Script jij ook mee aan vendet.nl ?
Bedoel je : http://vendetta.grootscripting.nl ???
Voordat je gaat roepen wat een goede extension is voor de database is het misschien verstandig eerst eens de eigenschappen en verschillen van deze extensions op te zoeken:
http://nl.php.net/manual/en/mysqli.overview.php
Daar staat in het kort wat informatie over de verschillen en voordelen en nadelen van de verschillende extensions.
CitaatBij de input gebruik je addslashes.
En bij de output gebruik je stripslashes.
Ik zal als ik jou was toch nog even doorstuderen, want dit klopt niet.
Wat ik me altijd af vraag: Waarom willen jullie weer een of andere oude source verbeteren? Het is als een auto voor 10.000 euro laten repareren die dan nog een jaar mee gaat in plaats van een nieuwe kopen voor 20.000 euro. Als er zoveel animo is, waarom wordt er dan geen nieuw (opensource) project gestart?
Ja maar die komt daarna op vendet.nl
Uh ja ik had me wel aangemeld ja, maar toen ze mij aanspraken moest ik net weg.
Ik wil meehelpen dusja maar heb nog niks gehoord, kan misschien de topic starten erbij zetten wie allemaal aan het project meedoen? Is dan geen idee?
Citaat van KillingdevilToon MeerVoordat je gaat roepen wat een goede extension is voor de database is het misschien verstandig eerst eens de eigenschappen en verschillen van deze extensions op te zoeken:
http://nl.php.net/manual/en/mysqli.overview.php
Daar staat in het kort wat informatie over de verschillen en voordelen en nadelen van de verschillende extensions.
Ik zal als ik jou was toch nog even doorstuderen, want dit klopt niet.
Wat ik me altijd af vraag: Waarom willen jullie weer een of andere oude source verbeteren? Het is als een auto voor 10.000 euro laten repareren die dan nog een jaar mee gaat in plaats van een nieuwe kopen voor 20.000 euro. Als er zoveel animo is, waarom wordt er dan geen nieuw (opensource) project gestart?
Ik denk dat het probleem eerder is dat er nooit wat van deze projecten komt, enige wat ooit iets geleverd heeft is OSBanditi en OSVendetta, maar dat was ook weinig tot niks.
Het komt denk ik omdat ze er geen tijd meer aan besteden, en denken van het is wel goed zo.
Ik zou best een opensource project willen starten maar mijn PHP skills zijn nog niet zo goed denk ik. Het is moeilijk om nog mensen te vinden die je ook ondersteunen & die ook op het ongeveer zelfde niveau zitten als jijzelf.
site down?
Hier komt ook niks van terecht net zoals vele opensource maffia games!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!