Hallo,
Ik ik heb leden bestand van 8000 in een excel bestand ( vorige versie leden) Mijn vraag is hoe kan ik naar hun allemaal een mail versturen in 1 keer? als je dat handt machtig moet gaan doen ben je lekker lang bezig.
Rick
Hallo,
Ik ik heb leden bestand van 8000 in een excel bestand ( vorige versie leden) Mijn vraag is hoe kan ik naar hun allemaal een mail versturen in 1 keer? als je dat handt machtig moet gaan doen ben je lekker lang bezig.
Rick
[func]mail[/func] functie maken ?
iemand nog iets anders?
Zet deze in een database, rip een massamail systeem van een andere source, laat deze de gewenste tabel ophalen en haal eruit dat ie gaat kijken of je admin bent en verzend m.
Geen mail functie, download er een class voor, kun je ook via smtp servers werken, wat handig is als je hosting provider geen smtp heeft geconfigureerd.
http://www.google.com/#sclient…pbx=1&fp=4ba096ba63ca8429
Ff snel gegoogled.
//SQL Query
$sql = "SELECT*
FROM tabel
ORDER BY Email ASC";
$resultaat = mysql_query($sql);
//Indien resultaten
if (mysql_num_rows($resultaat)>0){
while ($rij= mysql_fetch_array($resultaat)){
//ophalen gegevens
$to = $rij["Email"];
$naam = $rij["Naam"];
//emaileigenschappen
$sub = "Nieuwsbrief";
$mail = "Hallo klant $naam";
//mailen
mail($email,$sub,$mail);
}
}
Toon Meer
Moet natuurlijk wel bewerkt worden.
Edit by Willem: heb je zin aangepast mensen beledigen is volgens de regels verboden!
Je kunt toch ook gewoon via outlook ofzo versturen, emails selecteren en plakken.
Dan ben je lang bezig. Bestaat er niet iets als massa mailer of iets?
ik heb alles in exel bestand staan dus
Als het goed is kun je via MS office of OpenOffice.org - weet niet meer welke - excel bestanden exporteren naar HTML formaat, daar kun je een tooltje voor schrijven die die data structuur wel uit kan lezen. Heb ik gisteren op stage nog gedaan. Werkt prima.
Hou er rekening mee dat de meeste hostings je zullen bannen als je zoveel mails stuurt !
Ik had zelfde probleem , ik heb et zo gedaan.
<?xml version="1.0"?>
<messenger>
<service name=".NET Messenger Service">
<contactlist>
<contact type="1">{Emailadres deleted by Willem}</contact>
</contactlist>
</service>
</messenger>
Toon Meer
Maar om ze allemaal tussen deze regels te zetten ben je idd ook lang bezig maar ik heb een script gemaakt die dit automatisch heeft gedaan in een .ctt voor mij.
Naja ik het script wel niet meer maar als je php kan kun je dit perfect zelf maken.
Edit by Willem: Email adressen verwijderd, dit is niet toegestaan om zomaar emaila dressen vrij te geven, ook niet als voorbeeld!
8000 mails zou ik wel opsplitsen in stapjes in ieder geval, en niet in een php script in een keer 8000 mails versturen, dat vindt je mailservice (qmail/exim/e.d.) namelijk niet zo heel tof.
Zijn der ook nog anderen optie''s?
Ik heb alles in excel bestand staan, kent iemand geen programma die de emails uit de excel bestand haalt en dan email kan verzenden ?
Ik , maar ja je gaat niet op mijn voorstellen in
Waarom een programma?
Er zijn php libraries die exel bestanden kunnen openen (google), en je kan dus ook rij per rij uitlezen.
Beste manier is denk , excel omzetten naar csv bestand en dit bestand uitlezen in php welk je dan in de database invoert!
zo krijg je een nette tabel met input en kan je een smtp class gebruiken welke je wel moet uitvoeren met een sleep anders chrash!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!