Automatisch update

  • Goede morgen allemaal,


    Ik maak gebruik van drop down boxjes, dus van die select vakjes je kent ze vast wel.


    Nu ben ik op zoek, naar een functie, die wanneer ik in het eerste vak een hoofd categorie selecteer, naast dat vakje meteen alle sub categorieën komen die bij die hoofd categorie horen. Of dat de eerste van de sub categorieën meteen wordt geselecteerd.


    Heeft iemand een idee waar ik dit script kan vinden of iemand die er klein voorbeeldje van kan geven?


    Met vriendelijke groet,


    Luc

  • Dat zijn gewoon menu's ik heb het over die select vakjes, je selecteerd eerst in het eerste vak een categorie, en dan daarna wordt meteen het 2e select vakje bewerkt, zodat de sub categorie overeenkomt met de hoofd categorie.


    En dat is geloof ik met java, dus niets verkeerde categorie


    ik vond zelf deze:


    http://jetlogs.org/2007/09/03/…-boxes-and-change-events/


    Maar dan moet het dus in plaats dat er tekst onder komt, in een ander selectbox automatisch de goede sub categorieën getoond worden vanuit de database.

  • Hoe ben je van plan zoiets te maken als je niet eens het verschil kent tussen java en javascript ? ...


    http://api.jquery.com/category/ajax/
    Lees die link eens door, gebruik die informatie in samenwerking met jouw link en dat moet lukken, lukt het niet, lees mijn link dan nog eens door.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Kwesite van uit zoeken hoe ajax werkt via js.
    Daarbij in de ajax stuur je hem door naar een php pagina waar je het gaat op vroegen aan de hand van het hoofdmenu.


    Ik neem aan dat je via een db werkt?

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • wanneer je dit automatisch wil dan zou je een teller mee moeten sturen in je ajax script. Deze teller gaat om de 5 tellen bijv af ligt eraan hoe je hem instelt.


    Als je meer wilt weten raad ik je de tutorial aan op wmcity om de basis te leren van ajax zonder jquery te gebruiken, zo leer je namelijk ook zelf ajax apps te maken.


    http://www.wmcity.nl/artikelen…ctie=bekijk&id=718&page=6

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 04.10.10 12:38:56:
    Ik heb trouwens een voorbeeld code van ajax wat ik ooit heb gemaakt voor iemand:


    ajax.php


    controle.php


    zet dit op je website en vul test bijv is in. ;)
    je zult zien dat hij gecontroleerd word en via ajax werkt.


    als je wilt werken met een teller die continue checkt moet je zelf ff op onderzoek gaan. ik laat met dit voorbeeld zien dat het niet moeilijk is omte maken.;)

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!