Graden uitrekenen

• Beste,

Weet iemand hoe ik de graden kan uitrekenen?
    Ik heb zegmaar 2 punten, dus 2x X en 2x Y.
    En dan moet daar zegmaar een denkbeeldige lijn tussen worden getrokken, en dan moet ik van punt A naar punt B het aantal graden weten van die lijn.

Hoe reken ik dat uit?
    Ik heb het nodig omdat ik een plaatje moet gebruiken, en dat plaatje moet ook nog kunnen draaien.
    Dus dan hierbij nog een vraag:
    Hoe kan ik het plaatje laten draaien, zonder imagerotate(); te gebruiken, dit omdat het plaatje transparant is, en dat moet behouden worden gebleven.

Alvast bedankt,

Lars

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Niels, bedankt ;)
    Maar het was toch iets te moelijk, dus ik gebruik nu een rondje die niet gedraaid hoeft te worden :p
    Dan heb ik nog een vraag:
    Hoe kan ik deze functie:
    http://nl3.php.net/manual/en/f…n.imagecreatefromjpeg.php
    in CSS gebruiken?
    Dus ik heb zegmaar een afbeelding, daar wil ik dan iets mee doen, en dan wil ik die veranderde afbeelding in GD plaatsen.
    Tevens kan ik dan geen header gebruiken, omdat ik de layout ook nog wil laten zien.
    Ik dacht dus iets van zo:

PHP
    $im = imagecreatefrompng("test.png");

// Hier de GD functies

imagepng($im);
    imagedestroy($im);

Maar dan krijg ik allemaal rare tekentjes en cijfers als output..

Ik hoop dat iemand het weet,

Lars

• Er is ook HTML, CSS & JavaScript output, dus dat werkt dacht ik niet..

Edit: Ik heb het uitgetest, dan werkt het menu etc. niet meer..

Ik wil dus die bewerkte image in CSS tonen.
    Ik heb nu dit stukje snippet:

Maar dan krijg ik dus al die vreemde tekens ;(
    En als ik dit: imagepng($im); weglaat, dan krijg ik een aqua achtergrond, en niet het plaatje die ik wenste..

Ik hoop dat iemand het weet,

Lars

• Als je nou niet zo koppig doet en mij die x en y assen geeft :p

Je snippet zal niet werken aangezien de background waarde in css dit niet ondersteund.. Je kan wel met base64 gaan werken om zo je image wel zichtbaar te krijgen maar dat werkt dan weer niet in IE.

• Niels,
    Ik heb dat met dat draaien al opgelost.
    Tevens verschillen die X & Y assen de hele tijd, omdat ik 300 locaties heb.
    Verder, wil ik dus gewoon een lijn trekken, de punten maken niet uit, en dan wil ik dus de bewerkte afbeelding met lijn weergeven, dus in die CSS plaatsen.
    Ik heb wel wat voorbeeld coordinaten:
    Startland (NL)
    X: 291
    Y: 135
    Bestemming (Turkije, Antalya)
    X: 343
    Y: 175

Ik hoop dat het lukt, om evt. een lijn te trekken met CSS / JS.

Lars

• Ik heb al een vermoeden waar je naar toe wilt? Waarschijnlijk is dit voor die vliegtuig sim game of niet ?

Je kan met GD wel begin coördinaten zetten en eind coördinaten. Dan trekt hij zelf een lijn tussen de gegeven coördinaten.

Weet je ook misschien wat voor uitkomst uit de coördinaten moet komen dan kan ik even kijken of het werkt of niet?

• Niels,
    Kijk: ik weet wel hoe ik dat met GD doe, enkel wil ik de "uitkomst" ervan in de CSS als backgroundimage zetten, maar dat wil niet.
    Dan krijg ik dus:
    1) Géén afbeelding;
    2) Een aqua achtergrond
    3) Allemaal lettertjes en cijfertjes...

Hoe krijg ik dat dus in de css?

Alvast bedankt,

Lars

• Als je het niet uitrekent komt ik er ook niet achter hoeveel graden het is (ben lui om het zelf uit te rekenen).

Maak van dit:

PHP
    $im = imagecreatefrompng("http://planemania.nl/nl1/images/kaart.png");
        $color = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0);
        imageline($im, $xnl, $ynl, $xvreemd, $yvreemd, $color);
    imagepng($im);

gewoon een apart bestand en haal door middel van GET de x en y assen op. Dan heb je zeg maar een extern bestand die gewoon via een link in de css kan.

Zegmaar je noemt het bovenstaande bestand "render_image.php". Als link heb je dan bijvoorbeeld: http://planemania.nl/nl1/rende…=200&y1=200&x2=200&y2=200

In je css kun je dan gewoon dit kwijt:

PHP
    background: #95EDDC url('http://planemania.nl/nl1/render_image.php?x1=200&y1=200&x2=200&y2=200');

Hou er trouwens rekening mee dat vliegtuigen nooit in 1 rechte lijn vliegen maar altijd met een boog 8-|

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!