'Steeds meer bedrijven willen website zonder Flash'

  • Misschien moet jij leren lezen, Niels sprak niet expliciet over jou.


    Hij zegt gewoon dat je het web ook kan gebruiken zonder sliverlight, met "je" als de algemene internet gebruiker.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Deze extra-bonus discussie voor de fanatiekelingen is nu wel genoeg hoor. Als je het over Silverlight op Ubuntu wilt hebben maak daar dan maar een topic voor aan.


    Ik moet zeggen dat ik geen grote voorstander ben van Flash. Het werkt leuk, maar de mogelijkheden zijn mij te beperkt en zodoende werken de voordelen niet op tegen de nadelen, met name de afhankelijkheid: het werkt niet overal. Daarin tegen zag ik een presentatie van Flex bij een congres, die me erg aansprak. Flex lijkt me vooral in de ontwikkeling veel prettigere software dan Flash.


    Kortom: Ik geef de voorkeur aan (aankomende) standaarden zoals HTML & CSS, HTML5 en (de toch ook wel standaard) javascript (i.c.m. jQuery), maar Adobe heeft hele leuke software om soms net even dat te krijgen wat je wilt.

  • @Killingdevil, welke mogelijkheden verwacht je dan?
    Je geeft wel de voorkeur aan HTML5, maar flash kan nog altijd zoveel meer dan HTML5.


    Flex is inderdaad zeer leuk, het is vooral handig voor het maken van applicatie die heel veel data aanbieden.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Flash is opzich wel goed. Maar daar kan ik niet echt op oordelen omdat ik nooit met flash heb gewerkt. HTML 5 is wel relaxed als dat de standaart w3c word, maar wat ik er nu van heb gezien is het nog vrij weinig.

  • @ hierboven
    Er zullen meerdere tags bijkomen.
    Zover ik al weet de volgende:

    PHP
    <nav> Navigatie gedeelde
    <canvas>Resolutie voor grafieken e.d.
    <header> Header gedeelde
    <video> Zo wordt de flash-elementen weergegeven
    <article> Artikel gedeelde


    Er kunnen er nog meer zijn, maar deze wist ik nog

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!