Fatal error

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ik probeer een bericht te verwijderen van het forum op mijn spel, maar ik krijg opeens deze fout.

Fatal error: Call to a member function query() on a non-object on line 694

PHP Source Code

1. function deletopic()
    2. {
    3. $q=$db->query("SELECT * FROM forum_topics WHERE ft_id={$_GET['topic']}");
    4. $topic=$db->fetch_row($q);
    5. $db->query("DELETE FROM forum_topics WHERE ft_id={$_GET['topic']}");
    6. $db->query("DELETE FROM forum_posts WHERE fp_topic_id={$_GET['topic']}");
    7. print "Topic verwijderd!<br />";
    8. recache_forum($topic['ft_forum_id']);
    9. stafflog_add("Verwijderde topic {$topic['ft_name']}");
    10. }
    Display All

Hier is het op line 3.
    In mijn database is alles goed aanvullend, id is goed wat verwijderd moet worden.

- Tycho
  • je moet er een stukje bij zetten bedoelt hij ;)

PHP Source Code

1. $delete = mysql_query ($db) or die(mysql_error());

Dan moet je er weer voor zorgen dat $delete word uitgevoerd,
    Met vriendelijke groet,
    Cas van Dongen
  • Uhm die db->query laat zien dat je met een class werkt (miss MySQLI) Dus dat moet je even duidelijk vertellen. Het gaat er hier om dat $db waarschijnlijk niet het object is maar een string en dat hij daarom ook dit weergeeft "member function query() on a non-object"
    NL: Kan geen functie query() vinden in een non-object aangezien het ook een hele andere waarde is. Misschien heb je $db gebruikt ergens erboven waar je het ombuigt naar een string?
    -1
  • Uhm die db->query laat zien dat je met een class werkt (miss MySQLI) Dus dat moet je even duidelijk vertellen. Het gaat er hier om dat $db waarschijnlijk niet het object is maar een string en dat hij daarom ook dit weergeeft "member function query() on a non-object"
    NL: Kan geen functie query() vinden in een non-object aangezien het ook een hele andere waarde is. Misschien heb je $db gebruikt ergens erboven waar je het ombuigt naar een string?

Ja of je hebt gewoon de class niet included xD Of $db geen class toegekend maar dat zijn wel rare gevallen. Deze fout heb ik ook redelijk veel en soms zit het ergens in een klein hoekje maar na wat googlen vind je het dan uiteindelijk wel :D